Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsktentamen 8. klassing

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg hadde nylig engelsktentamen (går i 8. klasse). Temaet var «screen time», og vi skrev tre tekster. To kortsvarsoppgaver og en langsvarsoppgave. Nå har læreren min vurdert tentamenen min, men han har ikke publisert den enda. Lurer derfor på om dere kunne ha kommentert de tre tekstene og hva dere syns? Hvilken karakter ville dere ha satt samlet når dette er 8. klasse-nivå?

Her er oppgavene:

1a) Based on the information about Super Mario in the preperation material, why do you think Super Mario has become so popular?

1b) Which quote from the preparation material do you agree with the most? Give reasons for your opinions.

LANGSVAR

2b) Do you think that the time young people spend on gaming and social media affects how well they do at school? Create a text where you discuss this.

——————————-

Short answers

Task 1A

Super Mario – a big gaming hit!

Super Mario has become a big success. Many people have a great relationship with his games, and today he`s a big hero for the whole world in the gaming industry. Mario is an Italian-American figure who must save princess Peach from the evil enemy Bowser. To do that, the player who controls Super Mario must complete many courses in different types of worlds. The first game with Mario was released in 1985, but back then he was a supporting role in the game Donkey Kong.

I think that the Super Mario-series has become so famous since one can teach itself to play the games easily and quickly. You don`t need any special knowledge to master Mario. Additionally, it is also fun that you can decide what Mario is going to do on the journey to rescue the princess. You can get him to explore caves, mountains and other territories on the trip.

Task 1B

Gaming – a source to education!

"Education should learn from the positive side of gaming – reward, accomplishment and fun."

Sebastian Thrun

I do agree mostly with this quote from the preparation material. This quotation expresses that gaming can be used both at school and in education generally. For every time when you are failing in computer games, you are often trying to learn what you did wrong. Then you pick it up and most likely you will progress to the next time since you know about your earlier mistakes. This is one good reason to use gaming at school.

Gaming can also be an active source to get more self-confidence. Many students are struggling with completing their writing assignments since it`s hard. Gaming is on the other hand something everyone can accomplish. One can customize the experience, so you feel that you are getting something right within education.

Long answer

Task 2B

Screen time and school – a good or bad combination?

Young people are today spending much time of their lives in front of screens. Social media and gaming are two main areas they use within screen time, and parents are complaining about the bad school results being caused of the use. Is this really a problem?

In the first place, screens can be distracting pupils from doing their homework at home. There are many situations today where the parents are nagging on their children to do their tasks. The reason behind this problem is that it`s more attractive for kids and youths to be a part of a world where there are no hurry and deadlines. You can be free from the busy reality. Still, the children can get distracted on school because of the same difficulty. This can therefore affect the school achievements in a badly way. They are simply just dreaming about getting back to their screens after education time is over.

In the second place, there isn`t always so negative consequences by using screens. Studies I have read have shown that students who are on social media get better grades in English. We can also say the same about the gamers. This is because both groups are using English language to understand instructions, in addition to chatting with players and users all over the globe. English has become an international language when it comes to internet and technology.

In the third place, gaming and social media can make the learners more bored at school. When they are not doing what they enjoy, it can lead to restlessness and interruptions for the education. They can`t just sit calm because the fingers have nothing to do while the headmaster is talking. The body part is normally used to swipe on a screen or press buttons on a keyboard, not to write or lay on a wooden table.

In conclusion, one can say that screen time and school results are not a special great and recommended combination. The one thing that can be nice is the English grade, but except for that there are mostly just bad points about this. My own statement is that screen time is okay, as long as you are careful with your personal use. If I`m going to answer my question from the beginning, I will say that school and screens can be a little problem if you aren`t responsible with your own framework of screen time.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er IKKE engelsklærer, men jeg ser noen gramatikkfeil og mulige forbedringer. kke mist motet av alt jeg "pirker på", jeg er forskerstudent på universitet og bruker engelsk + engelsk i jobb, så jeg retter deg i forhold til mitt eget nivå som er svært høyt.  Jeg er ganske streng i korrekturlesingen av teksten din, men tenker heller at du har mer utbytte av det:) Det skader aldri å ligge litt foran de andre. På samme måte som du sier i teksten; Det å gjøre feil, det gjør at man lærer av det, og det å prøve og feile litt gjennom å skrive, skrive og atter skrive. Jeg er ganske sikker på at engelsklæreren din ikke kommer til å være like streng som meg i korrekturlesingen. Youtube er også fin kanal for å lære seg bedre engelsk. 

Can't = Cannot, Isn't = Is not, I'm = I am. Aren't = are not. Man bruker det i fet skrift i skriftlig engelsk, mens det du har brukt her i teksten, bruker man i muntlig engelsk. Blir mer profesjonelt og ordentlig å skrive ordene rett ut. 

Unngå bruk av "So" , "just" og, "simply" " more "så mye som mulig. Språket blir mindre konsinst. 

In the first place/In the second place = Jeg vil heller brukt = First/Firstly og in addition for å introdusere neste argumentet ditt. (med mindre det er et kontraarguement, bruk da however) 

Screens can be districtracting pupils = Screens can distract pupils eller screen can be distracting for pupils. 

Youth er ikke feil, men du variere med adoloscent. Betyr det samme. Et stort pluss å variere språket. 

For every time when you are failing in computer games, you are often trying to learn what you did wrong =  For everytime one makes a mistake, one learns how to improve. 

Then you pick it up and most likely you will progress to the next time since you know about your earlier mistakes. = Bedre å si : One learns from mistakes. Hence, one progress when learning from old mistakes.

"On the other hand"  er ikke feil, men du varierere med "However". Betyr det samme som "on the other hand"

Bruk however, når introduserer et kontraargument til forrige arguement. Ikke list opp i 1.2 og 3 arguement når du referer til motstridende argumenter. 

The one thing that can be nice is the English grade = With gaming and social media, the english grade can be improved, due to learning new english words when communicating. 

Vær konsekvent i bruk av "you" eller "one ". Velg enten, jeg foretrekker sistnenvte. 

In a badly way = In a bad way. 

Generelt, husk å skrive setningene helt ut, og kom gjerne med eksempler på påstanden. Det styrker ofte besvarelsene. Du skriver f.eks. "There are many situations today where the parents are nagging on their children to do their tasks." Da sitter jeg som leser og tenker, ville gjøremål da? Hvilke situasjoner snakker vi om? 

My own statement = In my opinion.... 

It is = Dårlig måte å starte en setning. Prøv å binde det mer med forrige setning. 

If I`m going to answer my question from the beginning, I will say that school and screens can be a little problem if you aren`t responsible with your own framework of screen time = However, since some people lack the ability for limiting their time on social media and gaming, they could have adventage of boundaries. 

Studies I have read Kan kuttes ned til = Studies has shown that ..... 

Is this really a problem? = Ville heller skrevet: "There are several arguments for...

I forhold til engelskarguementet:  Å få med at engelsk brukes i kommunikasjon er viktig å få frem. Det ligger implisitt i budskapet ditt, men det kommer ikke helt tydelig frem.

Du har noen viktige poeng i teksten, og det var et interessant tema. Ved korrekturlesing og litt bedre oppbygning av teksten vil dette styrke besvarelsen din enda mer. Tar du med deg disse tipsene om oppbygning av teksten i henhold til arguement og kontraarguement, vil du forbedre karakter også i norsk:) 

Mitt beste tips: Skriv så mye du kan, og husk at skriving er modningsprosesss. Rett gjerne medelevers tekster, det er GOD trening. Vi gjør også det her på universitetet, både frivillig og som en del av opplæring i akademisk skrivng. 

Thesarus.com er fin for å finne synonymer for å variere og utvide vokabularet ditt :)

Endret av Calluna
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er IKKE engelsklærer, men jeg ser noen gramatikkfeil og mulige forbedringer. kke mist motet av alt jeg "pirker på", jeg er forskerstudent på universitet og bruker engelsk + engelsk i jobb, så jeg retter deg i forhold til mitt eget nivå som er svært høyt.  Jeg er ganske streng i korrekturlesingen av teksten din, men tenker heller at du har mer utbytte av det:) Det skader aldri å ligge litt foran de andre. På samme måte som du sier i teksten; Det å gjøre feil, det gjør at man lærer av det, og det å prøve og feile litt gjennom å skrive, skrive og atter skrive. Jeg er ganske sikker på at engelsklæreren din ikke kommer til å være like streng som meg i korrekturlesingen. Youtube er også fin kanal for å lære seg bedre engelsk. 

Can't = Cannot, Isn't = Is not, I'm = I am. Aren't = are not. Man bruker det i fet skrift i skriftlig engelsk, mens det du har brukt her i teksten, bruker man i muntlig engelsk. Blir mer profesjonelt og ordentlig å skrive ordene rett ut. 

Unngå bruk av "So" , "just" og, "simply" " more "så mye som mulig. Språket blir mindre konsinst. 

In the first place/In the second place = Jeg vil heller brukt = First/Firstly og in addition for å introdusere neste argumentet ditt. (med mindre det er et kontraarguement, bruk da however) 

Screens can be districtracting pupils = Screens can distract pupils eller screen can be distracting for pupils. 

Youth er ikke feil, men du variere med adoloscent. Betyr det samme. Et stort pluss å variere språket. 

For every time when you are failing in computer games, you are often trying to learn what you did wrong =  For everytime one makes a mistake, one learns how to improve. 

Then you pick it up and most likely you will progress to the next time since you know about your earlier mistakes. = Bedre å si : One learns from mistakes. Hence, one progress when learning from old mistakes.

"On the other hand"  er ikke feil, men du varierere med "However". Betyr det samme som "on the other hand"

Bruk however, når introduserer et kontraargument til forrige arguement. Ikke list opp i 1.2 og 3 arguement når du referer til motstridende argumenter. 

The one thing that can be nice is the English grade = With gaming and social media, the english grade can be improved, due to learning new english words when communicating. 

Vær konsekvent i bruk av "you" eller "one ". Velg enten, jeg foretrekker sistnenvte. 

In a badly way = In a bad way. 

Generelt, husk å skrive setningene helt ut, og kom gjerne med eksempler på påstanden. Det styrker ofte besvarelsene. Du skriver f.eks. "There are many situations today where the parents are nagging on their children to do their tasks." Da sitter jeg som leser og tenker, ville gjøremål da? Hvilke situasjoner snakker vi om? 

My own statement = In my opinion.... 

It is = Dårlig måte å starte en setning. Prøv å binde det mer med forrige setning. 

If I`m going to answer my question from the beginning, I will say that school and screens can be a little problem if you aren`t responsible with your own framework of screen time = However, since some people lack the ability for limiting their time on social media and gaming, they could have adventage of boundaries. 

Studies I have read Kan kuttes ned til = Studies has shown that ..... 

Is this really a problem? = Ville heller skrevet: "There are several arguments for...

I forhold til engelskarguementet:  Å få med at engelsk brukes i kommunikasjon er viktig å få frem. Det ligger implisitt i budskapet ditt, men det kommer ikke helt tydelig frem.

Du har noen viktige poeng i teksten, og det var et interessant tema. Ved korrekturlesing og litt bedre oppbygning av teksten vil dette styrke besvarelsen din enda mer. Tar du med deg disse tipsene om oppbygning av teksten i henhold til arguement og kontraarguement, vil du forbedre karakter også i norsk:) 

Mitt beste tips: Skriv så mye du kan, og husk at skriving er modningsprosesss. Rett gjerne medelevers tekster, det er GOD trening. Vi gjør også det her på universitetet, både frivillig og som en del av opplæring i akademisk skrivng. 

Thesarus.com er fin for å finne synonymer for å variere og utvide vokabularet ditt :)

Tusen takk for en tilbakemelding på høyere nivå! Jeg synes at det er fint å få litt tips til framtiden også, så dette var lærerikt å lese :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...