MilKman' Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Ny dag og nye feil med båten. Dette gjelder nok en gang en Suzuki DF60 påhengsmotor. I hovedsak er det slik at motoren begynner å riste veldig når den bikker omdreininger over 3000. Dette gjelder både i fart og når jeg ruser motoren i Neutral. Det hender seg at den jobber seg opp mot 2.000 (Neutral), men når den nærmer seg 3000, faller den rett ned på 2.000. Nesten som ujevnt turtall, men dette skjer ikke ofte. Når den kommer opp til 3000 Rpm og 10-15 knop med risting, går den ikke høyere uansett hvor mye gass jeg gir. Den tenner på alle plugger (De er i alle fall godt oppvarmet og ikke noe særlig å ta på). Det er ikke byttet bensin, men jeg kan ikke forstå at dette er relevant (?). Et verksted sa i dag at det muligens kunne være coiler, men er det andre som har idéer om hva det kan være? Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 9. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2018 Prøv kondensfjerner. Mener det var tilsvarende problem i fjor - men kun tidvis - mot slutten av båteseongen. Jeg syns også det er merkelig at det skal ha noe med drivstoffet å gjøre, når symptomet oppstår på et så eksakt tidspunkt (3000rpm). Snaket for øvrig med et verksted i går, de nevnte at det kunne være coiler... Blir vel verksted uansett, men skal forsøke kondensfjerner først, så takk for tips. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Mener det var tilsvarende problem i fjor - men kun tidvis - mot slutten av båteseongen. Jeg syns også det er merkelig at det skal ha noe med drivstoffet å gjøre, når symptomet oppstår på et så eksakt tidspunkt (3000rpm). Snaket for øvrig med et verksted i går, de nevnte at det kunne være coiler... Blir vel verksted uansett, men skal forsøke kondensfjerner først, så takk for tips. Prøv heller fersk bensin, for å luke ut gammel bensin som problemet. Jeg synes ikke eksakt turtall er noe argument imot gammel bensin, men at problemet oppsto på slutten av sesongen med sannsynligvis fersk bensin er et godt argument imot. Er det en forgassermotor eller har den innsprøytning? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Kam hende at motor suger falsk luft. Biltema-tank er notorisk med løst rør innin tank. Hadde lignemde symptom med en gammel 30 hj tohatsu. Lenke til kommentar
Fossin Skrevet 3. juli 2018 Del Skrevet 3. juli 2018 Fant du ut av feilen? Vi har akkurat samme problem med vår DF70. Den rister også ved like over 3000, og vil ikke høyere. Vi har mistenkt vann i bensinen og først tømt, så byttet bensinfilter og bensin, til ingen nytte. Verkstedet på telefon mente det hørtes ut som et forgasserproblem, men jeg var ganske sikker på at disse hadde bensininnsprøytning? Falskluft har jeg ingen kjennskap til. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Prøv kondensfjerner. Det er det vel stort sett litt av i all bensin om dagen uansett siden den er tilsatt alkohol som jo fungerer som kondensfjerner.. Lenke til kommentar
Finnerik Skrevet 2. april 2020 Del Skrevet 2. april 2020 Fossin skrev (På 3.7.2018 den 16.57): Fant du ut av feilen? Vi har akkurat samme problem med vår DF70. Den rister også ved like over 3000, og vil ikke høyere. Vi har mistenkt vann i bensinen og først tømt, så byttet bensinfilter og bensin, til ingen nytte. Verkstedet på telefon mente det hørtes ut som et forgasserproblem, men jeg var ganske sikker på at disse hadde bensininnsprøytning? Falskluft har jeg ingen kjennskap til. Fant dere ut noe. Har akkurat samme problemet med min DF 70 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå