Populært innlegg Gabri3L Skrevet 7. juni 2018 Populært innlegg Del Skrevet 7. juni 2018 Som sagt; kommer søkefunksjonen noensinne til å bli fikset? Kommer som regel resultat med 8 poster fra samme tråd, men som alltid er nesten fullstendig irrelevant. Og prøver man kikke på neste side i resultatene kommer det ikke opp noen ting. Forsøker man bruke søkeboksen der man kan hukke av for å søke kun i titler, får man opp null resultater på akkurat samme søkeord som gir resultater om man søker fra "forsiden". Slik det er nå må man rett og slett bruke google med "site:diskusjon.no" om man skal ha sjanse til å finne noe... 17 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Til deres forsvar har jeg enda ikke vært på et forum med god søkefunksjon. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Til deres forsvar har jeg enda ikke vært på et forum med god søkefunksjon.Spøker du? Alle forum hadde god søkefunksjon før, og den så sånn ut (klikk for større bilde): 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Tviler på det blir fiksa med det første. IP Board (programvaren forumet er basert på) er ikke akkurat kjent for å ha god søkefunksjon. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Den hadde også grei søkefunksjon før. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. juni 2018 Del Skrevet 12. juni 2018 Den var bedre før, det kan jeg gå med på. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. juni 2018 Del Skrevet 14. juni 2018 site:diskusjon.no <søkeord> Er eneste metoden som er dugelig. 3 Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 (endret) Hei! Pussig denne er markert som "Løst".. Irriterte meg over at søke-funksjonen gav tomt resultatet med en gang jeg valgte "avansert" og knotet litt med HTTP-GET-variablene: Når man fyller ute søkefeltet øverst på siden så vil URL'en bli: https://www.diskusjon.no/sok/?query=søk Men når man ønsker å endre noe, gir det ingen resultat: https://www.diskusjon.no/sok/?f=all&start_year=all&sort=relevance&author=&query=søk (Legg merke til "author=") Hvis man fjerner akkurat "author=", dvs det feltet som heter "bruker" i søkevalgene så får man opp et bedre søk: https://www.diskusjon.no/sok/?f=all&start_year=all&sort=relevance&query=søk Oppdaget at "author" var gefycked når jeg ønsket å sortere etter dato og måtte endre på URL. Endret 10. september 2018 av DanteUseless 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 10. september 2018 Forfatter Del Skrevet 10. september 2018 Det er ikke jeg som har satt den som løst, som trådstarter hadde jeg nå uansett anledning til å fjerne det, og har gjort det uten at jeg vet hva det skal hjelpe. Ingen fra diskusjon.no har kommet med noe som helst svar, så dette er nok noe de driter fullstendig i.. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Problemet er at en ny søkefunksjon er noe de måtte kodet fra bunnen av. Det er ikke på diskusjon sin side problemet ligger. Det er søkefunksjonen i programvaren som er FUBAR og det er ikke bare bare å fikse det i en fei. Det er nok mange andre ting som er både viktigere og enklere å ta tak i først. Lenke til kommentar
KanonEOS Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Enkelte forum har integrert søk fra duckduckgo f.eks,kanskje det hadde vært en ide? 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 (endret) Helt utrolig at jeg gidder å bruke tid på og skrive inn en klage, men dette har irritert meg en stund merker jeg. Problemet er at når jeg søker etter noe i forumet så funker dette helt fint. Men når jeg skal bla til side to i søkeresultatene så får jeg ikke opp noe som helst. Man ser jo at det er flere sider med søkeresultater, men klikker jeg på en annen side så får jeg ikke opp noe som helst. Er dette noe som kan fikses eller blir prioritert fikset? Problemet er at en ny søkefunksjon er noe de måtte kodet fra bunnen av. Det er ikke på diskusjon sin side problemet ligger. Det er søkefunksjonen i programvaren som er FUBAR og det er ikke bare bare å fikse det i en fei. Det er nok mange andre ting som er både viktigere og enklere å ta tak i først. Nå vet ikke jeg hva bakgrunnen for denne uttalelsen er, men søkefunksjon i en side med massivt innhold av informasjon er jo helt vesentlig hvis man ønsker at besøkende skal finne informasjon og delta på siden. Å bla gjennom forumet manuelt er jo helt nytteløst og veldig tidkrevende. Søkefunksjonen blir brukt langt oftere enn mange tror. Jeg installerte "Hotjar" på min nettside for å vise heat maps samt opptak av besøkende på siden. Det var overraskende mange som brukte søkefunksjonen. I Norges største diskusjonsforum med massive mengder med innhold vil jeg vel si at denne er langt viktigere enn dere tror. Dessuten så finner man søkefunksjonen tydelig plassert helt øvers til høyre under logoen på siden. Man oppfordrer altså besøkende til å bruke denne med tanke på plasseringen. Da ville jeg heller gjemt den litt, siden den ikke fungerer som den skal. Endret 3. oktober 2018 av Bjerknez 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 Dette er vel først og fremst en svakhet i forumsoftwaren, og siden vi har hatt det slik i 10 år burde det vel si alt om hvor høyt det prioriteres. Den knappe utviklerressursen forumet har nå er nok bedre utnyttet andre steder. Forhåpentligvis kommer det en bedre søkefunksjon når forumet blir oppgradert neste gang. Forumets ledelse er i alle fall fult klar over søkefunksjonens tilstand. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 En ting som kunne gjøres er jo å integrere google søk, men så har vi da et annet problem: personvern.. Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 Dette har irritert meg lenge! Hvis man er så dum å søke på noe man har lest en gang, så dukker det gjerne opp en hel side med søkeresultater fra en annen tråd, men flere sider med søkeresultater får man ikke.. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 (endret) Er mye her på siden som ikke fungerer slik det skal. Men det er tydeligvis viktigere å plage besøkende med reklame for å øke inntektene. Forstå det den som kan. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1826655 Endret 3. november 2018 av Bjerknez Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå