VRK18 Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Svenskene går til valg 9. september. Mange har omtalt dette som det viktigste valget i Sveriges historie. Hvordan tror dere det vil gå? Hvilke partier vil bli de største vinnerne og taperne, og hvem vil danne regjering? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 (endret) Hvem er det som har omtalt dette som det viktigste valget i Sveriges historie? Høres ut som sensasjonsjournalistikk. Endret 5. juni 2018 av Skurupu 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Det neste valget er alltid det viktigste ... spør hvilkensomhelst politiker. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Sannsynligvis fortsetter Socialdemokraterna i regjering med fortsatt passiv støtte fra Moderaterna. Det andre alternativet er en regjering med Moderaterna med passiv støtte fra Socialdemokraterna. SD får sikkert over 20%, men det har ingenting å si. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Jeg tror frykten til svenskene om at det bare er ett tidsspørsmål før Moderatarna og SD inngår samarbeid er helt reell. Med SD blir nok det noe ganske annet enn blå-blått slik vi kjenner det... 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 I og med de er rød-røde er ikke det så rart. Minus innvandringspolitikken, som er stereotypisk FrP på steroider. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 I og med de er rød-røde er ikke det så rart. Minus innvandringspolitikken, som er stereotypisk FrP på steroider. Når den hatefulle innvandringspolitikken dominerer såpass at jeg aldri har hørt partiledern fronte noen annen sak noengang, så ønsker de nok å defineres som mørkeblå på tross av at det hele mest bare er brunt. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 (endret) Når den hatefulle innvandringspolitikken dominerer såpass at jeg aldri har hørt partiledern fronte noen annen sak noengang, så ønsker de nok å defineres som mørkeblå på tross av at det hele mest bare er brunt. Brunt kan du være selv. SD er et sosialdemokratisk parti som har omtrent samme meninger som FRP på innvandring. Om du ikke har sett dem prate om noe annet enn innvandring, så har du ikke fulgt med på svenske debatter. Og deres farge er gult, ikke mørkeblå. Endret 7. juni 2018 av Camlon 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Brunt kan du være selv. SD er et sosialdemokratisk parti som har omtrent samme meninger som FRP på innvandring. Om du ikke har sett dem prate om noe annet enn innvandring, så har du ikke fulgt med på svenske debatter. Og deres farge er gult, ikke mørkeblå. Nå pratet ikke jeg om fargen på logoen. Om du tror at SD går klar av det brune så tror jeg nesten du må tåle å bli kalt litt naiv. De har gjort alt for å virke stuerene nok til å kunne komme i maktposisjon, det betyr ikke at de har glemt gamle holdninger. Der FRP startet som liberalister er grunnen til at SD så dagens lys en ganske annen. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Nå pratet ikke jeg om fargen på logoen. Om du tror at SD går klar av det brune så tror jeg nesten du må tåle å bli kalt litt naiv. De har gjort alt for å virke stuerene nok til å kunne komme i maktposisjon, det betyr ikke at de har glemt gamle holdninger. Der FRP startet som liberalister er grunnen til at SD så dagens lys en ganske annen. Kan ikke den taktikken brukes mot alle partier. F.eks. senterpartiet er fortsatt nazister, men de prøver bare å virke stuerene. Om SD skulle fått makten sammen med Moderaterna, så ville de hatt null mulighet til å gjennomføre en mer radikal politikk enn den de uttaler til folket. Det er derfor helt irrelevant om de skulle ha en hemmelig agenda, noe jeg ikke tror de har. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå