Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De på mitt hjemsted hater meg, og utrykker sinne når de ser meg, f.eks. ved å snakke høyt om meg mens jeg er til stede, på en negativ måte, stirre, eller spytte i bakken. Hva kan jeg gjøre? Jeg orker ikke mer.

Anonymous poster hash: 20402...9a6

Flytt til en by? Eller i det minste til et sted der ingen kjenner deg?

Regner med at det ikke er uten grunn at folk hater deg? Gjør noe med det?

Tror kanskje det er lettere å hjelpe deg med adskillig mer info om deg og problemet!  

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-g1MbxCW2

Dette høres helt grusomt ut! Jeg føler med deg!

Kan du spørre disse personene, om hva det er du har sagt eller gjort som gjør at de oppfører seg sånn mot deg?

Dersom de har et "reelt" svar, at du har gjort eller sagt noe du ikke har ment eller er klar over, eller at det har oppstått en misforståelse, så får du da en sjanse til å gjøre opp for deg og oppklare situasjonen.

Dersom de ikke har eg ordentlig svar, men rett og slett er noen ufordraglige bøller som mobber deg, så trenger du å beskytte deg!

Uansett hva du har gjort eller ikke gjort, så oppfører disse menneskene seg skikkelig lumpent og barnslig mot deg.

Den voksne måten å håndtere konflikter på, er å snakke direkte med vedkommende, ikke drive å baksnakke og være ekkel.

Dersom man ikke liker noen, må jo det være greit. Men det er ikke en akseptert grunn til å oppføre seg nedlatende og sjikanerende mot noen!

Det er ikke ditt problem at disse personene er kjipe! Det er veldig synd og urettferdig at de lar sine dårlige sider gå ut over deg. Sånn er det alltid når det kommer til mobbing. Dessverre er det mange som opplever å bli utestengt og krenket, og det fins ingen grunn som rettferdiggjør slik oppførsel.

Du må gjøre alt du kan for å lage avstand mellom deg og mobberene.

Det kan være fysisk avstand, at du fjerner deg fra hvor de befinner seg. Og det kan være emosjonell og mental avstand; ikke la det være DITT problem at DE oppfører seg som drittsekker. Ikke ta i mot når de projisere sine dårlige sider over på deg.

Legg en plan med legen din, om hvordan du kan gjøre det for å komme i kontakt med andre mennesker og miljøer.

Du trenger støtte fra andre mennesker, som ser deg og aksepterer deg akkurat slik du er, slik alle vi andre også trenger dette.

Jeg ønsker deg alt godt og lykke til videre.

Lenke til kommentar

Jeg ville ha anmeldt dem for æreskrenkelse, og advart mot dette til dem. Neste gang må du si til dem: "Dere må lære dere å respektere de som er litt annerledes enn andre."

Det kan være at de prater negativ om deg, siden du ikke er i stand til å forsvare deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville ha anmeldt dem for æreskrenkelse, og advart mot dette til dem. Neste gang må du si til dem: "Dere må lære dere å respektere de som er litt annerledes enn andre."

Det kan være at de prater negativ om deg, siden du ikke er i stand til å forsvare deg.

Du tror ikke personen blir mer fryst ut av å gjøre dette?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...