0x5a Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Jeg flyttet inn i en kjellerleilighet hvor jeg har en kabel med tv+internett fra Altibox. Har jeg forstått andre forumtråder rett må jeg ha en switch med IGMP-snooping for å få internett fra kabelen? Jeg kjøpte en slik: https://www.power.no/data-og-tilbehoer/nettverk-og-rutere/switch/swtich-tp-link-8-port-gigabit/p-541778/ Jeg kommer ikke inn på noen admin-side for å slå på IGMP-snooping. TPlinklogin.net, 192.168.0.1 og alle andre muligheter jeg har sett; ingen virker. Jeg har prøvd alle forslag fra hjelpesiden til tplink men kommer ikke lengre enn at den bruker lang tid før den så gir time-out når jeg går prøver å komme inn på admin-siden. Noen forslag? Lenke til kommentar
0x5a Skrevet 5. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2018 Jeg har satt min ip til 192.168.0.100 og default gateway til 192.168.0.1, slik tp-links hjelpeside foreslår. chrome; ERR_CONNECTION_TIMED_OUT ping 192.168.0.1: Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Det er ikke mye som skal til for å få kontakt med ping. Default gateway trengs ikke, bare at begge er på samme subnet (192.168.0.x). Har du noe annet tilkoblet? Prøv med bare en kabel mellom PC og switchen. 1 Lenke til kommentar
0x5a Skrevet 5. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2018 Ikke koblet til noe annet enn laptopen enda, kjøpte switchen på power tidligere i kveld. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Det er ikke noen konfigurasjonsmuligheter på den switchen der; alt er "auto". Ikke har den noen ip-adresse heller. 1 Lenke til kommentar
0x5a Skrevet 5. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2018 Trenger jeg ikke slå på IGMP-SNOOPING? Burde den funke med Altibox? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Trodde det var samme switch som jeg har, men det er en forskjell. Komplett: TP-Link TLSG108E GB Media Switch Altibox Altibox kjenner jeg ikke til. 1 Lenke til kommentar
0x5a Skrevet 6. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2018 Med den kan du slå på IGMP-snooping, Hårek? Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Ref: https://www.tp-link.com/us/products/details/cat-42_TL-SG108.html så er dette en "Unmanaged" switch. Plug and play, no configuration needed. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå