Blouberg Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Er over middels "hekta" på pizza, både lage og spise. Ser etter skikkelig gode pizzakniver. Noen som kan anbefale kiver men greit design men førsteklasse funksjon /Blouberg Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 (endret) Mener du pizza-kniv- eller pizza-kutter-? Gi meg din beste pizzabunnoppskrift, både ingredienser og fremgangsmåte ^^ Endret 5. juni 2018 av Taurean Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Er over middels "hekta" på pizza, både lage og spise. Ser etter skikkelig gode pizzakniver. Noen som kan anbefale kiver men greit design men førsteklasse funksjon /Blouberg Tenker du pizzahjul? Jeg sverger til det, og synes det fungerer bedre enn sakser. Skal du ha pizzahjul, så gå for et som er litt stort. Fikk et pizzahjul (I en pakke fra Apotek1) i gave som var større enn det jeg hadde fra før, og synes det fungerte bedre enn mitt gamle. Så nå er jeg overbevist om at størrelsen har litt å si Lenke til kommentar
vidor Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Størrelsen på hjulet betyr vel ikke all verden, så lenge bladet er rimelig tynt/skarpt. Det at et apotek av alle steder sender ut pizzahjul må vel vært for å sørge for å ha nok kunder Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Klart størrelsen,på hjulet betyr noe. Et større hjul ruller gjerne bedre - og osten hekter seg ikke opp i stålet mellom håndtak og hjul. Jeg kjøpte mitt på Rema og er godt tilfreds! Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Denne har jeg testet en gang, fungerer utrolig bra - også vunnet test hos Din Side.https://www.jernia.no/produktkatalog/kj%C3%B8kken/matlaging/kj%C3%B8kkenutstyr/pizzahjul/zyliss-pizzahjul-r%C3%B8d/p/11727955 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Klart størrelsen,på hjulet betyr noe. Et større hjul ruller gjerne bedre - og osten hekter seg ikke opp i stålet mellom håndtak og hjul. Jeg kjøpte mitt på Rema og er godt tilfreds! Stort hjul er ein fordel på pizza på store steikeplater. Men lager du heimelaga skuffepizza så er det betre med eit lite hjul for å kunne skjære heilt ut i kamtane der forma går oppover. Lenke til kommentar
Blouberg Skrevet 5. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2018 Heisann, pizzakutter har jeg, tenker kniv for å spise. Lager jo som regel pizzaer i 1 manns størrelse som ikke kuttes opp med hjul Lenke til kommentar
Blouberg Skrevet 5. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2018 Mener du pizza-kniv- eller pizza-kutter-? Gi meg din beste pizzabunnoppskrift, både ingredienser og fremgangsmåte ^^ Jeg er tilhenger av klassisk tynn bunn, bakt på Tipo 00, vann, olje, litt sukker og salt. Bruker fersk gjær, lite da jeg pleier å kaldheve ett døgn eller mer. La den elte en god stund, forheve litt og del opp i passe porsjoner. Hev i kjøleskap over natta, ikke kna deigen når du skal trykke den ut. Prøv å unngå kjevle (:. Steker i pizzaovn, må innrømme at den er gassfyrt da jeg er en tanke lat.. Men digg å ha pizzaen klar på 3 min i ovnen 2 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Biffkniv er vel det beste å bruke for å spise pizza med tynn bunn. 1 Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Heisann, pizzakutter har jeg, tenker kniv for å spise. Lager jo som regel pizzaer i 1 manns størrelse som ikke kuttes opp med hjul Pizza deles opp i stykker (med hjul) og spises med bare nevene! 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 (endret) Pizza deles opp i stykker (med hjul) og spises med bare nevene! Personen gjør tydeligvis ikke det, så det var ett labert alternativ. Endret 6. juni 2018 av PatSharpX Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Som allerede nevnt vil en biffkniv gjøre jobben ypperlig, så da er det vel bare å gå i noen butikker og se hvem du liker designet på. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Vanskelig å slå https://www.tramontina.com/en til en fornuftig pris. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Jeg jobbet i kantine for mange år siden og sjefen der brukte konditorkniv for å dele stykkene. Når det gjelder å spise med bestikk er jeg enig i at biffkniver (eller tilsvarende med tagger) er det beste. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Jeg er tilhenger av klassisk tynn bunn, bakt på Tipo 00, vann, olje, litt sukker og salt. Bruker fersk gjær, lite da jeg pleier å kaldheve ett døgn eller mer. La den elte en god stund, forheve litt og del opp i passe porsjoner. Hev i kjøleskap over natta, ikke kna deigen når du skal trykke den ut. Prøv å unngå kjevle (:. Steker i pizzaovn, må innrømme at den er gassfyrt da jeg er en tanke lat.. Men digg å ha pizzaen klar på 3 min i ovnen Ett lite tips, bytt ut sukker med litt honning. Blir helt nydelig spør du meg Ett lite "triks" jeg fanget opp fra Wolfgang puck Ellers ville jeg vurdert biffkniv som nevnt av andre, men aller helst spiser jeg pizza NY style, tygg av tuppen og brett 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 En biffkniv går til nød an, men eggen er ikke optimal for pizzakutting. En god pizzakniv skal ha en mer fintannet knivsegg og i tillegg skal knivbladet være buet. Jeg har to, kjøpt i Frankrike for 20 år siden, og jeg har sett etter tilsvarende pizzakniver flere ganger her hjemme og i andre land, men så langt kommet tomhendt hjem. Det er noe à la dette jeg ser etter: https://www.knifecenter.com/item/CDPIZZAO/claude-dozorme-pizza-knife-orange-celluloid-handle Jeg klarer meg godt uten "Laguiole-bien" på mine kniver, så jeg ser gjerne for meg en lavere pris enn $28.95. Har man først prøvd en slik pizzakniv, så duger ikke noe annet ... 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Skal skjere ganske store stykker for å trenge noe som er så buet Finner mange biffkniver med god bue og finere tagger også, for å gi ett eksempel https://www.campingbutikk.no/produkt/biffkniver-jumbo-4-pk-tramonti/ (bare googlet for å få ett eksempel, skal ikke si noe om kvaliteten på akkurat denne kniven da jeg ikke har testet den) 1 Lenke til kommentar
Blouberg Skrevet 6. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2018 (endret) Ett lite tips, bytt ut sukker med litt honning. Blir helt nydelig spør du meg Ett lite "triks" jeg fanget opp fra Wolfgang puck Ellers ville jeg vurdert biffkniv som nevnt av andre, men aller helst spiser jeg pizza NY style, tygg av tuppen og brett Takk for tips, honning skal jeg prøve. Bruker du flytende honning? Endret 6. juni 2018 av Blouberg Lenke til kommentar
Blouberg Skrevet 6. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2018 Lokale Peppes har fått nye kniver som er veldig bra. Har glemt merket, så blir nok en tur dit i helga (: Ellers så er nok kanskje biffkniver at bra tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå