Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SMC - Trådløst - problem

Anbefalte innlegg

Har SMC2404WBR (AP med 3+1 porter), SMC2632W V3 pcmcia kort og 2 stk SMC2602W V3 PCI kort. AP er oppe og kjører, PCMCIA kortet er oppe å kjører, men ikke PCI kortene. Har installert kortene i 3 forskjellige maskiner (alle av eldre typer, PII 300, PII 333 og PII 400). Uansett hvilken pc jeg har testet i så får jeg ikke kortet til å fungere. Kjører XP på alle maskiner. Installasjon av PCI kortet går bra, og det ser ikke ut til å være i konflikt med noe.

På PII 400 (en ibm aptiva) låser pc'en seg når jeg starter SMC card manager programmet. Jeg har forsøkt å finne noen nyere bios på nettet, men ikke lyktes. Jeg byttet så til et annet hovedkort og cpu (PII 300), hvor jeg vet at bios er litt nyere enn på PII 400 kortet. Her låser ikke pc'en seg, men jeg får ikke opp noe nettverk.

På PII 333, så er det likt med PII 300 maskinen. Alt ser ok ut, men ikke noe nettverk kommer opp.

For alle 3 pc konfigurasjoner, så har installasjon av kortet gått bra. Det ser også ok ut når jeg ser på enhetsbehandling, både med IRQ og annet. Det er bare det at kortet sier at media er frakoblet. Men det skulle ikke vært noen grunn for det.

Noen som har tips å gi?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

Det ser ut som om du/andre har forsøkt på eldre pc'er, til og med en IBM APTIVA (som meg), og støtt på problem. Det med versjonen på PCI slot'en viste jeg ikke. Men kortet detekteres og ser tilsynelatende ut til å være ok i enhetsbehandling. Men ikke noe liv er å spore trådløst. Den nyeste av pc'ene jeg har testet på er IBM Aptiva PII 400, model 2139. Vet ikke hvilken type du/dere har testet på.

> Men får du i hele tatt PC'ene til å detektere kortet?

Som jeg skriver over, ja.

Uansett så kan det virke som om det er det som er problemet da. Løsningen er da enten å kjøpe USB eller bruke kabel. Eller finnes det en løsning?

Mvh

Geir

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...