Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kjøleskap med isbit maskin.

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen med erfaringer om isbit-maskin i kjøleskap her?

Mitt Daewoo skap vil ikke slippe isbitene ned i lagringskammeret, bitene sitter fast i doseringskammeret.

Det betyr at det fylles på med nytt vann renner dette ned i systemet.

Er ikke sikker på hva som gjør at bitene slipper kammeret, men det sitter en sensor på undersiden.

Hilsen Tony

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Har du av-iset skapet helt?

2. Hvor gammelt er det?

Det er ingen ting å av-ise, vertfall ikke som jeg kan se. Doseringskammeret har vert ute av skapet for rengjøring, 

Skal sjekke alderen, men det er ikke spesielt gammelt. Daewoo FRS-U20DBS. Kjøpt brukt men jeg tipper max 5 år.

Lenke til kommentar

Det er ingen ting å av-ise, vertfall ikke som jeg kan se. Doseringskammeret har vert ute av skapet for rengjøring, 

Skal sjekke alderen, men det er ikke spesielt gammelt. Daewoo FRS-U20DBS. Kjøpt brukt men jeg tipper max 5 år.

Er det under 5år så er det bare å reklamere på det.

Selvfølgelig er isbitmaskineriet laget for å vare over 5 år.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis du trenger isbitmaskin til Daewoo FRS-U20DBS som reservedel, så kan det skaffes hos Serviecompaniet: https://www.servicecompaniet.no/Articles?Id=1897&Brands=138&BrandExp=true&TypeExp=true&Models=2042&ModelExp=true

De har også service og support på disse skapene.

Takk for tipset.

Men jeg tror ikke det er der problemet ligger. alle brytere og motor virker. Måler også motstand i sensoren. Lurer litt på om det er timingen som feiler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...