Gå til innhold

Syriske menn sender familien tilbake - redd for at de skal bli "for norske"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

At Nordmenn reiser til Spania og lever der har jeg ingenting imot, det er som oftest et gode for Spania at nordmenn bruker litt av pengene sine der nede.

Tja, kanskje, men de norske nekter jo å integrere seg. Så du vil frem til at det å beholde egen kultur er helt ok så lenge personene gir økonomisk gevinst ?

Norske velferdsgoder slik jeg har forstått det er til for nordmenn. Da blir det feil at en stor del av de som kommer til Norge skal belaste et allerede overbelastet system. De som kommer til Norge som asylanter, innvandrere eller hva det nå er burde ikke fått noe som helst fra staten før de har jobbet og skattet i minst ti år.

Høna og egget der altså. Individet må gjerne motta først slik at det kan være til nytte siden.

Ellers bør du gjennomføre det samme for alle; Det vil si ingen skole på barna før de har betalt skatt i minst ti år.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Per pers?

Ja, men da sparer vi milliarder når de drar herfra, da, og det må vel Siv og Sylvi glede seg over?

 

Nei, per pers er det ca. 5 millioner. Ja, det er bra at de reiser herfra. Men grunnen de reiser herfra bør gi en indikator på hva slags mennesker vi slipper inn.

 

 

Jo, det som står foran spørsmålstegnet i den første posten min. Jeg vet, men det gjør åpenbart ikke du selv om du nå har blitt opplyst om det tre ganger.. 

 

Så du vet fortsatt ikke hva du spør om?

Lenke til kommentar

Og hva er det? Dine innlegg gir ingen mening.

 

Ja, ikke sant. Det er mine innlegg det er ett problem med. 

 

"hva er det?", litt vanskelig å tolke men jeg regner med du refererer til siste linje. Det er såklart at du ikke kan syte om at de ikke får seg jobb, ikke får seg utdanning, ikke integreres osv når de faktisk snur i døren som du viser til... Men, det skjønte du nok. 

Lenke til kommentar

Tja, kanskje, men de norske nekter jo å integrere seg. Så du vil frem til at det å beholde egen kultur er helt ok så lenge personene gir økonomisk gevinst ?

Høna og egget der altså. Individet må motta først slik at det kan være til nytte siden.

Ellers bør du gjennomføre det samme for alle; Det vil si ingen skole på barna før de har betalt skatt i minst ti år.

 

De aller fleste nordmenn som reiser til Spania er ikke til hverken kulturell eller økonomisk byrde for spanjolene. På samme måte som de fleste Europeere som kommer til Norge ikke er til en plage for oss.

 

 

Ja, ikke sant. Det er mine innlegg det er ett problem med. 

 

"hva er det?", litt vanskelig å tolke men jeg regner med du refererer til siste linje. Det er såklart at du ikke kan syte om at de ikke får seg jobb, ikke får seg utdanning, ikke integreres osv når de faktisk snur i døren som du viser til... Men, det skjønte du nok. 

 

Jeg har ikke noe problem om de reiser tilbake dit de kom fra. Det er bare bra for oss alle. Jeg bare viser til hvilke holdninger de har nå de velger krig foran norsk kultur.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Måten vi bare slipper alle asylsøkere fri inn i landet viser bare hvor naive mange nordmenn er. Det er da lett å registrere seg flere steder med forskjellig ID for å få dobbelt opp av sosiale goder. Og det gjør det også umulig for enkelte innvandrergrupper å komme høyere opp i deltagelse i arbeidslivet om det er mange flere personer registrert enn hva vi faktisk har her. Man kan lett motta trygd for flere ID-er og få dekket flere leiligheter som man leier ut videre, men å ha flere jobber samtidig er et problem.

 

Som sagt, nordmenn er utrolig naive.

Lenke til kommentar

Takk for komplimentet.. 

 

Skal ikke engang besvare vrøvlet ditt over her, det blir rett og slett for frekt. 

 

Jeg er ikke naiv, jeg poengterte at en del av sakene han nevnte ikke var gyldig da de reiste tilbake. Dette kan ikke engang du benekte.. 

Du har ikke poengtert noe som helt som ikke er gyldig og jeg skjønner godt at du blir svar skyldig, men at du blir blir svar skyldig betyr ikke at noe er vrøvl.

 

Skal vi se hvilke påstander du har problemer med å forholde deg til:

-En familie får lettere og raskere opphold enn en enslig mann. Vrøvl?

-En familie får mere utbetalt enn en enslig mann. Vrøvl?

-Det er mulig å fortsette motta penger for personer som er sendt tilbake ved å late som om de fortsatt er i Norge. Vrøvl?

