Gå til innhold

MDG vil gi oss ekstra fridag

12 stemmer

1. 1. Vil du ha en ekstra fridag?

• Ja
      6
    • Nei
      6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes vi har mer enn nok fridager på denne tiden av året, det blir til tider vanskelig å få gjort det man skal når ting stopper så mye opp.

Men jeg liker forslaget fra MDG - det et fint tiltak å rette fokus mot verdens miljødag på denne måten. Ideelt sett burde vi kunne gjort om en av de eksisterende fridagene til en slags dag for oppmerksomhet mot klimaet og miljøet. 

Temaet i år er plast, som er et problem som bare har godt av å få enda mer fokus. 

Lenke til kommentar

Eid kan gjerne bli en friuke hvis det også blir en friuke for ikke-muslimer. Jo mindre vi jobber, jo mindre stresser vi, og jo mindre vi stresser jo høyere blir livskvaliteten. 

Endret av VRK18
Lenke til kommentar

Vi har nok fridager i mai og juni, og skal vi ha en ekstra fridag så finnes det mange bedre valg.

Til og med Eid er et bedre valg enn dette. Det er ihvertfall praktisk for muslimene i Norge.

Nå er det 5 juni som er miljødagen da, bestemt på 70-tallet av helt andre enn oss.

Denne fridagen vil legge seg perfekt imellom 17 mai og fellesferien, ikke minst er det stor sjanse for at sola skinner i Norge.

Lenke til kommentar

Nå er det 5 juni som er miljødagen da, bestemt på 70-tallet av helt andre enn oss.

Denne fridagen vil legge seg perfekt imellom 17 mai og fellesferien, ikke minst er det stor sjanse for at sola skinner i Norge.

Det ville ikke passet bedre om miljødagen ble bestemt av oss. Jeg forstår ikke hva du vil frem til.

Og jeg trenger ikke ekstra fri rett foran fellesferien, men jeg skulle gjerne hatt litt mer fri tidlig høst eller ved juletider.

Det er selvfølgelig fint med en dag hvor vi kan grille eller gå på tur, men det er masse muligheter til å gjøre det i helgene og etter arbeid.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Its not morning, nor valg. Derimot var det ett godt forslag og en utmerket mulighet for å årlig markere hvor fokuset bør ligge på miljøvern (plast pr nå).

Det er alltid tid for litt godt, gammeldags valgflesk. MDG vil nok gjøre hva som helst for å lure til seg velgere, men forhåpentligvis har velgerne nå lært og lar være å stemme på dette tullepartiet.

Lenke til kommentar

Det er alltid tid for litt godt, gammeldags valgflesk. MDG vil nok gjøre hva som helst for å lure til seg velgere, men forhåpentligvis har velgerne nå lært og lar være å stemme på dette tullepartiet.

Det eneste vi i Oslo har lært er at det har skjedd mer i iløpet av ett år med MDG i bystyre enn det gjorde de 20 foregående årene med Høyre. Med unntak av dere MDG hatere og bilelskere som Jarle Aabø, så er det bred enighet om dette her i byen. Det er vel strengt tatt en objektiv sannhet også om man ser på planer og gjennomførte tiltak. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...