Gå til innhold

Amazon Alexa kommer til Frankrike

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt meningsløst når vi ikke engang har Amazon i Norge. Og det blir vel neppe til at vi får det heller, ettersom de store internasjonale selskapene i stor grad holder seg unna avgiftskåte Norge.

Jeg har et lite tips til deg. Se på landene som er listet. Hvor mange av disse er engelskspråklige?

Og de andre? Tyskland med 80 mill, Japan med 130 mill, India med 1350 mill (og sikkert på engelsk der) og Frankrike med 70 mill. I Norge er det 5 millioner.

La oss se på et annet land med 5 millioner hvor de tom har engelsk som offisielt språk og er veldig åpent land, Singapore. Ingen Amazon der. Så ja det er ikke tilfellet.

Og hvorfor Tyskland og ikke Sveits? Sveits har mindre avgifter, ikke sant? Kanskje det er fordi det bor mye mer folk i Tyskland? Sikkert ikke...

Og for Europa så finnes amazon.co.uk, amazon.fr og amazon.de. Så de lanserer Amazon produkter i land med varehus og utsalg, men ikke i land der de ikke har. Det er jo og supermerkelig.

Lenke til kommentar

Helt meningsløst når vi ikke engang har Amazon i Norge. Og det blir vel neppe til at vi får det heller, ettersom de store internasjonale selskapene i stor grad holder seg unna avgiftskåte Norge.

Har fått inntrykk av at alle Amazon's egne produkter konstant markedsfører Amazon tjenester og varer. Siden Amazon ikke er tilgjengelig i Norge, kanskje vi slipper det da :p

Lenke til kommentar

Nei, denne artikkelen er bare vinklet helt feil. Amazon lanserte tre versjoner av Echo til Norge og 79 andre land i november 2017: Echo, Echo Dot og Echo Plus. Alle tre i "international version", kun i sort farge og med høyere pris. Der er altså Norge spesifisert på listen av land, med liste over hvilke tjenester som er støttet i hvert land. De shipper direkte til Norge og jeg får lokal værmelding når jeg spør. Det samme gjelder naturligvis Frankrike.

Forskjellen er naturligvis at det nå kommer en egen franskspråklig versjon. Men Alexa har vært i Frankrike og Norge siden november.

https://www.geekwire.com/2017/amazon-bringing-echo-alexa-80-additional-countries-major-global-expansion/

Lenke til kommentar

Denne dingsen har gått meg hus forbi. Hva er det for noe? Er vel ikke enda en meningsløs "smart" pulsklokke ?

Alexa er ikke en dings, men et stemmebasert OS fra Amazon som brukes i blant annet smarthøyttalere som Amazons Echo-serie. Det er mer likt Apples Siri eller Microsofts Cortana enn en pulsklokke. Nærmeste konkurrent er Google Home.

Det kan kobles sammen med en veldig lang rekke smarthjem-produkter, for eksempel Logitech Harmony Hub, slik at du kan styre Tv, stereoanlegg mm. med stemmen. En liten intro/reklame:

https://www.youtube.com/watch?v=Ha0zuiJ_GeU

På engelsk, tysk, kinesisk japansk og snart altså fransk.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Denne dingsen har gått meg hus forbi. Hva er det for noe? Er vel ikke enda en meningsløs "smart" pulsklokke ?

Det er sånn assistent som hører alt du sier, så når du snakker om en sofa og så går på nett etterpå så kan Amazon vise deg  masse flotte sofaer. Og har du Google varianten kan du få sofa-ads overalt :)

Disclaimer: ikke egentlig sant, men kan tenkes det vil skje.

For engelsk så fungerer disse ganske bra for å gjengskjenne stemme og spørsmål.  Det mangler egentlig mer på annet utstyr som er smart som de kan snakke med nå.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...