Smedsrud Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Dette er nye MacOS «Mojave» Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Automatisk sorteringer i mapper på skrivebordet er en gudegave. Tror også Dark Mode kommer til å bli aktivert umiddelbart fra min side! Lekkert. Det jeg håpet på mest var i grunn en tastefunksjon for å bla oppover i mappehierarki i Finder. Vet ikke om dette finnes? Sånn som backspace i Windows, som tar deg et nivå tilbake i mappejungelen. Hadde vært nydelig. 3 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Likte egentlig alt de viste til macOS her. Mye snasent selv om det jo er litt sært med dark theme til macOS men ingenting til iOS tatt i betraktning at iOS har enheter med OLED-skjermer osv.. Lenke til kommentar
Sparkles Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Automatisk sorteringer i mapper på skrivebordet er en gudegave. Tror også Dark Mode kommer til å bli aktivert umiddelbart fra min side! Lekkert. Det jeg håpet på mest var i grunn en tastefunksjon for å bla oppover i mappehierarki i Finder. Vet ikke om dette finnes? Sånn som backspace i Windows, som tar deg et nivå tilbake i mappejungelen. Hadde vært nydelig. Command + pil opp er kanskje det du tenker på, om ikke jeg har misforstått. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Dette er nye MacOS «Mojave» Det heter macOS. Liten M. 1 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Utrolig oppfriskende at de går i motsatt retning av det Google og Facebook gjør med tanke på vern av persondata, så de skal ha tommel opp for at de har den holdningen. 3 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Automatisk sorteringer i mapper på skrivebordet er en gudegave. Tror også Dark Mode kommer til å bli aktivert umiddelbart fra min side! Lekkert. Det jeg håpet på mest var i grunn en tastefunksjon for å bla oppover i mappehierarki i Finder. Vet ikke om dette finnes? Sånn som backspace i Windows, som tar deg et nivå tilbake i mappejungelen. Hadde vært nydelig. Command + pil opp er kanskje det du tenker på, om ikke jeg har misforstått. Tusen takk! Har lett etter denne funksjonen. Gjør navigering mye mer effektivt. Skulle ønske det var backspace, men at det finnes, er likevel bra. Lenke til kommentar
Moddi Waldemar-Lima Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Det person vern innstillingene vil nok komme til MacOS Mojave på grunn av GDPR, som EU har innført! Med vennlig hilsen Teknologi Nerd & Geek MacModdi Lenke til kommentar
MomentousMomentum Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Automatisk sorteringer i mapper på skrivebordet er en gudegave. Tror også Dark Mode kommer til å bli aktivert umiddelbart fra min side! Lekkert. Det jeg håpet på mest var i grunn en tastefunksjon for å bla oppover i mappehierarki i Finder. Vet ikke om dette finnes? Sånn som backspace i Windows, som tar deg et nivå tilbake i mappejungelen. Hadde vært nydelig. http://www.westwind.com/reference/OS-X/keyboard-shortcuts.html Disse er vel å merke gammel, men noen av de henger igjen Lenke til kommentar
xyz01 Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Tusen takk! Har lett etter denne funksjonen. Gjør navigering mye mer effektivt. Skulle ønske det var backspace, men at det finnes, er likevel bra. Du kan gå i System preferences\keyboard\shortcuts preferences og sette den shortcuten du vil for Finder og operasjonen "Go\Enclosing Folder". Lenke til kommentar
KennethJohansen Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Det person vern innstillingene vil nok komme til MacOS Mojave på grunn av GDPR, som EU har innført! Med vennlig hilsen Teknologi Nerd & Geek MacModdi macOS har personvern instilling Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Automatisk sorteringer i mapper på skrivebordet er en gudegave. Tror også Dark Mode kommer til å bli aktivert umiddelbart fra min side! Lekkert. Det jeg håpet på mest var i grunn en tastefunksjon for å bla oppover i mappehierarki i Finder. Vet ikke om dette finnes? Sånn som backspace i Windows, som tar deg et nivå tilbake i mappejungelen. Hadde vært nydelig. Nå er det tre år siden jeg hadde Mac selv, men prøv CMD + Pil Opp. Mener det var det jeg gjorde. Lenke til kommentar
cc Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Automatisk sorteringer i mapper på skrivebordet er en gudegave. Tror også Dark Mode kommer til å bli aktivert umiddelbart fra min side! Lekkert. Det jeg håpet på mest var i grunn en tastefunksjon for å bla oppover i mappehierarki i Finder. Vet ikke om dette finnes? Sånn som backspace i Windows, som tar deg et nivå tilbake i mappejungelen. Hadde vært nydelig. Command + pil opp er kanskje det du tenker på, om ikke jeg har misforstått. Tusen takk! Har lett etter denne funksjonen. Gjør navigering mye mer effektivt. Skulle ønske det var backspace, men at det finnes, er likevel bra. Som xyz01 skriver kan snarveien endres, men en grunn til å lære å bruke standarden (cmd+uparrow) er at den fungerer likt i OS X, Windows og en del Linux-varianter. (Mens cmd+down tar deg inn i en markert mappe, som Enter på Win). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 (endret) Da var det installert. Liker EXIF rett i Finder.. ellers er jeg fornøyd med at det meste ser likt ut Edit: La forøvrig merke til at de enda ikke har fikset det ufattelig irriterende "media key" styret som endrer funksjon av media tastene avhengig av innhold på skjerm. Heldigvis funker "highsierramediakeyenabler" enda.. Endret 24. september 2018 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
V-S 86 Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Sitter her på jobb med en Mac mini mid 2011 og banner til veggen!! Mac minien fra 2012 hjemme derimot er allerede oppgradert til Mojave Lenke til kommentar
johanf Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Måtte bytte skjermkort på min Mac Pro fra 2010 på jobb, for å få lagt inn Mojave på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå