klausre Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Har akkurat begynt å forske litt på Pro'n, og lurer på en ting: Det virker som om lyden for hoveklippene ikke spilles av automatisk når jeg ser på/spiller av Timelinen... Må dette aktiveres et eller anne sted? Det ser heller ikke ut som om dette/disse lydsporene ligger på noen av audio-Trackene... Er dette korrekt? Lenke til kommentar
klausre Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Dette gjelder for et prosjekt jeg har importert fra 6.5. Lyden for hovedfilmen spilles ikke av, og vises heller ikke i/på Timeline'n. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Se etter om du har fått satt inn i riktig audio. Nå får du nemlig ikke dratt en mono lyd i en stereolyd på audiolinja. Lag Audiolinja høy og trykk den lille pila slik at du kommer inn i fila. Alså du ser 2 lydspor om du har stereolyd. Kan det være at du har brukt en annen codec på audio i tidligere versjoner pro er satt til? Vet ikke om dette hjalp deg noe. Har ikke hatt problemer med å ta inn Video med audio fra premiere 6.5, men jeg får feilmelding når jeg skal legge på en overgang. Lenke til kommentar
klausre Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Se etter om du har fått satt inn i riktig audio. Nå får du nemlig ikke dratt en mono lyd i en stereolyd på audiolinja.Lag Audiolinja høy og trykk den lille pila slik at du kommer inn i fila. Alså du ser 2 lydspor om du har stereolyd. Virker litt rart det da, etter som lyd jeg har lagt til i tillegg til hovedsporet er med, pluss at lyden spilles av når jeg åpner klippet. Men som nevnt ingen ting i timeline'n? Håper jeg slipper å gå tilbake til 6.5... Litt krise dette etter som jeg nærmer med "Deadline".. Lenke til kommentar
klausre Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Takk og lov, jeg fikk løst det! Lenke til kommentar
degas Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Dette omtales på side 188 i manualen til Premiere Pro, slikt som følger med programmet ved kjøp....... Om ikke, marker klippet i prosjektvinduet. Velg "Clip - Audio Options - Treat as Stereo". Bedre nå? degas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå