Gilbert Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Mamma har kjøpt seg et slikt et dig. kamera, som tar enorme bilder. Hun er ikke klar for å sette seg inn i photoshop, det hun er ute etter er å forandre størrelsen på bildet slik at hun kan skrive de ut som julekort etc. Noen som har noen raske triks å lære bort? Lenke til kommentar
Mira Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 LAtså hvis det kun er snakk om å endre størelser på bilder, så er vell Photoshop ganske så "overkill". HVis du skal kjøpe det så koster det ca 11.000 kroner. Image Composer er et bra program for enkel bilderedigering Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Vel det følger som regel med enkle redigeringsprog når du kjøper kamera sjekk det eller søk på web etter gratisprog. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 oh yes, jobber mye i PS så det er ikke noe problem sånn sett. snekker'n: har vært inne på tanken om ifranview - hva tenker du om det? Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Sjekk ut Pixresizer: http://bluefive.pair.com/ Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Når jeg skal publisere bildene på web, benytter jeg et program som heter Picperk. Gratis, og veldig enkelt å bruke. http://download.com.com/3000-2193-7604599.html?tag=lst-0-1 Lenke til kommentar
magfa Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 bruk ACDsee til å browse bildene, for å få ned størelsen har den resize option. Å foresten, om hun skal skrive bilde ut på egen skriver så kan hun vel velge på skrive programet hvor stor bildene skal bli. Om hun sender dem inn via på nett til en fotobutikk, velger hun enkelt hvor store hun vil ha dem. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Last ned PainShop Pro fra www.jasc.com. Det er fortsatt det beste av sharewareprogrammene (er vel verd å registrere etterhvert). Foruten skalering kan du gjøre en hel masse digg og korrigeringer med dette. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 snekker'n: har vært inne på tanken om ifranview - hva tenker du om det? dersom du ikke skal drive med retusjering av bilder, så er irfanview tingen. Både til browsing av store mengder bilder, resize/resample, batch rename / resize. Programmet har dessuten en del filtre, bl.a et fint sharpen-filter. Mulig at det går an å imortere photoshop-filtre også (er ikke sikker) Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Hvis du kun skal resize så enkelt som mulig er ImageResizerPowertoy til windows XP best (mener jeg) Trykker på bildet / bildene, høyreklikker, velger resize, velger oppløsning (velge mellom 4 forskjellige størrelser...), og vips er de resiza Send PM om jeg skal sende det til deg Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 manskow > går ut fra du mente paintshop pro. isåfall er det et program jeg som regel bruker (se tidl. innlegg), men det er til mamma det er snakk om her vaffelkake > pm er sendt - så får vi prøvd dette programmet Post Scriptum: ikke ta det for gitt at jeg er en liten mammadalt selvom jeg kaller mamma for mamma - er voksen kar jeg gitt Lenke til kommentar
AAnders Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 acdsee hvis det bare er til print. Der velger du hvor stort osv du skal ha det på utsriften. Samme om det er 3000x4000 eller 300x400. Du kan skrive det ut i 10x15 uansett og lett å lære Anders Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå