Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Derfor sluttet jeg å idolisere Sam Harris

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det at han bruker rasen til Sam Harris som et argument burde vel si litt... 

At han legger litt opp til at Sam kan være rasistisk er også dårlig. Virker som han tolker intensjonene mer negativt enn nødvendig. 

Men det er klart at man ikke bør idolisere noen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det at han bruker rasen til Sam Harris som et argument burde vel si litt... 

At han legger litt opp til at Sam kan være rasistisk er også dårlig. Virker som han tolker intensjonene mer negativt enn nødvendig. 

Men det er klart at man ikke bør idolisere noen. 

For det første bruker han ikke rasen til Sam Harris som argument.

For det andre sier han eksplisitt at han ikke tror Sam Harris er en rasist. Tre ganger.

At du hørte det motsatte av hva han sa, forteller meg at du selv ligger tett opptil å idolisere Sam Harris, selv om du tar avstand fra idolisering som konsept når det påpekes direkte.

Lenke til kommentar

For det første bruker han ikke rasen til Sam Harris som argument.

For det andre sier han eksplisitt at han ikke tror Sam Harris er en rasist. Tre ganger.

At du hørte det motsatte av hva han sa, forteller meg at du selv ligger tett opptil å idolisere Sam Harris, selv om du tar avstand fra idolisering som konsept når det påpekes direkte.

Han gjør et argument ut av rasen til Sam ved å vektlegge at han er hvit. 

Han sier han ikke tror at han er rasist, men åpner for muligheten til at han bare er en hvit mannelig rasist. 

Han skulle sagt at han vet at Sam ikke er rasist, for han er det åpenbart ikke. 

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Mine tanker er at det er tåpelig å idolisere mennesker, da mennesker er ekstremt anlagt til å gjøre feil og tabber, og at en 22minutters lang video om det er bortkastet med mindre trådstarter klarer å formulere kort hva som er interessant med den.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Han gjør et argument ut av rasen til Sam ved å vektlegge at han er hvit.

Han påpeker at Sam Harris er hvit, noe han er uavhengig av hvorvidt noen er enig med ham eller ikke. Fyren i videoen bruker ikke det faktum at Harris er hvit til å underbygge hvorvidt han selv er enig med ham eller ikke.

Sam Harris er hvit. Spiller det noen rolle for deg at jeg sier dette?

Hva om jeg også sier at jeg er uenig med Sam Harris. Spiller det da noen rolle at jeg har sagt at han er hvit?

Hva om jeg er enig med ham? Er det da fordi han er hvit?

Nei. Her er det bare du selv som er hårsår.

Han sier han ikke tror at han er rasist, men åpner for muligheten til at han bare er en hvit mannelig rasist.

Han skulle sagt at han vet at Sam ikke er rasist, for han er det åpenbart ikke.

Han sier han ikke tror Sam Harris er rasist. Det er ikke det samme som å si at man tror Sam Harris ikke er rasist.

Det går heller ikke an å påstå at man vet hva Sam Harris tenker. Det mest nøyaktige utsagnet han kan komme med er å erklære at han selv ikke tror Sam Harris er rasist. Og han uttalte dette minst tre ganger.

Likevel klarte du å anklage ham om det motsatte. Fordi du er hårsår og blendet av dine egne fordommer mot folk som kritiserer Sam Harris. Og nettopp derfor er ikke idolisering sunt. Det skaper mental blindhet. Akkurat som ideologiske argumenter.

Lenke til kommentar

Han påpeker at Sam Harris er hvit, noe han er uavhengig av hvorvidt noen er enig med ham eller ikke. Fyren i videoen bruker ikke det faktum at Harris er hvit til å underbygge hvorvidt han selv er enig med ham eller ikke.

Sam Harris er hvit. Spiller det noen rolle for deg at jeg sier dette?

Hva om jeg også sier at jeg er uenig med Sam Harris. Spiller det da noen rolle at jeg har sagt at han er hvit?

Hva om jeg er enig med ham? Er det da fordi han er hvit?

Nei. Her er det bare du selv som er hårsår.

Han sier han ikke tror Sam Harris er rasist. Det er ikke det samme som å si at man tror Sam Harris ikke er rasist.

Det går heller ikke an å påstå at man vet hva Sam Harris tenker. Det mest nøyaktige utsagnet han kan komme med er å erklære at han selv ikke tror Sam Harris er rasist. Og han uttalte dette minst tre ganger.

Likevel klarte du å anklage ham om det motsatte. Fordi du er hårsår og blendet av dine egne fordommer mot folk som kritiserer Sam Harris. Og nettopp derfor er ikke idolisering sunt. Det skaper mental blindhet. Akkurat som ideologiske argumenter.

Haha det ble da voldsomt for et angrep på meg :p Også kaller du meg hårstår og kommer med masse håpløse påstander om hvordan jeg er og hva jeg mener basert på minimalt med informasjon :p Ganske ironisk med andre ord. 

Dette ble for pinlig til at jeg gidder å prøve å diskutere med deg.  

Lenke til kommentar

Haha det ble da voldsomt for et angrep på meg :p Også kaller du meg hårstår og kommer med masse håpløse påstander om hvordan jeg er og hva jeg mener basert på minimalt med informasjon :p Ganske ironisk med andre ord. 

Dette ble for pinlig til at jeg gidder å prøve å diskutere med deg.

Du påstår at fyren sier ting han ikke sier, og det er umulig for deg å forsvare din egen posisjon. Selvfølgelig er det pinlig å innse at hele standpunktet ditt bygger på fordommer. Du forventer at enkelte argumenter og stigmatiseringer av Harris skal legges frem, og du erklærer disse for å være til stede når du hører ord som "hvit" og "rasist", uavhengig av hva som egnetlig blir sagt.

Det er imidlertid ikke jeg som gjør det pinlig. Det er utgangspunktet ditt som er pinlig.

Lykke til med å latterliggjøre andre som påpeker dine feilslutnnger i fremtiden. Det er slik man unngår å lære.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...