Gå til innhold

Problemer med hastighet wifi (ikke signalstyrke)

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med at hastigheten på tilkoblingen blir lavere og lavere (noen ganger). Jeg har ikke sett høyere enn 72 Mbps tilkobling. Etter hvert faller dette ned til 6,5/5,5 Mbps

Deaktiver og aktiver igjen fungerer, men etter hvert faller den igjen.

Jeg bor i en liten leilighet, så det er ikke noe problem med styrken.

Har noen erfaring med lignende?

Ruter: Asus RT-AC 66.

Ringet i rødt: hastigheten på forbindelsen som faller.

post-61603-0-58044400-1528246869_thumb.png

post-61603-0-23500900-1528246875_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hastigheten som trådstarter viser bilde av, har ingenting å si for om noen bruker linjen din. Bra signal, men lav oppkoblingshastighet skyldes:

1. babycall
  2. andre wifi-nettverk  på samme eller nær frekvens
  3. Sær router eller nettverkskort i pc

Løsninger:

1. Babycall som forstyrrer. De slåes av og på og man ser ikke disse signalene på liste over wifi-nettverk. Løsning: Bruker 5GHz frekvens. Babycall bruker som regel 2,1 GHz. Hastighet på oppkobling (som trådstarter viser link til) har ikke noe å si for om noen kabrer linjen.
  2. Du kan også laste ned en wifi-analyse-app på telefon: https://youtu.be/M7PTIn-dW4c. Løsning: Bytt til ledig frekvens.
  3. Du har ikke sær router. Men nettverkskortet ditt kan være sært. Prøv med en telefon eller annen wifi-enhet og sjekk hastighet. Løsning: Kjøp et asus usb-nettverkskort. https://www.ebay.co.uk/p/ASUS-USB-Ac51-AC-Dual-Band-Wireless-Ac600-Adapter-WPS-Graphical-Easy-Interface/18011372166?iid=192246629627&opts=opick

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du blander begreper Dubious. Den hastigheten som vises er uavhengig om andre bruker det samme trådløse nettet.

Grunnen til at jeg spør m TS har gammelt utstyr er fordi at det ikke støtter nyere teknikker i wifi og vil tvinge router eller AP til å sende med dsisse gamle teknikkene for absolutt alle. Og da går det treigt.

edit: Det var nok ikke helt ritkig det jeg skrev i andre avsnitt, men 5,5 Mb/s er ikke en hastighet jeg kan se er støttet i hverken 802.11n elkker 802.11ac, men den er det i 802.11b og 802.11g :hmm:

Endret av Chris93
Lenke til kommentar

Løsninger:

Takker for input.

Det kan hende det er noen som bruker babycall i bygget. Jeg har brukt wifi-analyzer for å se etter minst brukte kanal.

Googlet litt etter problemet. Husker ikke når jeg begynte å oppdage problemet. Det er nok nettverkskortet som sitter i laptopen som ikke er helt med. Den begynner å dra litt på årene og støtter ikke 5ghz.

Har ingen problemer med stasjonær på trådløst (selv om det er trekt kabel opp til den), ei heller mobil (5gz på begge).

Så det spørs om det er litt mye trafikk på de forskjellige kanalene. Har vurdert usb-dongle, eventuelt nytt kort inne i maskinen. Kanskje er det enkleste ny laptop. Mye søl og riper på skjerm. Er midlertidig uten tv, og det blir en del strømming.

Så fasiten min er foreløbig bare å føye seg under dårlig nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...