G Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Ok, så det er sånn humoren din er. En ting er ihvertfall sikkert, og det er at folk oppfører seg som dumme får i krise. Så her må kloke hoder igjen sette seg ned for å finne ut de mest optimale løsningene i nye situasjoner. Batteri ombord på fly er kanskje ikke så smart riktig enda? Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Batteri ombord på fly er kanskje ikke så smart riktig enda? Alle fly, med unnatak av papirfly, mange modellfly og enkelte seglfly og veteranfly, har batteri ombord. Mange har til og med litiumbatteri, for å spare vekt. Batteri i fly, som ikkje er testfly, er sertifisert på alle mogelege måtar. Testing av batteriet til yttergrensene av alle spesifikasjonar er ein del av sertifiseringsprosessen. Noko av testinga må gjerast under flyging med batteriet montert i flyet det skal brukast i. Held til dømes luftkjølinga til å kjøle batteriet under nedstigning med låg svingradius og maksimal regenerering, og fungerer temperatursensorane og mekanismen og reservemekanismen som skal kople ut batteriet dersom det vert for varmt? 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 (endret) Men, er det lithiumbatteri at typen du kan stikke en kniv igjennom, og ingen kjemisk reaksjon/kortslutning skjer? Eller er det eldre lithiumteknologi? Endret 8. juni 2018 av G Lenke til kommentar
CXSUB4BA Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Hvis flyet som styrtet er av samme type som på bildet skjønner jeg ikke hvor passasjeren satt? Bak piloten så det veldig trangt ut.....og foran piloten var det lite plass.... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Passasjerplassen kommer tydeligere frem på dette bildet: 1 Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Hvis flyet som styrtet er av samme type som på bildet skjønner jeg ikke hvor passasjeren satt? Bak piloten så det veldig trangt ut.....og foran piloten var det lite plass.... Dette spørsmålet minner meg om boken Flatland. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå