Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Et puslespill av en fyr - hjelp ?

Anbefalte innlegg

Merkelig greier jeg har opplevd i det siste, håpe noen kan dele erfaringer - eller bare bli med å klage litt over hvor håpløse menn/ gutter er noen ganger.. 

Han er 15 år eldre enn meg og vi ble kjent på Tinder. Han har 3 barn og skilt for et par år siden, tilsynelatende god kontakt og "forhold" med sin eks. Jeg er student på østlandet, han holder til der hvor jeg er fra på Sørvestlandet. Han har en bra jobb og en travel hverdag med mye han engasjerer seg i .  Dette kan høres så lite A4 som bare det, men jeg hadde aldri trodd at jeg noen gang kunne bli betatt eller være villig til å satse så hardt på en fyr som har en totalt forskjellig livssituasjon enn meg.  

Uansett, vi begynte da å prate for litt over en måned siden inne på Tinder. Kjemien var der fra første stund av, og allerede første kveld utvekslet vi telefonnummer med hverandre og ble liggende å skrive til langt utpå natt. (Må poengtere at han fra tidlig av sa at han på tinder for å finne noe varig, for det hadde han kapasitet og tid til nå som ting var normalisert etter brudd osv. ) For øvrig så fortsatte kontakten dag ut og dag inn og kjemien og stemningen ble bare bedre og bedre dag for dag. Jeg var på østlandet på dette tidspunktet, og etter en uke med tusenvis av SMS frem og tilbake så tok vi fatt på den første telefonsamtalen - den endte på over 3 timer. Og dette fortsatte også i vel en uke , snakket på telefon i 2-3 timer hver kveld. Samtalen(e) innebar masse latter , men kunne også handle om livets store spørsmål, dagligdagse ting eller fotball. Disse samtalene hadde ALT, og det samme hadde han synes eg. Vi var på bølgelengde på det aller meste - både i forhold til ambisjoner i yrkesliv , verdier holdninger og interesser. Begge synes dette var en absurd opplevelse, med tanke på alder- JA , men mest at man uten å ha møttes likevel hadde personen i tankene gjennom en hel dag. Han engasjerte seg veldig i meg og mitt liv, noe jeg satt veldig pris på. Jeg følte han så meg virkelig for den jeg var, på et nivå ingen andre har gjort før. 

Det var ikke måte på hva jeg gjorde med han , alle rundt han hadde fått det bedre etter at vi hadde begynt å prate, han ble en bedre versjon av seg selv, nytenkende kreativ osv i alt han foretok seg både i jobb og privat. Han hadde aldri opplevd lignende før og jeg var den første han tenkte på i dét han våknet og la seg. Jeg fortjente det beste og alle som fikk være i mitt nærvær hver dag var utrolige heldige.. 

Han begynte å se veldig framover og legge planer videre med "oss" , allerede før vi hadde truffet hverandre - dette er noe jeg naturligvis synes var litt raskt , men samtidig var det noe naturlig over det i og med at vi hadde en klikk som var veldig spesiell fra dag én. Vi planla en date da jeg for øvrig kom hjem neste gang. Det ble en fantastisk helaften med god mat og vin og like fine samtaler ( om ikke bedre  ) enn de vi allerede hadde hatt på telefon , noe han også uttrykte flere ganger. Også denne kvelden tok han initiativ til å snakke om ting vi kunne gjøre i sommer når jeg skulle være mye hjemme. 

Han luftet også et spørsmål med meg angående en rolle i  styret idrettslaget han hadde fått forespørsel om å ta. Han sa at han ville snakke med meg om dette i og med at jeg også ville bli en del av hans "timeplan" fremover. Det var altså ingen indikasjoner på at han ville noe annet enn å fortsette det vi hadde begynt på , helt til jeg da får en melding tikkende inn dagen etter.

Han sa at han hadde hatt en fantastisk fin kveld med meg, men han hadde kjent at han følte ikke han kunne være 100% tilstede for meg, og at det var noe jeg fortjente som han ikke kunne gi meg. Ting i livet var visst vanskelig og "travelt" ( klart det er travelt når man er heltidspappa og har en hektisk jobbhverdag og er med som trener på det ene og det andre ) 

Han ville være ærlig med meg om dette siden jeg fortjente jo det beste og var et fantastisk menneske. ( Han synes det visst var ærlig nok å sende en sms dagen etter og ikke si noe der og da ) Men ja, det ble naturlig for han plutselig å "ikke gå videre med oss" , som han skrev. Jeg spurte om vi kunne snakke om dette, men det ville han ikke fordi følelsene visst levde sitt eget liv. ( hva med mine behov ?) Jeg hadde glemt noe hos han dagen før og det bare satt han på utsiden da han åpenbart ikke turte å "face" meg.  Det hele ble kronet med at han slettet meg på både facebook og snapchat og jeg satt igjen å lurte på om det var aldersforskjellen eller fyren som var 15 år..

Tusen spørsmål svirret rundt og det gjør de forsåvidt ennå. - hva er dette for noe ? Kan xén ha hatt noe å si på dette ? ( han hadde nevnt for henne at han skulle treffe ei som var så mye yngre ) Jeg kan heller ikke se for meg at han har brukt hundrevis av timer på meg og gitt så mye av seg selv gjennom to uker om han kun var ute etter en one night stand ( Dette har jeg heller aldri fått noe mistanke om) ? Eller er han rett og slett bare usikker på sine egne følelser, og at det også var grunn til å slette meg på alle sosiale medier? Ingen kan jo nødig svare på dette, men er det noen som har vært borti lignende greier? Følte meg nesten litt følelsesmessig "brukt" , når han da velger å avslutte noe begge mente var så spessielt og fint ved å sende en sms og sette tingene mine utenfor døren. Jeg klarer liksom ikke se for meg hva som foregår oppi toppen når han samme kveld som han tilsynelatende da har følt at noe ikke stemte, planlegger "veien videre" for oss for å dagen etter kutte ALL kontakt. 

Blir aldri klok på gutter.. og ja, jeg sier gutt her fordi han oppførte seg iallefall ikke som en mann med måten å avslutte dette på. . 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk er folk, så lave forventinger er aldri en dum ting.

Gjelder også hvis man skal se tv-serier og film, uten sammenheng forøvrig.

Trist at sånt skjer, håper bare ikke dette på noen som helst måte gjør at du gir opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Folk er folk, så lave forventinger er aldri en dum ting.

Gjelder også hvis man skal se tv-serier og film, uten sammenheng forøvrig.

Trist at sånt skjer, håper bare ikke dette på noen som helst måte gjør at du gir opp.

Takk for kloke ord :) Involverte meg nok litt for mye på et altfor tidlig tidspunkt.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hold tilbake forventningene ja og hold tilbake så mye du kan, beskytt deg selv. Og unngå å snakke for mye med folk før du møter de in real life. 

Jeg traff min kjæreste gjennom Tinder. Vi bare: "hey, kult at vi matcha gjennom tinder, skal vi dra på kaffe i morgen", også gjorde vi det. Vi er fortsatt sammen den dag idag. Men vi har ellers tatt ting i vårt tempo og ikke hatt hastverk  med noe. Ikke tvunget fram noe, man latt ting skje naturlig. 

Og huff, en sånn fyr vil du ikke ha livet ditt, som behandler deg så dårlig. Du fortjener bedre, MYE bedre. Man kutter ikke folk på dagen, det går an, og jeg forventer mye mer respekt og normal folkeskikk av en 15 år eldre "heltidspappa" Som far skal han være et forbilde for sine barn, på hvordan man behandler den annen part i forhold. Det er er OK å finne ut at det ikke funka så bra, men ja, det går også an å oppføre seg normalt. 

Jeg personlig holder meg unna menn med barn fra før. Orker ikke å bli blandet inn noe trekantdrama og vil få egne barn med min mann. Jeg vil heller ikke være sammen med noen mye eldre De mye eldre er ofte ikke på samme plan som meg. Og ofte opplever jeg at personer som er jevngamle som meg (26), kan være mer modne enn 40-50-åringer. 

Dra på byen, flørt og ha det DRITGØY, eller lær deg programmering, som jeg gjorde helgen før jeg møtte the man of my life! ;) Det er når du ikke stresser så mye over ting, the good guys har en tendens til å dukke opp:) 

Lenke til kommentar

Synes det var veldig fint gjort å si fra med en gang han merket at dette ikke fungerte, hva mer forventer du av han?

Han gjorde jo ikke det når han den kvelden han åpenbart kjente på dette satt og latet som ingenting og var mer på hugget enn noen gang ? 

Lenke til kommentar

Hold tilbake forventningene ja og hold tilbake så mye du kan, beskytt deg selv. Og unngå å snakke for mye med folk før du møter de in real life. 

Jeg traff min kjæreste gjennom Tinder. Vi bare: "hey, kult at vi matcha gjennom tinder, skal vi dra på kaffe i morgen", også gjorde vi det. Vi er fortsatt sammen den dag idag. Men vi har ellers tatt ting i vårt tempo og ikke hatt hastverk  med noe. Ikke tvunget fram noe, man latt ting skje naturlig. 

Og huff, en sånn fyr vil du ikke ha livet ditt, som behandler deg så dårlig. Du fortjener bedre, MYE bedre. Man kutter ikke folk på dagen, det går an, og jeg forventer mye mer respekt og normal folkeskikk av en 15 år eldre "heltidspappa" Som far skal han være et forbilde for sine barn, på hvordan man behandler den annen part i forhold. Det er er OK å finne ut at det ikke funka så bra, men ja, det går også an å oppføre seg normalt. 

Jeg personlig holder meg unna menn med barn fra før. Orker ikke å bli blandet inn noe trekantdrama og vil få egne barn med min mann. Jeg vil heller ikke være sammen med noen mye eldre De mye eldre er ofte ikke på samme plan som meg. Og ofte opplever jeg at personer som er jevngamle som meg (26), kan være mer modne enn 40-50-åringer. 

Dra på byen, flørt og ha det DRITGØY, eller lær deg programmering, som jeg gjorde helgen før jeg møtte the man of my life! ;) Det er når du ikke stresser så mye over ting, the good guys har en tendens til å dukke opp:) 

Tusentakk for din post med fine tanker og ord som gjorde humøret bedre.  får bare prøve å lære av dette !

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det høres ut som om han har latt seg rive fullstendig med i tiden frem mot daten og lullet seg inn i en slags fantasiforestilling. Når dere så endelig møtes blir det hele mer "virkelig" og han har antakelig fått kalde føtter.

Skikkelig kjipt, det har jeg ingen problemer med å skjønne. Som andre her har nevnt, det er nok fornuftig å holde tilbake så mye som mulig på følelser før man faktisk møtes. Vi er sosiale vesener, og knytninger som dannes kun i tekstform mangler hele den fysiske komponenten som er så viktig. Man kan ha flaks og det går bra, eller man kan ha uflaks og det går dårlig – noe du nå har erfart.

Reis deg opp, børst støvet av skuldrene og gå videre, én erfaring rikere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Klassisk nettdating-tabbe.

Dere har bygget hverandre opp vanvittig gjennom nett og tekst og forventningene blir totalt urealistiske når dere møtes.

Når du møter noen på nettet må dere raskt få til et kort møte for å kjenne på kjemien. Jeg ser at du kaller bilder og tekst for kjemi. Det er det ikke.

Jeg møtte selv en jente i starten av 20-årene en gang via nettdating. Jeg var skeptisk men tok sjansen. Fikk sjokk når vi møttes og jeg oppdaget hvor umoden hun var. Vi møttes ikke igjen og jeg skrudde opp aldersgrensen i filteret. Jeg vil ikke være pappaen til kjæresten min. Jeg liker at ting er jevnbyrdig og at man kan få motstand.

Man merker liksom ikke hvor mye man har vokst før man ser kontrasten rett foran seg. Jeg føler meg 16 men det er jeg aå altså ikke ;)

Kanskje det samme skjedde her?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Han gjorde jo ikke det når han den kvelden han åpenbart kjente på dette satt og latet som ingenting og var mer på hugget enn noen gang ? 

En natts søvn har evnen til å sette ting litt i perspektiv, det er ingenting av det du har sagt som tilsier at han latet som noe som helst.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi hadde ikke sex nei da jeg var i de siste dagene av perioden. 

Grunnen til at jeg føler meg brukt er egentlig fordi at han fikk meg til å føle meg så viktig for livet og hverdagen hans, og når da alt avsluttes med en sms og en sekk slengt utenfor døren så føltes det litt uverdig. Jeg sov også over, noe jeg ikke skrev. Men da mener jeg han hadde god tid til å også kunne si noe til meg den morningen, istedenfor valgte han å drøye det flere timer med en sms.

Han ombestemte seg. 

Hadde dere sex?

Hvorfor føler du deg brukt? Det er mange mennesker vi møter på som vi klikker med på sååå mange plan, men kjemien bare stemmer ikke når det gjelder å utvikle ett videre forhold. 

Lenke til kommentar

Viss dette er tilfellet må det vært masse løgner fra hans side den kvelden...

Kanskje kjemien var der men du ikke var fin nok?

Høres overfladisk ut, men at han finner deg tiltrekkende er en utrolig viktig del av et forholdet.

Lenke til kommentar

Viss dette er tilfellet må det vært masse løgner fra hans side den kvelden...

Hvis det er en stund siden han har fått seg noe så kan testosteronet spille en større rolle i dømmekraften enn hva man liker å innrømme. Mange som endrer syn når de ikke lenger er kåte, snakker av egen erfaring her.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi hadde ikke sex nei da jeg var i de siste dagene av perioden. 

Grunnen til at jeg føler meg brukt er egentlig fordi at han fikk meg til å føle meg så viktig for livet og hverdagen hans, og når da alt avsluttes med en sms og en sekk slengt utenfor døren så føltes det litt uverdig. Jeg sov også over, noe jeg ikke skrev. Men da mener jeg han hadde god tid til å også kunne si noe til meg den morningen, istedenfor valgte han å drøye det flere timer med en sms.

Mange folk er rett og slett feige og vil ikke ta den biten face to face, ihvertfall ikke hvis det ikke er blitt seriøst enda. 

Det beste er nok bare å gå videre, er en drøss av grunner til hvorfor han avviste deg, du kommer ikke til å bli noe mer klok av å sitte å tenke så mye over det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...