Geekeern Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Hei, Nylig overtatt ny leilighet i mai. En del feil og mangler, og utbygger er vanskelig med reklamasjons håndtering. Se vedlagte bilde. Jeg mener det er produksjonsfeil at den har så stygg merke i parketten. Utbygger svarer: Dette er ikke berettig som reklamasjon, da dette er fargestrukturen i parketten. Det er en 3 stav parkett med mye spill. Jeg mener jo at det ikke er "mye spill" på akkurat det merket, og at det klart produksjonsfeil. Funker det å vise til ulike leverandører for å få svar og bruke dette som dokumentasjon? Lenke til kommentar
LD93 Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Du kommer nok ikke langt med dette, helt normalt å ha slike "merker" i parketten. Du kan alltids høre med leverandøren av parketten. Hvis de går god for deg og sier det er dem sin produksjonsfeil så vil det nok hjelpe De som evt må fikse dette vil jo ha betalt også. Husk at du også ved 1 års befaring kan "klage" på flere av sakene du har laget tråder om. Men det gjelder å være varsom og ikke en "dritt" kunde. Da blir de veldig ofte mye mer vrang enn om de faktisk forklarer saklig ovenfor byggherre osv. Lykke til 1 Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Det ser ut som maskinen som lakker parketten har enten bomma litt, eller det er et slitasjemerke hvor de er stabla oppå hverandre før lakken var helt tørr. Ta kontakt med leverandør av parketten og se om de har noen tips til deg. Å sitte og forlange at utbygger skal fikse hver eneste lille ting du finner er en kamp jeg ikke hadde tatt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Er det kun utseende, eller kan man også føle forskjellen? Lenke til kommentar
Geekeern Skrevet 6. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2018 Er det kun utseende, eller kan man også føle forskjellen? Tror det er overflaten, men den kan ikke føles :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå