Heimdalen Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Heisann! I natt var det noen koselige ungdommer som har brukt kniven på mitt fremre venstrehjul ( Nissan Navara) ringte lokale dekksjappa og de fikk tak i nye dekk i morgen ( bytter alle, veldig slitt) men så har det seg slik at jeg må jo komme meg dit med bilen, så vurderer to muligheter. ( 10 min å kjøre) bergningsbil ( egenandel 500 kroner) Bytte det ødelagte dekket med et vinterhjul. sommerdekk har dimenson 255/65-17 og vinterdekka har dimenson 245/70-16. er det "innafor" å kjøre begrenset avstand med forsjellige dimensjoner på samme aksling? Bilen drar på bakhjulene når jeg kjører uten 4hjulstrekk. mest gira på å bytte et dekk, ,men "tåler" bilen det? Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 (endret) Hvis størrelsen på dekk + felg du setter på er innenfor 10% av det som står i vognkortet mener jeg det skal gå bra, eller så kan du jo skifte begge hjulene på samme aksling... Man har jo lov til å bruke reservehjulet og det er jo aldri likt de hjulene som står på bilen. Endret 7. juni 2018 av 8DX8QO0Y 3 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Kjør i vei. Noen biler har jo sykkelhjul til reserve 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Kjør i vei. Noen biler har jo sykkelhjul til reserve Dette går ikke på biler med permanent 4WD. Audi quattro tillater maks 1-2 % forskjell. Hvis man har litt slitte hjul og ødelegger et dekk slik at det ikke kan lappes, må man egentlig kjøpe 4 nye dekk. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Forskjellig dekkdimensjon (rullediameter) på hjul uten drift går helt fint. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Går helt fint som nevnt, bare unngå å koble inn firehjulsdriften. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå