Gå til innhold

Tror jeg har virus, trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Hei å hå. har et merkelig problem med pcen nå.

det som skjer er at jeg formaterer og legger inn win på nytt, har prøvd både win2000 og XP men får samme feil, jeg legger inn nyeste service pack og installerer og oppdaterer Norton / Norman 2003 (husker ikke hvilken jeg har, er på jobben nå, er iallefall den som følger med dell pcer) det som skjer er at når jeg går på internett (telenor isdn) så går det greit med en gang men etter 5-10 min blir internetten utrolig treig og etter 15 min ellerno begynner windows å loke, jeg får ikke lov til å bruke copy & paste, jeg får ikke lov til å flytte iconer på skrivebordet og videre. Jeg tror det er noe virus på gang som kommer igjennom antivirusen... noen som kan hjelpe?¨

mvh Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har akkurat det samme problemet.

og i tillegg bruker svchost.exe (noe sånt) 100% av cpuen.

har prøvd to reinstaller.

fikk nettopp ned en demoversjon av norman, og ALLE exe filene mine er infisert med w32/pinfi. og rensing bare sletter filene :(

Lenke til kommentar
jaja.. har fått ca. 500 infiserte filer nå, og norman sletter kun filene.

kommer til å slette alle filene, også ta en reinstallasjon.

noen som har noen andre råd til hva jeg kan gjøre?

veldig surt å miste alt :/

Være mer forsiktig neste gang, før du går ut på nett ha en brannmur og anti-virus, ellers må du bare bite i det sure eplet.

Lenke til kommentar
jaja.. har fått ca. 500 infiserte filer nå, og norman sletter kun filene.

kommer til å slette alle filene, også ta en reinstallasjon.

noen som har noen andre råd til hva jeg kan gjøre?

veldig surt å miste alt :/

Du kan jo flytte alle de infiserte filene (og de du vil ta vare på) over i en egen partisjon (som du oppretter med. feks. PM) fra DOS. Så formaterer du og legger inn win på nytt og prøver et annet virusprogram for å se om det klarer å reparere filene uten å slette de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...