Gå til innhold

Asus' nye bærbare drøm har to skjermer og egen AI-prosessor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går det an å få en matte som gir skikkelig tredimensjonalt tastatur å trykke på, som har sånne mobilskjermgummiknotter under til dette?

Skjerm-tastaturer er håpløse å skrive raskt på. Enten en gummimatte over skjermen eller et ledd nr 2 som får fram det fysiske tastaturet. Uansett så blir det mer knotete enn et skikkelig tastatur så denne saken er uansett uaktuell for meg.

TFT-metoden (to-finger-tasting) er bare et lite hakk foran LFT (let-finn-trykk). Tifingermetoder er totalt overlegne begge, men det forutsetter fysisk tastatur (følbare taster).

• Liker 2
Lenke til kommentar

Går det an å få en matte som gir skikkelig tredimensjonalt tastatur å trykke på, som har sånne mobilskjermgummiknotter under til dette?

Skjerm-tastaturer er håpløse å skrive raskt på. Enten en gummimatte over skjermen eller et ledd nr 2 som får fram det fysiske tastaturet. Uansett så blir det mer knotete enn et skikkelig tastatur så denne saken er uansett uaktuell for meg.

TFT-metoden (to-finger-tasting) er bare et lite hakk foran LFT (let-finn-trykk). Tifingermetoder er totalt overlegne begge, men det forutsetter fysisk tastatur (følbare taster).

For ikke å glemme varianten av LFT som heter S&D (Search&Destroy), til tifingermetoden (ten-foxtrot) har du også Touch-metoden (velkjent) og så har du den overlegne NFTJ (Nærmeste Fingeren Tar Jobben).

Lenke til kommentar

Ja fysiske taster er vesentlige. Nå har jeg klart å vende meg til et mac-tastatur til min IBM-kompatible med Intel CPU. Der er tastene mindre enn gammeldags kontortastatur, som fort ble gamer'nes favoritt (knottelyder all mass). Faktisk så skriver jeg hurtigere på dette mac-tastaturet enn et hvilket som helst gamer-tastatur (kontor-tastatur ala 1995).

Det eneste aberet må være om en gummimatte får harde nok knotter over gummien, og at gummien ikke sklir av. Kanskje et gummikondom, men da må de jo passe seg for å ikke tett den bærebare PC sine luftinntak og utblåsningsveier. Enda bedre ville det ha vært om det var noe å gripe med rundt kantene av maskinen, som en slik gummiplate med stiv ramme kunne festes midlertidig men på permanent nok måte.

Burde snart få royalties av de som stikker av med idéen :)

Ikke at det var så voldsomt oppfinnsomt, fordi f.eks. en pallekarm på Europalle står jo relativt stødig, tross at den er avhengig av tyngdekraften. Kanskje noe som klemmes fast ala en tynn metallstang (chassiset) med ei klemme rundt (gummimatten) på et par-fire steder i det bærbare chassisets ytterkanter.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...