8DX8QO0Y Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Nei vel, så han sitter på Dikemark for moro skyld da?! https://www.dagbladet.no/nyheter/pasient-stakk-av-fra-ansatte---politiet-soker-med-helikopter/69879464 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 7. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2018 Kanskje en fare for seg selv? Man sendes ikke til Dikemark fordi man er en fare for seg selv. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 7. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2018 (endret) Oppdatert! Han er nå fanget og nå sier politiet at han kan være farlig. Do you feel safe now? http://direkte.vg.no/studio/nyhetsdoegnet#!verbatimId=5b1938e65152f7890cd423ae Endret 7. juni 2018 av 8DX8QO0Y Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Nei vel, så han sitter på Dikemark for moro skyld da?! https://www.dagbladet.no/nyheter/pasient-stakk-av-fra-ansatte---politiet-soker-med-helikopter/69879464 "Helikopterjakt"... Herregud for en beskrivelse. De bruker ofte helikopter i søk etter savnede personer, som var tilfelle i denne saken. Å bruke helikopteret når det faktisk er kapasitet til det er tidsbesparende og effektiv bruk av ressurser. Hvorfor media skal lage "actionfilm" av det med beskrivelser som "helikopterjakt" vet jeg ikke. Men så er journalister generelt udugelige uansett. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 (endret) "Helikopterjakt"... Herregud for en beskrivelse. De bruker ofte helikopter i søk etter savnede personer, som var tilfelle i denne saken. Å bruke helikopteret når det faktisk er kapasitet til det er tidsbesparende og effektiv bruk av ressurser. Hvorfor media skal lage "actionfilm" av det med beskrivelser som "helikopterjakt" vet jeg ikke. Men så er journalister generelt udugelige uansett. OT Journalister er ikke udugelige. De er avhengig av opplag. Så lenge vi kjøper STORE BOKSTAVER og kjente navn og om noen har gjort feil, så kommer det i media. Endret 7. juni 2018 av ChiaroScuro Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Oppdatert! Han er nå fanget og nå sier politiet at han kan være farlig. Do you feel safe now? http://direkte.vg.no/studio/nyhetsdoegnet#!verbatimId=5b1938e65152f7890cd423ae Herregud mann! Nå må du roe deg ned og tenke litt klart. Politiet sa han "under gitte omstendigheter kan være farlig". Åpenbart mener de at omstendighetene nå ikke var slik. 2 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Man sendes ikke til Dikemark fordi man er en fare for seg selv.Hvorfor ikke? De har mer enn én avdeling hvis ikke du visste det. 3 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 7. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2018 Hvorfor ikke? De har mer enn én avdeling hvis ikke du visste det. Jo det vet jeg. Men jeg skal likevel fortelle deg noe. Dikemark er en regional sikkerhetsavdeling, så bare folk som er dømt til tvungent psykisk helsevern får plass der, og man blir ikke dømt til tvungent psykisk helsevern for noen annen grunn enn at man er ansett som farlig for andre. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 7. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2018 Herregud mann! Nå må du roe deg ned og tenke litt klart. Politiet sa han "under gitte omstendigheter kan være farlig". Åpenbart mener de at omstendighetene nå ikke var slik. Virker nesten som politiet mente hele tiden at han er farlig for andre men at media dysset det ned i den første artikkelen. Ro deg ned selv. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Virker nesten som politiet mente hele tiden at han er farlig for andre men at media dysset det ned i den første artikkelen. Ro deg ned selv.Hvorfor skulle de gjøre det? Merkelig tankegang. Det er ikke noe bemerkelsesverdig med folk som rømmer fra sikkerhetsavdelinger og liknende. Nå må du ikke falle av stolen men... det skjer stadig vekk det. 1 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 7. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2018 Hvorfor skulle de gjøre det? Merkelig tankegang. Det er ikke noe bemerkelsesverdig med folk som rømmer fra sikkerhetsavdelinger og liknende. Nå må du ikke falle av stolen men... det skjer stadig vekk det. Herregud, nå må du slutte å flytte målet!! Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Herregud, nå må du slutte å flytte målet!!Du svarte ikke. Hvorfor skulle media dysse ned at han er farlig? 1 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 7. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2018 Du svarte ikke. Hvorfor skulle media dysse ned at han er farlig? Av rasisme. Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 (endret) Jo det vet jeg. Men jeg skal likevel fortelle deg noe. Dikemark er en regional sikkerhetsavdeling, så bare folk som er dømt til tvungent psykisk helsevern får plass der, og man blir ikke dømt til tvungent psykisk helsevern for noen annen grunn enn at man er ansett som farlig for andre. Mange er på Dikemark pga stor fare for selvmord. Så det er helt klart her at du ikke vet noe om sykehuset eller de som er der. Der er flere avdelinger. Ikke fortell når du helt klart mangler info. Man får tvunget psykisk helsevern om psykisk helsevesen tror du kommer til å ta livet ditt. Endret 7. juni 2018 av DrAlban3000 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 7. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2018 Mange er på Dikemark pga stor fare for selvmord. Så det er helt klart her at du ikke vet noe om sykehuset eller de som er der. Der er flere avdelinger. Ikke fortell når du helt klart mangler info. Man får tvunget psykisk helsevern om psykisk helsevesen tror du kommer til å ta livet ditt. Det er du som ikke vet. Selvmordsfare er sekundært. Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Det er du som ikke vet. Selvmordsfare er sekundært. Haha, huffda. Du skrev : "man sendes ikke på Dikemark om man er en fare for seg selv" Dette er feil. Det sitter farlige mennesker på Dikemark også, som trenger oppfølging døgnet rundt, også de med stor fare for selvmord. Jeg anbefaler deg å ringe en fagperson (legen din for.eks) om du tror dette er feil. Ved en psykisk evaluering avgjør de hva som er riktig, om faren for selvmord er så stor alt det kreves døgnvakt er Dikemark et av stedene som har en slik sikkerhet. Og sånn er det med den saken Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 7. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2018 Haha, huffda. Du skrev : "man sendes ikke på Dikemark om man er en fare for seg selv" Dette er feil. Det sitter farlige mennesker på Dikemark også, som trenger oppfølging døgnet rundt, også de med stor fare for selvmord. Jeg anbefaler deg å ringe en fagperson (legen din for.eks) om du tror dette er feil. Ved en psykisk evaluering avgjør de hva som er riktig, om faren for selvmord er så stor alt det kreves døgnvakt er Dikemark et av stedene som har en slik sikkerhet. Og sånn er det med den saken Forstår du hva sekundært betyr? Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Forstår du hva sekundært betyr? Ja, men jeg sliter å sette det i sammenheng med utsagnet ditt. At du nå drar diskusjonen over på om jeg forstår hva sekundært er eller ikke, ja det er ikke overraskende. Enklere å bytte tema I guess. 1 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 7. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2018 (endret) Ja, men jeg sliter å sette det i sammenheng med utsagnet ditt. At du nå drar diskusjonen over på om jeg forstår hva sekundært er eller ikke, ja det er ikke overraskende. Enklere å bytte tema I guess. Forstår du at mange andre psykiatriske institusjoner også er døgnbemannede i like stor grad som regionale sikkerhetsavdelinger og at regionale sikkerhetsavdelinger er forbeholdt pasienter som er til fare for andre men kan sekundært være en fare også for seg selv? Forstår du alt det er tre regionale sikkerhetsavdelinger i Norge og de har meget begrenset kapasitet og at folk som er en fare for seg selv men ikke for andre huses i institusjoner som har lavere sikkerhetsnivå men likevel døgnbemannet fordi folk bor der over natten? Endret 7. juni 2018 av 8DX8QO0Y Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå