AnonymDiskusjon Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Hei. Har nettopp tatt BE sertifikat via jobben min. det er jobbrelatert da jeg kommer til å kjøre med henger på jobb. Men jeg hadde både kjøretimer og oppkjøring i arbeidstiden, har jeg rett til lønn eller vil jeg få trekk i timer? Er fastansatt i prøveperiode Anonymous poster hash: 22215...462 Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Hvorfor skulle du ikke få lønn?Dette vil jo være det samme som at arbeidsgiver sender deg på kurs for å oppnå en kvalifikasjon. Helt normalt å få betalt for dette! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 (endret) Er det arbeidsgiver som har betalt kurset eller NAV? Var en identisk problemstilling oppe for en liten stund siden der det var NAV som betalte kurset.. Endret 6. juni 2018 av aklla Lenke til kommentar
Mrfrick Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 (endret) Jeg fikk BE av NAV, og hadde kjøretimer i arbeidstiden. fikk også lønn Endret 6. juni 2018 av Mrfrick Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Det spørs kva som er avtalt. Dersom du har ein utydelig avtale så hadde eg tatt utgangspunkt i at du får betalt. Det kan være lurt å sitte stille i båten å ikkje stille spørsmål om betaling før du eventuelt får trekk i timar. Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 BE-lappen har jo en verdi i seg selv, både privat og ved eventuelle senere jobber. Ville vært forsiktig med å stille spørsmål om trekk, hvis du skulle få det, så lenge de ikke er urimelige. 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Jeg hadde valgt å sitte stille i båten. Vent og se og bruk dette til å ta tempen på arbeidsgiver. Arbeidstid = lønn. Men det kan hende at arbeidsgiver krever at du tar fri uten lønn når du er på kurs. Ofte inneholder arbeidsavtaler at man ikke kan skrive overtid på kurs og andre ting som ikke er direkte utfakturererbart. Dette er også et tema for nordsjøarbeidere som blir pålagt kurs i friperioder. Mye vill har mer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå