Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

fly med astmamedisiner

Philitas

Anbefalte innlegg

Hei! Skal ha med meg Ventoline og Symbicort ut på reise. Ventoline skal jeg såklart ha i håndbagasjen, og har ikke kastet emballasjen (hvor det står sånn etikett med navnet mitt fra apoteket). Men symbicort er jeg litt mer usikker på, tenker at jeg ikke burde ha den i bagasjen som sendes? Eller går det bra? Kan ikke finne noe om minimumstemperatur, bare at den ikke skal utsettes for temperaturer over 50. Hvis jeg for sikkerhets skyld tar den i håndbagasjen, vil en utskrift fra E-resepten være tilstrekkelig med dokumentasjon? (Kastet emballasjen, fint å slippe å stresse med å dra på apoteket i morgen)

Takk for alle svar! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ingen dokumentasjon på astmamedisin ombord på fly. Den kan forsåvidt fint ligge i bagasjen, den tåler lave temperaturer.

Takk for svar! Tenkte egentlig det, men greit å være sikker. (synes jeg leste noe på nettet i går om at man må ha det. men etter et kjapt googlesøk så ser jeg jo nå at jeg må ha lest noe meget rart)

Lenke til kommentar

Det kan være at man faktisk må vise dokumentasjon på hva man har med seg, noe jeg selv har erfart med epilepsi medisiner jeg har tatt med meg ( har med meg som regel en ukesdosett ) og da er det lurt å ha med seg selve medisinen i sin orginalboks. 

Lenke til kommentar

Det kan være at man faktisk må vise dokumentasjon på hva man har med seg, noe jeg selv har erfart med epilepsi medisiner jeg har tatt med meg ( har med meg som regel en ukesdosett ) og da er det lurt å ha med seg selve medisinen i sin orginalboks. 

På innenriks flyvninger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...