Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan kan jeg bruke bilsub inne?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt som ønsker å bruke bilforsterkeren min inne, per dagsdato så bruker jeg en 10000watts forsterker fra vampire og et bilbatteri på 12V 62Amper timer, er det noe jeg kan bruke for å transformere 230 volt til 12 volt. men er det ikke noe med at om jeg kjøper en transformator så må jeg passe på ampærern, hvor mange ampere den er på?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den trekker den strømmen den trenger. En vanlig batterilader til bilbatteri vil nok gjøre susen (med batteri og koblet på selvfølgelig)

Vær litt forsiktig med åpne flammer og slikt da lading av batteri kan utvikle knallgass.

Forøvrig er ikke forsterkeren din på 10000 watt. Les av størrelsen på sikringene på den så kan du regne deg frem til hvor mange watt den egentlig leverer.

Lenke til kommentar

Ta sikringsstørrelsen og gang med 14 så har du ca. effekten den kan trekke fra batteri. Merk at effekten til faktisk musikk blir lavere enn dette, avhengig av om det er klasse AB eller D. Har den flere sikringer legger du de sammen.

Eks: 3 stk. 40A-sikringer= (3x40A) x 14V = 1680W

Du trenger da en trafo/strømforsyning på minst 1680 watt. Du kommer da til å finne ut at det blir billigere å bare kjøpe en 230V inneforsterker.

Lenke til kommentar

Den trekker den strømmen den trenger. En vanlig batterilader til bilbatteri vil nok gjøre susen (med batteri og koblet på selvfølgelig)

Vær litt forsiktig med åpne flammer og slikt da lading av batteri kan utvikle knallgass.

Forøvrig er ikke forsterkeren din på 10000 watt. Les av størrelsen på sikringene på den så kan du regne deg frem til hvor mange watt den egentlig leverer.

jeg har denne forsterkeren vampire audio va-99820

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...