 

Som sagt, de mest naive har store problemer med å forholde seg til virkeligheten når den biter dem i ræva.

Lenke til kommentar

Du har ikke poengtert noe som helt som ikke er gyldig og jeg skjønner godt at du blir svar skyldig, men at du blir blir svar skyldig betyr ikke at noe er vrøvl.

 

Skal vi se hvilke påstander du har problemer med å forholde deg til:

-En familie får lettere og raskere opphold enn en enslig mann. Vrøvl?

-En familie får mere utbetalt enn en enslig mann. Vrøvl?

-Det er mulig å fortsette motta penger for personer som er sendt tilbake ved å late som om de fortsatt er i Norge. Vrøvl?

 

Som sagt, de mest naive har store problemer med å forholde seg til virkeligheten når den biter dem i ræva.

 

Ehm, jeg har jo det? Jeg har til og med gjort det en gang til. 

 

Det jeg mener er vrøvl er hvordan du forholder det til virkeligheten. 

 

Du skal ha innpass verden over(ref reisetråden), mens de som virkelig lider, de skal stoppes på grensen og sendes tilbake til krigs herjingen. Det er min definisjon på vrøvl, det andre du nevner har jeg verken kommentert eller har tenkt til å gjøre det heller. 

 

Som sagt over, det blir for mye trolling i denne tråden, det holder her for min del. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

De aller fleste nordmenn som reiser til Spania er ikke til hverken kulturell eller økonomisk byrde for spanjolene. På samme måte som de fleste Europeere som kommer til Norge ikke er til en plage for oss.

Nå er det er ikke helt enkelt å fastlå hva som skal til for at noen er "en plage".

 

På deg virker det som om økonomisk byrde er en plage, f.eks en skokk med polakker som jobber svart og barnetrygd til polen etc. Jeg regner med du tar med en hel del tidlig uføretrygda nordmenn i den miksen.

Alternativt at fremmedkultur er plage, f.eks. kebab og denslags underlige varer fra langt unna.

Eller er det religion som er det værste, kanskje. Muligens. Der sysnes jeg jehovas vitner og denslags dørklokke ringenre er værst, siden de prøver å påtvinge meg greiene sine.

 

Det kunne jo vært greit med on klargjøring av hva "en plage" er er for noe.

 

Jeg har ikke noe problem om de reiser tilbake dit de kom fra. Det er bare bra for oss alle. Jeg bare viser til hvilke holdninger de har nå de velger krig foran norsk kultur.

De aller fleste vil vel tilbake dit de kommmer fra. Jeg vil alltid hjem når jeg har vært borte ei stund. Borte bra, hjemme best. Hadde jeg vært tvinga til å bo borte riktig lenge så kan det jo hende det hadde endra seg.

Dessuten, krig er litt av hvert, det er ikke like mye krig overalt selv om det er krig i et land/område.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

At det fortsatt er noen igjen her som mottar penger, og gjerne for familiemedlemmer som ikke er i Norge lengere.

Tja, en har folk her som jobber svart og folk som ikke oppgir reell formue. Det vil alltid finnes individer som snylter på felleskassa.
Lenke til kommentar

Ehm, jeg har jo det? Jeg har til og med gjort det en gang til. 

 

Det jeg mener er vrøvl er hvordan du forholder det til virkeligheten. 

 

Du skal ha innpass verden over(ref reisetråden), mens de som virkelig lider, de skal stoppes på grensen og sendes tilbake til krigs herjingen. Det er min definisjon på vrøvl, det andre du nevner har jeg verken kommentert eller har tenkt til å gjøre det heller. 

 

Som sagt over, det blir for mye trolling i denne tråden, det holder her for min del. 

Kan du vise til hvilke av de 3 punktene ovenfor fra min post som er vrøvl? Det burde være ganske lett å forholde seg til den.

 

Noen som reiser til andre land som turist for egne penger er ganske så forskjellig fra å være asylsøker der. Hvor mange land tror du jeg ville sluppet inn i om jeg hadde sagt "Jeg har ingen papirer, gi meg en leilighet og penger!". Jeg ville selvsagt blitt summarisk og brutalt avvist og ikke fått satt foten innenfor grensen.

 

Og hvilken grense mot Norge er det asylsøkere går over for å slippe unna krigsherjinger? Grensen til Sverige? Da det ble sagt at Norge i 2015 tok imot mange asylsøkere fra Syria så hadde ca 30% av asylsøkerne noe med Syria å gjøre i det hele tatt. Av disse igjen bodde nesten alle trygt i andre land, men hadde blitt lovet bedre sosiale goder i Norge. Og absolutt ingen av de som hadde noe med Syria å gjøre kom til Norge som første trygge land.... som faktisk er kravet for at man skal få søke politisk asyl.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...