Gå til innhold

Pizzakniv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja stemmer! Ligger en fin liten oppskrift på food wishes på youtube som jeg sverger etter om dagen, i tillegg er han svært fornøyelig å høre på(food wishes altså).

Gleder meg til å prøve. Er midt inne i et kjøkken prosjekt så litt redusert funksjonalitet om dagen. 

Lenke til kommentar

Kva ovn har du og kor varm blir den? Eg har lyst ein Pizza Party, gassfyrt pizzaovn som får temperatur høg nok til å lage Napolitansk, men det må bli den dagen eg får hus. I dag brukar eg kjøkenovnen som går til 300C og steiker på stein. Med 6 minutt steiketid blir det meir New York-stil. Lagar den med surdeig og 48 timar fermentering. Er du glad i pizza så er surdeig definitivt verdt eit forsøk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en Alfa, 4Pizza gass. Sleit litt med å få jenvn temp til å begynne men, men de sendte meg et spjeld som jeg satte mellom ovn og pipe.Da funket det bedre. Kan se ut som de har sluttet med gassfyrt, fant bare den vedfyrte.

Blir lett 500 grader i ovnen,300+ på steingulvet

Lenke til kommentar

Normal tynn bunn tar ca 3 minutter. Calsone tar 6 minutt.

Viktig å rotere rundt pizzaene dersom man har i flere.Ovnen tar 4 normale porsjons pizza. Man lærer seg hvor det er høyest temperatur.

Lett å bli litt stressa når man sjonglerer mange i slengen. Har faktisk opplevd at en pizza brant når jeg tok den ut. Rimelig godt stekt med andre ord.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...