RiceFarm Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 HeiJeg har hatt bilen min til en sjekk på verksted og har fått en tilbakemelding jeg ikke helt forstår hva er for noe. Da tenkte jeg at noen av dere sikkert vet noe om dette å kan forklare. Veldig fint med bilder! Visuel hjelp er kjempe konge.Jeg har en Skoda Octavia Mk2 1Z5 kombi (2008 model)Jeg vil gjerne vite hva dette punktet er og betyr: "Parallelstag begge sider bak er slakk i foringer"Hva og hvor er dette parallelstaget som er nevnt?Er dette en vanskelig del å bytte selv, og er en eventuel pris på 7000,- for å bytte de OK pris?Setter pris på tilbakemelding og erfaringer!mvh Bjørn Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 (endret) Del nr 1 på bildet er ett typisk stag og plassering av disse på bakaksel. Foringer må presses ut og inn; finnes eget verktøy for å skru dem ut og inn - eller improvisere selv med det man har tilgjengelig. Alternativet er å kjøpe helt nye stag og bytte rubbel og bit. Endret 6. juni 2018 av LabWeiler Lenke til kommentar
RiceFarm Skrevet 6. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2018 (endret) Del nr 1 på bildet er ett typisk stag og plassering av disse på bakaksel. Foringer må presses ut og inn; finnes eget verktøy for å skru dem ut og inn - eller improvisere selv med det man har tilgjengelig. Alternativet er å kjøpe helt nye stag og bytte rubbel og bit. Fantastisk. Forstår. Så det er ved bakhjulene de mener. Tusen takk, kjempe svar! Endret 6. juni 2018 av RiceFarm Lenke til kommentar
RiceFarm Skrevet 6. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2018 (endret) Del nr 1 på bildet er ett typisk stag og plassering av disse på bakaksel. Foringer må presses ut og inn; finnes eget verktøy for å skru dem ut og inn - eller improvisere selv med det man har tilgjengelig. Alternativet er å kjøpe helt nye stag og bytte rubbel og bit. Slik jeg forstår det utifra svar er det denne delen det er snakk om: https://www.autodeler.co.no/rts/7626996 Det heter visst nok bærearm (er en nedre og øvre) slik jeg forstår det. Hvorfor kaller verkstedet dette for parallelstag? Jeg fant også en "parallelstag", men det er etter min forsåelse lokalisert ved framakslingen. Er det verkstedet som bruke utydelig termologi? Dette er ivertfall forvirrende. Jeg tenker ivertfall nå at 7000,- for jobben og delen er såpass billig, så virker jobben i dyreste laget? Jeg såg noen på youtube bytte den på en side på ca 18 minutter, og da jobbet de ikke voldsomt fort engang. Tanker om dette? Takk for hjelp Endret 6. juni 2018 av RiceFarm Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Prisen du har fått oppgitt inkluderer nok også hjulstillingskontroll der det eventuelt er nødvendig. Lenke til kommentar
RiceFarm Skrevet 6. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2018 Prisen du har fått oppgitt inkluderer nok også hjulstillingskontroll der det eventuelt er nødvendig. Aha, det forklarer. Da sjønner jeg! Takk for gode svar og feedbacks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå