MartinF Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Hjelper lite at den koster midnre når den kjører Android. iOS er (ihvertfall for meg) 70% av grunnen til at jeg kjøper en overpriset iPhone. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Hjelper lite at den koster midnre når den kjører Android. iOS er (ihvertfall for meg) 70% av grunnen til at jeg kjøper en overpriset iPhone. iOS er 100% grunnen til at jeg ikke kjøper iphone. Lenke til kommentar
Joooakim Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Det var faktisk aluratt slik det var. Den ble ikke ødelagt med en gang, begynte å fuske litt. Når jeg kom hjem, var den blitt verre og etter ett par dager var den ubrukelig. Jeg la alle kortene på bordet for Apple, og ble faktisk møtt av en teknisk interessert og ydmyk representant. Fremfor å bare si "Apple dekker ikke vannskader" forklarte han også litt om vanntettningen, og hvordan aktivitet i vann øker trykk påkjenningen, slik at det overgår IP67 selv om mobilen ikke har vær under vann lengre enn 30minutter eller dypere enn 1meter. Ville ikke kalt det idioti, men en må forvente at ting kan bli ødelagt om en bruker utenfor definert bruksområde. (Vi har vel alle brukt verktøy og redskap til andre ting enn det de er designet for...?) Uansett, av personlig erfaring, har holdt/holder vanntette mobiler fra Sony og Samsung tettere enn Apple, og er derfor jeg fraråder Apple om vanntettning er viktig. Min erfaring med iPhone 7 er helt motsatt av din, men oppfordrer likevel ikke andre å bruke den under vann. Har du aktivt brukt Sony og Samsung i vann siden du anbefaler de framfor Apple? Jeg har tatt noen bilder/film under vann (iskaldt) med iPhone X, men ikke på langt nær så mye som med 7’ern. Gleder meg til ferie og snorkling i varmere strøk, og da skal X settes på prøve. Hvis den til slutt tar inn vann kan jeg gi tilbakemelding her ? Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Min erfaring med iPhone 7 er helt motsatt av din, men oppfordrer likevel ikke andre å bruke den under vann. Har du aktivt brukt Sony og Samsung i vann siden du anbefaler de framfor Apple? Jeg har tatt noen bilder/film under vann (iskaldt) med iPhone X, men ikke på langt nær så mye som med 7’ern. Gleder meg til ferie og snorkling i varmere strøk, og da skal X settes på prøve. Hvis den til slutt tar inn vann kan jeg gi tilbakemelding her ? Mobiler fra både Sony og Samsung har blitt utsatt for minst like hard påkjenning som iphonen. Og over betydelig lengre tid (2-3år vs 5månender). Og de virker enda. (Virket da de ble erstattet med ny mobil). Ingen av mobilene er aktivt brukt under vann. Er mer at de er med meg på fuktige turer (påslått med evt musikk avspilling og GPS logging). Mobilene fra Sony og Samsung har vanntettning IPx8 mens Apple har IPx7. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå