frohmage Skrevet 12. desember 2019 Del Skrevet 12. desember 2019 LMH1 skrev (14 timer siden): Blir ikke varene hentet blir de solgt. De blir nok heller sendt i retur. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. desember 2019 Del Skrevet 12. desember 2019 frohmage skrev (2 timer siden): De blir nok heller sendt i retur. Nei, de blir kastet, etter at de har tatt kontakt med selger og de ikke vil betale for porto 1 Lenke til kommentar
ABC@123 Skrevet 25. desember 2019 Del Skrevet 25. desember 2019 Har Stortinget blitt manipulert av lobbyister og bedriftsøkonomer til en forhastet beslutning? => https://www.dagbladet.no/nyheter/de-bla-stjal-spraket/66100856 Hvor er partiene som skal ivareta folkets økonomiske friheter? => https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/n1AvL/frihet-for-alle , https://www.dagbladet.no/nyheter/fritt-fram-for-vitaminimport/60599136 Planen var jo inntil for ikke lenge siden å heve importmoms-grensen til opptil 1000 kroner => www.tek.no/nyheter/kommentar/i/MRpXEB/den-nye-momsgrensen-er-ingen-reell-kning , https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/Vil-heve-grensen-for-avgiftsfri-import-til-500-kroner-/id2005674/ Så minimumskrav til kompromiss i denne saken burde være å forby fortollingsgebyr. Det skulle vel la seg gjøre, om ikke Posten allerede er privatisert? => https://postkom.no/vil-privatisere-posten/ Eller helst bare avlys hele denne udemokratiske beslutningen, og avvent med endringer inntil en mer hensynsfull og forbrukervennlig løsning kommer. 2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. desember 2019 Del Skrevet 25. desember 2019 Husk at folket kun er et nødvendig onde. Staten, regjeringa og politikerne er kun til for dem selv samt handel, finans og det der. 4 Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 26. desember 2019 Del Skrevet 26. desember 2019 Er det slik at til 1 april så gjelder fortsatt gamle regler for småvarer under 350 kroner? 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. desember 2019 Del Skrevet 26. desember 2019 (endret) Enn så lenge så er det det som er datoen ja. De må vel ha litt mer tid for å finne ut hvilke ekstra avgifter de kan legge på. Pluss at de må tette det siste hullet som Virke&Co nå sipper over. Endret 26. desember 2019 av sedsberg Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 26. desember 2019 Del Skrevet 26. desember 2019 Beyma skrev (2 timer siden): Er det slik at til 1 april så gjelder fortsatt gamle regler for småvarer under 350 kroner? Det er rimelig å anta at politikerne vil vurdere kaoset som starter 1. januar 2020 og beholde muligheten til å skyve beslutningen om 1. april et år eller to fram i tid.......eller innse realitetene og terminere tidligere fattede vedtak.....det er ingen skam å være fornuftig....politiker ? 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 (endret) Quote Avvikling av 350-kronersgrensen Det er vedtatt å avvikle dagens fritak for merverdiavgift, særavgifter og toll ved innførsel av varer med verdi under 350 kroner. For restriksjonsbelagte varer, næringsmidler og varer som ilegges særavgifter trer endringene i kraft 1. januar 2020. Avgifter og eventuell toll skal oppkreves gjennom tolldeklarering av varen. For andre varer tas det sikte på å avvikle 350-kronersgrensen 1. april 2020. Samtidig skal det innføres en forenklet registrerings- og rapporteringsordning for merverdiavgift for utenlandske tilbydere som leverer varer med verdi under 3 000 kroner til forbrukere i Norge. Restriksjonsbelagte varer, næringsmidler og varer som ilegges særavgifter vil ikke omfattes av den forenklede ordningen. Se Prop. 1 LS (2019-2020) kapittel 12 og Innst. 4 L (2019-2020) punkt 9. Ser ut til at kr 350-regelen fortsatt gjelder 3 mnd. til, om ingen byråkrater er jævlige med oss og har sitatfeil (beklager dobbeltposting, denne tråden er mer aktiv, håper den får stå her foran den andre jeg postet i, oppdaget etterpå at det var her jeg ønsket å poste) : https://www.regjeringen.no/no/dokument/lover_regler/endringer-i-regelverk-fra-1.-januar-2020/id2680956/?expand=fin Stoler ikke på byråkrater! Endret 3. januar 2020 av G Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 Dette har vi visst lenge Lenke til kommentar
G Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 (endret) Sikkert jeg som har mistolket hva det betydde. For meg var dette et spørsmål om det ble en limboperiode á 3 mnd. mellom 1. jan - 1. apr. Endret 3. januar 2020 av G Lenke til kommentar
Poutine Gravy Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 Jeg danser ikke limbo... 01.04.2020 har ALLTID vært datoen. Bestilte pakke med småting til 3d printerne senest igår kveld. Sånn er det når du hamrer i sinne på tastaturet istedet for å gå inn på toll.no og posten.no LES og FORSTÅ! 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 knopflerbruce skrev (På 12.12.2019 den 0.13): Det fremstår som snodig om posten har rett til å selge uavhentet post, eller at de gidder det. Om ikke varer hentes, er det jo fordi de er verdiløse. Hvorfor skulle posten bruke masse penger på å selge 20kr-ting fra Kina? Pakker blir returnert til avsender. Skulle feks avsenders navn være borte, så vil pakken bli sendt til destruksjon dersom ikke mottaker henter denne. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 Jeg har aldri bestilt så mye fjas fra kina som jeg har gjort de siste par månedene. Alt jeg trenger fra nå til jeg dør må handles inn så det er i postkassen innen 1. april. Går utrolig mye tankevirksomhet med nå fremover på å forutse hva jeg kommer til å trenge. 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 bo1e skrev (1 time siden): Jeg har aldri bestilt så mye fjas fra kina som jeg har gjort de siste par månedene. Haha, samma her! Aldri fått så mye ræl i posten før. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 Ikke noe særlig ræl her - men det ble nok rekord i pakker fra utlandet i fjor. Mest musikk &film. Får se hvordan det blir etter omleggingen. Får utforske muligheter til å bestille en haug med ting og samle det i en pakke. Funker det fra Amazon? Får se.... Bruktmarked fra Ebay, Discogs osv forsvinner da. Skikkelig nedtur. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 Bedre å kjøpe én ting for mye enn én ting for lite. Bare ett gebyr er jo det mangedobbelte av hva mange av varene koster. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 Kommer til å handle en del selv Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 Men er det ikke sånn at klær forblir fritatt for tollgebyr og moms? Blir der en øvre prisgrense ? Tror det skulle bli et rimelig stort marked for brukte klær ? Lenke til kommentar
Poutine Gravy Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 Moms fra første krone på klær. Tollfritt opp til 3000kr. 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 (endret) bo1e skrev (6 timer siden): Bedre å kjøpe én ting for mye enn én ting for lite. Bare ett gebyr er jo det mangedobbelte av hva mange av varene koster. Absolutt. Er det endelig bestemt hvor høyt gebyret kommer til å bli? Dersom varer jeg har kjøpt ikke kommer frem før 1. april, vil jeg kunne nekte å betale gebyret, og returnere varen, eller må gebyret betales uansett? edit: Hvilke rare varer har andre her bestilt nå i siste liten? Selv venter jeg på en Baofeng VHF/UHF radio til 130 kr som koster 600 her hjemme. Endret 3. januar 2020 av frohmage Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå