Gå til innhold

Tesla skal lage biler og batterier i Kina

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gjør de garantert, østen satser hardt på roboter/automatisering. 

Ikke hvis du spør for eksempel Toyota som også holder til i Østen, de har funnet ut at roboter brukes best til å støtte menneskelige ansatte isteden for å ha de fullautomatiserte.

https://qz.com/196200/toyota-is-becoming-more-efficient-by-replacing-robots-with-humans/

Full automatisering er veldig fornuftig i USA hvor arbeidere er dyre, i kina vil jeg tro at man kan tjenes bra på å heller ha flere mennesker i fabrikken av de grunner Toyota oppgir.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke hvis du spør for eksempel Toyota som også holder til i Østen, de har funnet ut at roboter brukes best til å støtte menneskelige ansatte isteden for å ha de fullautomatiserte.

https://qz.com/196200/toyota-is-becoming-more-efficient-by-replacing-robots-with-humans/

Full automatisering er veldig fornuftig i USA hvor arbeidere er dyre, i kina vil jeg tro at man kan tjenes bra på å heller ha flere mennesker i fabrikken av de grunner Toyota oppgir.

For å si det slik er jeg i Japan denne uken(pluss sist uke) for å støtte Kinesere som bygger robot system her nede. Jobber med kuka(som også leverer roboter til Tesla og resten av bilindustrien) og det er absolutt ikke det de sier. 

Klart, internt i bedrifter kan det være egne meninger og behov. Men generelt sett tar det av om dagen, industrien gjør store penger. Østen er ett av de største markedene, USA også såklart. Det handler ikke alltid om timepris når en gjør slike investeringer, det handler gjerne om avskrivninger over tid, effektivitet, reproduserbarhet, nøyaktighet osv inn i evigheten. Plass er også ett stort argument, en kan krympe mye "footprint" av å gå over til roboter, akkurat her er det mye penger å spare(spesielt i østen). 

Endret av Salvesen.
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...