Ooinaru Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Oppgraderte fiberlinjen på 80/80 til 500/500 i dag men virker som den foreløpig strupes mellom 90-100mbit. Har sjekket via speedtest på pc via wifi (5ghz), samme via apple tv gen.4 (lan) og playstation 4 (lan) og får samme resultat. Har en Asus n66u router og kjører Vlan over wan fra fiberconverteren. Noen som har peiling på hva som gjør at jeg ikke får bedre ned/opplasting? Vurderer prøve å koble zyxel routeren som jeg fikk fra altibox til igjen og sette den i bridge mode men, er det noe poeng i det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Har du sjekket på mine sider at abonnementet er oppgradert? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 (endret) Ta kontakt med kundesenteret, høres veldig ut som du er koblet på en fast ethernet port (100Mbit) De pleier svare fort på facebook https://www.facebook.com/Altibox/ Endret 4. juni 2018 av trrunde Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Asus Rt-N66U eller Asus RT-AC66U er nok litt svake rutere over tid for 500 mbit.Du burde ha Asus RT-AC3200 eller Asus RT-AC88U. Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 5. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2018 Har du sjekket på mine sider at abonnementet er oppgradert? Ja ser slik ut Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 5. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2018 Ta kontakt med kundesenteret, høres veldig ut som du er koblet på en fast ethernet port (100Mbit) De pleier svare fort på facebook https://www.facebook.com/Altibox/ Okei, men er fast ethernet porten i sentralen deres da kanskje? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Hva får du her? Hvis du får 1 gigabit på wan mens du får 100 mbit er det enten ruteren ellers er ikke linjen oppgradert, er det samme på kabel? Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 5. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2018 (endret) Hva får du her? Hvis du får 1 gigabit på wan mens du får 100 mbit er det enten ruteren ellers er ikke linjen oppgradert, er det samme på kabel? Får sjekke det så fort jeg er ferdig på jobb! Hvor ligger den menyen der? Har ikke helt 100% kontroll på menyene til ruteren enda Endret 5. juni 2018 av Ooinaru Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Prøv med å koble til Zyxel fra Altbox, og sjekk hastigheten på en LAN-port på denne. Sjekk at PCen du bruker kobler seg opp med 1 Gbps. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Okei, men er fast ethernet porten i sentralen deres da kanskje? Ja det er i sentralen. Vil ikke hjelpe å sjekke interface på routeren din, du har en mediaconverter i mellom så den kan vise gig link mot routeren, men så er det 100Mbit mot sentralen. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Det syns jeg er rart, er de ikke slik hvis jeg ikke husker feil 1 gigabit transceiver må være det begge sider? Da SFP og SFP+ ikke er kompaktibel mot hverandre? Jeg tror heller på internetlevrandøren ikke har oppgradert utstyret eller at hastigheten er satt feil? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Oppgraderte fiberlinjen på 80/80 til 500/500 i dag men virker som den foreløpig strupes mellom 90-100mbit. Har sjekket via speedtest på pc via wifi (5ghz), samme via apple tv gen.4 (lan) og playstation 4 (lan) og får samme resultat. Har en Asus n66u router og kjører Vlan over wan fra fiberconverteren. Noen som har peiling på hva som gjør at jeg ikke får bedre ned/opplasting? Vurderer prøve å koble zyxel routeren som jeg fikk fra altibox til igjen og sette den i bridge mode men, er det noe poeng i det? Hei. Jeg har samme router selv. Min har riktignok Merlin firmware, men tror ikke det har noe betydning for hastighet. Pass på at du er på 5Ghz båndet siden 2.4Ghz makser ut på rundt 100Mbit Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Det syns jeg er rart, er de ikke slik hvis jeg ikke husker feil 1 gigabit transceiver må være det begge sider? Da SFP og SFP+ ikke er kompaktibel mot hverandre? Jeg tror heller på internetlevrandøren ikke har oppgradert utstyret eller at hastigheten er satt feil? sfp+ er 10Gig mediaconverteren støtter nok både gig og 100Mbit. I følge profil er trådstarter bosatt i Haugesund. Ta kontakt med Haugaland kraft så sender de nok en montør og kobler om. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Har du prøvd å måle hastigheten med en kabel og som er på 1Gb nettverk? Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 5. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2018 Skru av QoS. Er skrudd av Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 5. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2018 Ta kontakt med kundesenteret, høres veldig ut som du er koblet på en fast ethernet port (100Mbit) De pleier svare fort på facebook https://www.facebook.com/Altibox/ sfp+ er 10Gig mediaconverteren støtter nok både gig og 100Mbit. I følge profil er trådstarter bosatt i Haugesund. Ta kontakt med Haugaland kraft så sender de nok en montør og kobler om. Viste seg å være tilfellet, jeg er koblet på 100mbit men de skal sende montør og få meg over på 1gbit. Dette kunne ta et par uker men betaler ikke for det produktet i den perioden da Takk for tips alle sammen! Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 5. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2018 Hei. Jeg har samme router selv. Min har riktignok Merlin firmware, men tror ikke det har noe betydning for hastighet. Pass på at du er på 5Ghz båndet siden 2.4Ghz makser ut på rundt 100Mbit Fornøyd med Merlin? Har lest om det men har ikke prøvd det selv. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Fornøyd med Merlin? Har lest om det men har ikke prøvd det selv. Ingenting å klage på Stabil og fin, med mer funksjonalitet Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Hadde en stund (uke) med asus router ac-rt3200 og fikk bare 100Mbps på wan uansett cat5-cat6-cat6+kabel. Skiftet tilbake til pfsense og voila hastigheten kom tilbake (500/500) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå