Gå til innhold

Syriske menn sender familien tilbake - redd for at de skal bli "for norske"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Kan du vise til hvilke av de 3 punktene ovenfor fra min post som er vrøvl? Det burde være ganske lett å forholde seg til den.

 

som sagt, så var det ikke det jeg mente var vrøvl. Da det ikke var nevnt den gangen jeg sa vrøvl engang. Så, nei det har jeg ikke tenkt til(for andre gang). 

 

 

Noen som reiser til andre land som turist for egne penger er ganske så forskjellig fra å være asylsøker der. Hvor mange land tror du jeg ville sluppet inn i om jeg hadde sagt "Jeg har ingen papirer, gi meg en leilighet og penger!". Jeg ville selvsagt blitt summarisk og brutalt avvist og ikke fått satt foten innenfor grensen.

 

Og hvilken grense mot Norge er det asylsøkere går over for å slippe unna krigsherjinger? Grensen til Sverige? Da det ble sagt at Norge i 2015 tok imot mange asylsøkere fra Syria så hadde ca 30% av asylsøkerne noe med Syria å gjøre i det hele tatt. Av disse igjen bodde nesten alle trygt i andre land, men hadde blitt lovet bedre sosiale goder i Norge. Og absolutt ingen av de som hadde noe med Syria å gjøre kom til Norge som første trygge land.... som faktisk er kravet for at man skal få søke politisk asyl.

 

Så for å oppsummere, de er velkomne som turister? Men ikke asylsøkere? Eller, de er velkomne som de har penger, lite til ingen problemer osv. Mens de som sliter, og trenger asyl, de er ikke velkomne? 

 

Dette er bare spørsmål altså, jeg prøver å forstå en tankegang som er forbi min egen. Jeg klarer ikke tenke meg ett slikt scenario engang, det blir helt feil for meg. 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

At det allerede finnes kriminalitet i Norge er ikke noe argument for å ha en hodeløs asylpolitikk eller for å støtte kriminelle nettverk.

...og at enkeltidivider snylter på felleskassa er således heller ikke noe vektig argument for at man støtter kriminelle nettverk eller bedriver hodeløs asylpolitikk. Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Så for å oppsummere, de er velkomne som turister? Men ikke asylsøkere? Eller, de er velkomne som de har penger, lite til ingen problemer osv. Mens de som sliter, og trenger asyl, de er ikke velkomne?

Turist og asylsøker er veldig forskjellig.

 

Om noen fra et land klarer finansiere sitt opphold i et annet land og tilfredstiller innreisekrav (som oftest returbillett de må vise og ofte visa) til et annet land er vedkommende som oftest velkommen i det landet. Dette er turisme som de fleste land ønsker og som skaffer landet inntekt. Asylsøkere er noe helt annet.

Lenke til kommentar

Turist og asylsøker er veldig forskjellig.

 

Om noen fra et land klarer finansiere sitt opphold i et annet land og tilfredstiller innreisekrav (som oftest returbillett de må vise og ofte visa) til et annet land er vedkommende som oftest velkommen i det landet. Dette er turisme som de fleste land ønsker og som skaffer landet inntekt. Asylsøkere er noe helt annet.

 

Så da har vi bare to forskjellige meninger om ting da, ikke verre enn det. Godt du kan la de komme inn som turister iallefall. Om de er rike da! Gud forby om de skulle fått noen skattekroner ;) 

Lenke til kommentar

...og at enkeltidivider snylter på felleskassa er således heller ikke noe vektig argument for at man støtter kriminelle nettverk eller bedriver hodeløs asylpolitikk.

Når man har en asylpolitikk som er inhuman og urettferdig og i tillegg  veldig lett kan utnyttes så kan jeg ikke se at det skulle være galt å kalle den hodeløs.

 

Og hvilke asylsøkere kommer seg fra Afrika til Norge uten å gi massiv økonomisk støtte til kriminelle nettverk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Så for å oppsummere, de er velkomne som turister? Men ikke asylsøkere? Eller, de er velkomne som de har penger, lite til ingen problemer osv. Mens de som sliter, og trenger asyl, de er ikke velkomne?

Jeg sliter også med grunnlaget her, det er litt vanskelig å forstå hvem som egentlig er byrden her.

 

Det virker å være greit med folk som økonomisk støtter samfunnet eller om de har vestlig kultur bakgrunn. Det virker å være de med både svak økonomi og annen kulturell opprinnelse som er "plagen". Denne miksen gir vissnok en garanti for at personene aldri vil kunne bidra og utnytte systemet der hvor det snyltes kan. Anatgelig særlig dersom de i tillegg kommer fra krigsherjede områder.

Lenke til kommentar

Så da har vi bare to forskjellige meninger om ting da, ikke verre enn det. Godt du kan la de komme inn som turister iallefall. Om de er rike da! Gud forby om de skulle fått noen skattekroner ;)

Du er klar over at en smugleferd helt frem til Norge gjerne koster tilsvarende flere titalls årslønner i hjemlandet? Det er på ingen måte de fattigste eller mest trengene som søker asyl i Norge. Å komme til Norge er en ren økonomisk investering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du er klar over at en smugleferd helt frem til Norge gjerne koster tilsvarende flere titalls årslønner i hjemlandet? Det er på ingen måte de fattigste eller mest trengene som søker asyl i Norge. Å komme til Norge er en ren økonomisk investering.

 

Det var du som sa de var fattige, ikke meg. Jeg er klar over at mange må betale hårreisende summer jeg, ikke tenk på det. Men, om de bare tar en prat med deg først så ser de jo det at de bare kan bestille seg en C billett og komme som turist, så tar de den der asylsøkingen etterpå! Fiks ferdig det der vet du, spare penger gjør de og, mindre snylting på "oss" og det vet du! 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Når man har en asylpolitikk som er inhuman og urettferdig og i tillegg  veldig lett kan utnyttes så kan jeg ikke se at det skulle være galt å kalle den hodeløs.

Hele skattesystemet vårt kan lett utnyttes, da antar jeg du kaller det hodeløst også.

Og hvilke asylsøkere kommer seg fra Afrika til Norge uten å gi massiv økonomisk støtte til kriminelle nettverk?

Det går vel lite med direktefly da. Jeg har ellers liten tro på at folk velger "kriminlt nettverk"-reisebyrået pga. tjenestens overlegne kvalitet. Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Det var du som sa de var fattige, ikke meg. Jeg er klar over at mange må betale hårreisende summer jeg, ikke tenk på det. Men, om de bare tar en prat med deg først så ser de jo det at de bare kan bestille seg en C billett og komme som turist, så tar de den der asylsøkingen etterpå! Fiks ferdig det der vet du, spare penger gjør de og, mindre snylting på "oss" og det vet du! 

Jeg tror nok få asylsøkere bare ønsker en titt på Norge, betale hotelloppholdet og så reise tilbake. Det er en ren økonomisk investering som de forventer å tjene på. Og flyselskapene vil ikke slippe dem ombord om de ser at de ikke har lovlig opphold i landet de skal til.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok få asylsøkere bare ønsker en titt på Norge, betale hotelloppholdet og så reise tilbake. Det er en ren økonomisk investering som de forventer å tjene på. Og flyselskapene vil ikke slippe dem ombord om de ser at de ikke har lovlig opphold i landet de skal til.

 

Så, de kan ikke være turister allikevel nå plutselig? Du vandrer mye frem og tilbake her synes jeg. Det er veldig mange land som kan reise til Norge uten Visum. Og i tillegg kan de jo bare søke og komme som turister, for så å søke asyl. For det er vell kriminaliteten på veien som plager deg, eller har jeg missforstått? 

Lenke til kommentar

Først og fremst er de fleste som kommer her så fulle av hat for Norge og samfunnet vårt at de heller vil reise tilbake i krig. 

 

Nå har jo Assad vunnet krigen i Syria, så det er helt på sin plass å reise hjem. Selvsagt skulle mennene også dratt ned å bygget opp landet sitt igjen. I de regjeringskontrollerte områdene er det fred, så det er absolutt ingen fare lenger. Vi returnerer asylsøkere tilbake til Afganistan, som er langt mindre fredelig enn Syria. Så nå skulle det vært full stopp på asylanter fra Syria og full retur av heile bunten. Syria trenger alle hender i arbeid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...