Erlend Tangeraas Lygre Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Tilbydd 200.000 kroner: Polakk nekter å selge entur.no til norsk offentlig selskap [Ekstra] 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Ble det ikke laget regler for ganske lenge siden for å unngå at slike troll snappet opp domener som de ikke hadde noen tilknytning til? Lenke til kommentar
Erlend Tangeraas Lygre Skrevet 8. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2018 (endret) Ble det ikke laget regler for ganske lenge siden for å unngå at slike troll snappet opp domener som de ikke hadde noen tilknytning til? Mulig det var uklart i artikkelen, men det er vel dette som menes med "ond tro"-begrepet til domeneklagenemnda. Man kan miste retten til et domene dersom man burde vite at det kan forveksles med et kjent varemerke. Endret 8. juni 2018 av Erlend Tangeraas Lygre Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OvFPdyiZ Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Domenet var registrert i 2014, lenge før entur ble en ting, så han har jo ikke trollet I alle fall ikke da han registrerte domenet. Dette er nok et tilfelle i tabberekka. Steg 1. Kom på navn. Steg 2. Sjekk om domene er ledig. Steg 2a: Om domene ikke er ledig, gå til steg 1. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Mulig det var uklart i artikkelen, men det er vel dette som menes med "ond tro"-begrepet til domeneklagenemnda.De reglene bør de forøvrig slutte med. Navnekidnapping var en greie når bare noen hadde oppdaget www, før folk flest visste hva det var (inkl. større selskaper). Nå burde verden snart slutte å beskytte de store mot de små. Domenet var registrert i 2014, lenge før entur ble en ting, så han har jo ikke trollet I alle fall ikke da han registrerte domenet.Jepp, domenet tilhører fyren. Statoil hadde også utfordringen da de ble Equinor, de kjøpte det domenet av en frisør eller noe før navnet var offentliggjort/fatsatt. Velger man et navn får en leve med konskvensene eller velge noe annet. Lenke til kommentar
serpaul Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 "Entur-appen ligger godt an til å bli en av Norges mest brukte nettjenester. Reiseplanleggeren gir deg de beste rutene basert på data fra reiseselskaper i hele landet. Private som offentlige." Det er mulig, men jeg har alle relevante reiseapper for mitt min region, d.v.s Trøndelag, og ingen av de når Google Maps til knærne i brukervennlighet eller kjapphet, selv om de får data fra AtB og NSB. Så det skal bli spennende å se hva Entur egentlig får til. Kjøp av gjennomgående billetter virker å ligge langt frem i tid... Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 http://www.turenturen.no/ skal du hete... mer fengende... og ledig... 2 Lenke til kommentar
Erlend Tangeraas Lygre Skrevet 8. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2018 "Entur-appen ligger godt an til å bli en av Norges mest brukte nettjenester. Reiseplanleggeren gir deg de beste rutene basert på data fra reiseselskaper i hele landet. Private som offentlige." Det er mulig, men jeg har alle relevante reiseapper for mitt min region, d.v.s Trøndelag, og ingen av de når Google Maps til knærne i brukervennlighet eller kjapphet, selv om de får data fra AtB og NSB. Så det skal bli spennende å se hva Entur egentlig får til. Kjøp av gjennomgående billetter virker å ligge langt frem i tid... Hvis du er interessert i dette kommer det en artikkel fra vårt besøk hos Entur neste uke. Mitt inntrykk er at appen fungerer bedre, men foreløpig noe tregere enn Google Maps. Dette kan du teste selv på www.en-tur.no. De har allerede klart en del billettfunksjonalitet i staging appen sin, så dette ligger nok ikke så langt unna i tid, i alle fall ikke for deler av funksjonaliteten. Men dette svarer nok de best på 2 Lenke til kommentar
serpaul Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Søkeresultatene virker å være minst like gode på en-tur.no som hos Google Maps. Kanskje et lite hakk bedre. På PC slet siden med å finne posisjonen min. Det er antagelig bedre i appen. PC har ofte dårlige posisjonsdata. Søk på et tilfeldig utvalg steder (ikke adresser) fungerte litt dårligere enn hos Google Maps. Google Maps dekker bil, kollektiv og gange. Sånn sett er den mer omfattende. I tillegg har jeg favorittstedene mine der. De kan antagelig legges inn i en-turappen. Forsøk på å legge inn favoritter hos AtB og NSB fungerer generelt dårlig. De to appene husker favorittstrekninger og avganger, ikke steder. Så har vi den biten som går på varsler og påminnelser. Der fungerer Google Maps så som så i dag, men de har i alle fall en viss funksjonalitet for slikt, som antagelig (kjenner jeg dem rett) vil bli bedre. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Her må det være likhet for loven, og ikke la store aktører knuse de små. Jeg lurer på om det hadde vært like mye tvil i saken om overskriften her var: "Norsk offentlig selskap nekter å selge entur.no til polakk"... Polakken: -Jeg trenger entur.no men her var det et offentlig selskap ute og trollet til seg dette domenet i 2014!!! 3 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Tilbydd 200.000 kroner: Polakk nekter å selge entur.no til norsk offentlig selskap [Ekstra] Nekter og nekter, fru Blom. Han lar være å selge, er en mer nøytral beskrivelse. 4 Lenke til kommentar
G Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 (endret) De må nok åpne pengesekken litt videre. Kanskje de lokker ham da.. Ferdig med denne saken Og da burde de tenke godt igjennom hva slags beløp som kan bli for fristende til å takke nei til. Og det bør være et siste tilbud, med kanskje 1 måneds frist. Så over til plan 2, som ikke involverer å stjele domene i fra han, basert på svada. Alt polakken behøver er vel å ha hatt turrelatert innhold der en grei nok stund. Så kan staten ha det så godt. Endret 8. juni 2018 av G Lenke til kommentar
mandela Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Alt polakken behøver er vel å ha hatt turrelatert innhold der en grei nok stund. Så kan staten ha det så godt. http://web.archive.org/web/*/entur.no/* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå