Mumriken Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Hadde en stund (uke) med asus router ac-rt3200 og fikk bare 100Mbps på wan uansett cat5-cat6-cat6+kabel. Skiftet tilbake til pfsense og voila hastigheten kom tilbake (500/500) Vel, det er jo åpenbart defekt router eller brukerfeil 2 Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Vet ikke jeg Mumriken annet enn att det ble oppgradert firmware (merlin) og NG . Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Vet ikke jeg Mumriken annet enn att det ble oppgradert firmware (merlin) og NG . Mtp at min rt66u (som er svakere enn din) ikke har problemer med 300(300/300fiber fra altiboks) over 5Ghz båndet og 1Gbps over wan så er det jo åpenbart ikke router (med mindre du kjørte VPN gjennom den). Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Om en ser på bildet som LMH1 la ved så var da hastigheten på WAN hos meg før med Asus 100Mbps uansett om jeg da kjørte VPN eller hadde kjøttkaker til middag Brukerfeil kanskje du må da forklare meg hva som eventuelt er forskjell fra asus router og pfsense. Resten av oppsettet er det samme. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Om en ser på bildet som LMH1 la ved så var da hastigheten på WAN hos meg før med Asus 100Mbps uansett om jeg da kjørte VPN eller hadde kjøttkaker til middag Brukerfeil kanskje du må da forklare meg hva som eventuelt er forskjell fra asus router og pfsense. Resten av oppsettet er det samme. Nevnte bare vpn siden det krever mye cpu av router. En pfsense boks er jo ofte selvkonfigurert maskinvare som da nødvendigvis takler bruk av vpn mye bedre. Om ikke det er en faktor så er det stooor sannsynlighet for at det er brukerfeil pga hastighetene du nevner er langt under det selv jalla routerer klarer Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 5. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2018 (endret) Ingenting å klage på Stabil og fin, med mer funksjonalitet Hadde du giddet å linke til den? Har 2 rt-n66 liggende så tenkte å prøve med den ene først Edit: Fant ut av det! Endret 5. juni 2018 av Ooinaru Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 10. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2018 Begynner å ligne noe! Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Begynner å ligne noe! Hva måtte til, bytte til 5ghz båndet? Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 10. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2018 Hva måtte til, bytte til 5ghz båndet? Bytte av port i sentralen til leverandør! Sto i 100mbit port der, byttet til 1gbit port nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå