Gå til innhold

Intel avduket skjerm­teknologi som skal kunne halvere strøm­forbruket

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men det dreier seg om en form for effektstyringsteknologi.

Det mest åpenbare er lavere lysstyrke på baklyset, men det trenger ikke nødvendigvis gå ut over opplevd lysstyrke under videoavspilling siden video ofte har deler av bildet med mye mørke. Jeg tipper det er en dimbar matrise på baklysene slik noen TVer har. Kansje også farge-spesifikk dimming hvis det er snakk om RGB baklys.

Spillere bør sjekke ut om denne teknologien øker forsinkelsen, noe jeg tippre den gjør.

I vanlige kontorapplikasjoner, nettbruk osv så tviler jeg på det blir nevneverdig effektbesparelse siden det går mye i lyse farger.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OvFPdyiZ

Men det dreier seg om en form for effektstyringsteknologi.

Det mest åpenbare er lavere lysstyrke på baklyset, men det trenger ikke nødvendigvis gå ut over opplevd lysstyrke under videoavspilling siden video ofte har deler av bildet med mye mørke. Jeg tipper det er en dimbar matrise på baklysene slik noen TVer har. Kansje også farge-spesifikk dimming hvis det er snakk om RGB baklys.

Spillere bør sjekke ut om denne teknologien øker forsinkelsen, noe jeg tippre den gjør.

I vanlige kontorapplikasjoner, nettbruk osv så tviler jeg på det blir nevneverdig effektbesparelse siden det går mye i lyse farger.

For spillere er det vel strengt tatt litt irrelevant? De bruker vel gjerne tredjeparts GPU'er og er som regel tilkoblet nettstrøm? De blåser jo batteriet ganske mye fortere enn vanlig videoavspilling kommer til å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...