Horge Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Da er svenskene sikkert fornøyd med seier, men spørsmålet er om det holder med ett mål mot Sør-Korea. I denne gruppen kan det fort være målforskjellen som avgjør avansement... Lenke til kommentar
Latias Skrevet 18. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2018 Straffe: For en gangs skyld ser VAR ut til å virke. En gangs skyld? Har fungert utmerket gjennom hele mesterskapet. 4 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Men blåser dommeren av midt i Sør Koreas angrep for å se videoen, eller ble det blåst for noe annet også sjekker han video? Det er jo en klar straffe, burde egentlig ha sett den uten video. Er det noe regler for tillegg når VAR benyttes? Er vel sånn at det legges til 30sek per bytte gjerne, noe tilsvarende for VAR da? 1 Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Så lenge Sverige holder det nivået der så har de ikke sjans uansett, udugelige foran mål. Lenke til kommentar
Horge Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 En gangs skyld? Har fungert utmerket gjennom hele mesterskapet. Jeg er positiv til videodømming, og det har sikkert kommet for å bli på toppnivå, men at det har fungert utmerket blir vel å ta i litt hardt? Nå avgrenset ikke jeg nødvendigvis kun til VM, men om så skal være så mistenker jeg at en solid håndfull brasilianere er sterkt uenige i at VAR er 100% til å stole på. Haka til Pepe er heller neppe helt fornøyd. Uansett har jeg tro på at både dommere, spillere, trenere og ikke minst publikum fort får mer rutine på videodømming, slik at det faller mer naturlig hvilke situasjoner som blir etterprøvd, og at det ikke blir et forstyrrende moment som ødelegger rytme og flyt i kampen. Således synes jeg den svenske straffesituasjonen er et eksempel på hvor bra det kan fungere. Dommeren er i tvil, lar spillet gå, men får beskjed på øret om at det er soleklar straffe. Eneste jeg stusser over er at det virker som spillet blir blåst av mens Sør-Korea er i angrep - nesten rart at de ikke spiller "ferdig" til neste stans i spillet, eller var det kanskje fordi straffen er udiskutabel? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 VAR er ikke det samme som ALT skal dømmes. Dommeren har rett legge lista selv. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 VAR skal kun ta åpenbare feil. Den skal ikke erstatte dommeren... Lenke til kommentar
Horge Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 VAR skal kun ta åpenbare feil. Den skal ikke erstatte dommeren... Du mener altså at dytten i ryggen ved sveits' scoring ikke var en åpenbar feil? I så fall får vi bare konstatere at vi har vidt forskjellig oppfatning av elementære fotballregler. Hittil teller jeg for øvrig minst et par åpenbare straffer til England (holding og regelrett brytetak inne i feltet), så nei, VAR har absolutt ikke fungert utmerket i hele mesterskapet. 1 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Det er vel meningen med VAR at den skal innføres forsiktig, heller brukes noen ganger for lite, enn en gang feil. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Tyskland ute etter gruppespill? Verdt å sette cash på? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Hey, it's your money Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Tyskland ute etter gruppespill? Verdt å sette cash på?Hadde ikke satt penger på det, men hadde vært morro om de røk ut? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Skikkelig spenning i den gruppa her. Mexico slår sannsynligvis S Korea, og Tyskland sannsynligvis både de og Sverige.mens Sverige kan ha en viss mulighet mot Mexico, men tror det skal bli tøft for Sverige å komme videre. Tipper det blir Tyskland og Mexico. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Men blåser dommeren av midt i Sør Koreas angrep for å se videoen, eller ble det blåst for noe annet også sjekker han video? Det er jo en klar straffe, burde egentlig ha sett den uten video. Tror ikke han så noe video men bare avblåste så fort han fikk beskjeden(?) Stusset også over at det var midt i angrepet. Kan jo bli kontrovers en vakker dag hvis det blåses okkesom, hvis noen er rett før å trille ballen inn i et åpent mål, eller noe. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Hadde ikke satt penger på det, men hadde vært morro om de røk ut Liker du ikke Tyskland? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Alltid gøy når en storfavoritt ryker tidlig. Kjedelig om de samme gamle avanserer hver gang Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Die mannschaft kan gå hele veien for min del?? Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Tapte ikke Tyskland også i 2010? Mot Serbia? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Hvem er de to som kommenterer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå