564215 Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 (endret) Hei! Kjøpte meg HW-K960 og var kjempespent. Jeg satte opp anlegget, men får ikke noe særlig lyd i høytallerne. Lydplanken fungerer veldig bra, men jeg må legge øret inntil de bakre høyttalerne for å høre lyden. Det er samme volum på dem uansett hva hvilket volumnivå planken har. Det kommer også litt skurre-/skrapelyd Har jeg misforstått noe? Skal de bare ha lyd når man spiller av Atmos content? Håper noen har innspill så jeg slipper å returnere varen etter bare to dager. Endret 7. juni 2018 av 564215 Lenke til kommentar
Vegard O Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 (endret) Det har nok noe med hvilke lydformat som spilles. Hva ser du på når du har testa lyden? Kabeltv, app på TV, app på Xbox? Har du koblet HDMI kabelen fra lydplanke til HDMI kontakten på TVn merket ARC? Endret 8. juni 2018 av Vegard O Lenke til kommentar
564215 Skrevet 8. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2018 Lydplanken er koblet til tven gjennom hdmi ARC. Har spilt av innhold gjennom Chromecast som er koblet til tven og innhold fra Netflix-appen på tven. Kan ikke 5.1 lyd fra tven gå til planken gjennom ARC? Lenke til kommentar
btbakken Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Det er ingen tvil når bakhøyttalerne fungerer som de skal Har du valgt riktig lydformat på lydplanken. Du kan velge mellom musikk, sport, film osv. Ikke alle formar har lyd bak. Sett den på film. Om det ikke hjelper, sett cromecast rett hdmi 1 på øudplanke for å eliminere ev feil via ARC. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Det er også viktig å velge dolby digital på TV relatert ARC. Vanligvis støtter ikke TV å sende videre dts 5.1, truehd eller dts-hd.ma (inkludert atmos og dts:x) som arc. Et annet problem kan også være at chromcast får opp at enhet den spiller mot kun støtter 2.0 lyd; noen TVer klarer ikke videreformidle til enheter koblet til (chromcast) at det er koblet til lydenheter via ARC som støtter 5.1. Det er en del av HDMI-systemet som ofte er veldig dårlig støttet på diverse TV-modeller. Derfor fungerer det ofte best med lydplanke koblet til via ARC for de interne app'ene i TVen, ellers fungerer det somregel best å kjøre alt gjennom en surround processor eller surround receiver og ikke bruke HDMI ARC. Lenke til kommentar
bayerische Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Hei, HWK-960 lydplanken mangler en del formatstøtte gjennom ARC. Prøv Chromecast i lydplanken istedenfor tven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå