Gå til innhold

HTC U12+

Anbefalte innlegg

Denne er underveis inn i butikker nå. Har bestilt fra Elkjøp. Forventet på lager om ei uke.

Høyde: 156.6mm
Bredde: 73.9mm
Dybde: 8.7 mm - 9.7mm (kamerahøyde inkludert)
Vekt: 188g
73.9mm8.7 mm - 9.7mm156.6mm
*Alle mål kan avvike noe på grunn av produksjonstoleranser
Hoveddisplay
Størrelse: 6 tommer Super LCD 6
Oppløsning: Quad HD+  (2880 x 1440 pixels, 18:9)
PPT: Pikseltetthet på 537 ppi (piksler per tomme)
Fargespekter:DCI-P3, sRGB Fargetilpasning
HDR: HDR 10-støtte
Varsling: Smart-display
6 “
CPU
Qualcomm® Snapdragon™ 845, 64 bit, åttekjerner, opptil 2,8 GHz
Kamera
Hovedkamera
UltraSpeed autofokus 2 (fasegjenkjenning + Laser autofokus)
Fotofunksjonen støtter optisk zoom 1,85x til 2x og digital zoom opptil 10x
HDR Boost 2
Optisk bildestabilisering (OIS)
Bokeh-modus
Dobbel LED-blitz
AR-klistremerke
Selvutløser på opptil 10 sekunder
Ansiktsgjenkjenning
Proffmodus med manuell styring, 32 sekunders langeksponering og støtte for RAW-format
Panorama
  • 12 MP vidvinkelkamera med HTC UltraPixel™ 4
  • Pikselstørrelse 1,4 μm
  • Blender ƒ/1,75
  • 16 MP telelinsekamera
  • Pikselstørrelse 1,0 μm
  • Blender ƒ/2,6

Frontkamera
Vidvinkel med 84° synsfelt
Bokeh-modus
AR-klistremerke
HDR Boost
Ansiktsopplåsing
Skjermblitz
Automatisk selfie-funksjon
Selvutløser på opptil 10 sekunder
Live-sminke (vakker-modus)
Selfie-panorama
  • Dobbelt kamera med 8 MP
  • Pikselstørrelse 1,12 μm
  • Blender ƒ/2,0
Videoopptak
Hovedkamera
Videoopptak i 4K med 60 bilder i sekundet
Lydopptak i høykvalitets 96 kHz, 24 bit
Sonic Zoom, Audio Boost og lydopptak i 3D med 4 mikrofoner
AR-klistremerke
Mulighet for å fotografere i 8 megapiksler mens man tar opp video i 4K
Video i sakte film (1080P@240 bilder i sekundet)
Optisk bildestabilisering (OIS) + elektronisk bildestabilisering (EIS)
Hyperlapse

Frontkamera
Videoopptak i full HD 1080p
AR-klistremerke
HTC Edge Sense 2
Klem for å få tilgang til apper eller for å styre telefonen
Dobbelttapp for å få opp en miniskjerm for enkel énhåndsbruk, eller som tilbaketast eller navigasjonslinje
Hold for Smart-rotering og Smart-dim
Bevegelser som kan tilpasses for å starte kameraet, taleassistent, slå på lommelykt med mer.
Lyd
HTC USonic med aktiv støyreduksjon
Sertifisert for høyoppløselig lydkvalitet
HTC BoomSound™ Hi-Fi-utgave
Qualcomm® aptX™ HD, LDAC™ , opptil 32-biters høyoppløst trådløs lyd via Bluetooth®
Stemme
Alltid lyttestøtte for Google Assistant og Amazon Alexa
Aktivitetsleser som automatisk leser av SMS-meldinger fra kontakter, kalenderhendelser, og innkommende anrops-ID via høretelefonene dine. (Kompatible høretelefoner kan variere.)
*Google Assistant- og Amazon Alexa-kompatibilitet og -tilgjengelighet kan variere etter region. Kontakt din lokale operatør.
Minne
Innebygget
RAM: 6GB
ROM: 64GB / 128GB
*Tilgjengelig lagringsplass er mindre på grunn av telefonens programvare. Tilgjengelig lagringsplass kan endres på bakgrunn av oppdateringer til telefonens programvare og bruk av apper.

Utvidbart minne
microSD™ (SDHC™ , SDXC™) (bruk SIM2)
*Utvidbart minne begrenset til tilgjengelig microSD-kortstørrelse.
Plattform
Android™ 8.0 Oreo med HTC Sense™
*Plattformen kan være annerledes etter programvareoppdatering.
Vann- og støvbestandig
IP68
Batteri og ladehastighet
Kapasitet - Nominelt: 3500 mAh, oppgitt: 3420 mAh
Ekstrem strømsparemodus
Taletid på 3G/4G-nettverk: Opptil 23,8 timer
Hurtiglading med medfølgende Quick Charge 3.0. Opptil 50 % lading på 35 minutter.
Strømsparemodus
*Oppgitte batteridata kan variere avhengig av mobiltelefonnettverk, plassering, signalstyrke, funksjonsoppsett, app- og telefonbruk samt mange andre faktorer. Faktiske resultater kan variere. Ladehastigheter kan være forskjellige ved bruk av en annen lader enn den medfølgende.
Tilkobling
NFC
HTC Connect for strømming av medier fra telefonen til kompatible Chromecast-, DLNA™-, AirPlay™- og Miracast™-enheter
Bluetooth® 5
USB 3.1 Gen 1, Type-C
Wi-Fi®: 802.11 a/b/g/n/ac (2.4 & 5 GHz) with MU-MIMO
Støtter DisplayPort over USB type-C
Stedstjenester
GPS, A-GPS, GLONASS, Galileo, BeiDou
*GPS-systemstøtte kan variere avhengig av region.
Knapper
Nye trykksensitive knapper og en ny opplevelse for berøringsrespons
Sensorer
Lyssensor
Magnetic sensor
Nærhetssensor
Fingeravtrykkssensor
Motion G-sensor
Sensor Hub
Kompassensor
Kantsensor
Gyrosensor
HTC Sense Companion
Forslag eller nyttig informasjon basert på dine interesser og daglige aktiviteter
Bevegelse og annet
Motion Launch
Lommemodus
Sensor Hub for aktivitetslogging
Vend for å dempe
Stille ringing ved besvaring av anrop
SIM-kort og mobilnettverk
Dobbelt Nano SIM
Cat.18 Gigabit LTE, last ned opptil 1,2 Gbps, last opp opptil 150 Mbps (opptil 5CA-bæreraggregering og 4x4 MIMO), leverandøravhengig
Dobbel LTE (begge SIM-spor støtter LTE)

2G/2.5G - GSM/GPRS/EDGE
850/900/1800/1900 MHz

3G UMTS
AWS/850/900/1900/2100 (B4/B5/B8/B2/B1); HSDPA 42, HSUPA 5.76

4G LTE
FDD: Båndene B4/B12/B17/B28/B20/B5/B8/B3/B1/B7/B32/B2/B13/B66
TDD: Båndene B39/B40/B38/B41
VoLTE, Wi-Fi-anrop
*Opp- og nedlastingshastigheter avhenger også av mobiloperatøren. Nettverksbånd varierer med mobiloperatør og plassering. 4G LTE er kun tilgjengelig for utvalgte nettverk. Faktiske opp- og nedlastingshastigheter kan variere med mobiloperatøren.
Støttede formater
Støttede lydformater
Avspilling: .3gp, .mp4, .m4a, .aac, .ts, .flac, .mp3, .mid, .ogg,  .mkv, .wav
Innspilling: .3gp, .aac, .flac

Støttede videoformater
Avspilling: .3gp, .mp4, .ts, .webm, .mkv and HDR10 video
Innspilling: .3gp, .mp4, .mkv

https://www.htc.com/no/smartphones/htc-u12-plus/

Endret av nor50
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er denne bestilt fra Elkjøp.

Oppdatert lagerstatus per i dag er 11. juni, så håper jeg får tilsendt av den første batchen, i så fall er den fremme før den 15.

Var snakk om at den ikke får selges i butikker før 18. juni, så det er fortsatt en risiko at de ikke sender den før ca. fredag 15.

Lenke til kommentar

Syns HTC sliter med å komme med noe fristende.

Oneplus 6 frister pga pris vs specs og OLED skjerm,

LG G7 thinq frister pga kvalitets DAC på hodetelefonutgangen.

Asus Zenfone 5Z frister med lovende kamera og grei pris vs specs.

Eneste jeg finner som taler for HTC er større batteri, samt at man slipper notch på skjermen.

Lenke til kommentar

Det er alltid noen argumenter som ødelegger for en mobil. Skulle gjerne sett den var mer lyssterk.

Selv ikke U12+ er den "ultimate" mobilen for meg. Hadde den derimot hatt OLED og minijack, og trådløs lading som ekstra bonus, ser jeg ingen grunn til at denne ikke hadde blitt årets mobil. Er kanskje også ønsket om at HTC skal overleve og lage noe bedre i fremtiden som trekker litt i meg.

Men etter noen runder, har jeg funnet ut at U12+ er den mest riktige mobilen for meg i dag. Kunne lett blitt S9+, men vil bort fra Samsung, og føler jeg betaler for mye som ikke blir brukt (AR emoji, Knox og Bixby). Samt at Samsung ofte blir treg etter noen måneder etter min erfaring (og andres). 

Lenke til kommentar

Har denne bildestabilisering I 4K?

It features 4K video capture with OIS and EIS at 30fps or 60fps, FHD capture with OIS and EIS and 30fps, 60fps, or endless slo-mo at 240fps - yes, there’s no limit on how long you can film slo-mo for. Front-facing video is 1080p.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd lenge å lete på nettet etter svar, men det har vist seg vanskelig.

Har i dag trådløse hodetelefoner (B&O H9i) som har usb-c ladeport.

Går disse tom for strøm, så kan jeg bruke minijack, noe denne mobilen ikke har.

Er det mulig å bruke en usb-c-til-usb-c-kabel og lytte til kablet musikk mellom mobilen og hodetelefonene?

Har prøvd å finne ut om U12+ og H9i har en DAC tilknyttet ladeporten for å gjøre dette mulig, men så langt har det vært vanskelig å finne svar.

Er det forresten noen som har funnet en veldig god overgang mellom usb-c og minijack, samt kombiadapter for minijack, usb-c og usb 2? Ifølge mange kilder på nett er disse av dårlig kvalitet, grunnet mangel på en usb-c-standard, eller dårlig utforming, som gjør at du får veldig mye støy når du lader og spiller av kablet musikk samtidig.

Edit: Kommer nok til å drasse rundt på de som følger med mobilen sammen med de trådløse når jeg skal ut på reise.

Håper disse også funker på laptopen.

Endret av Kristoffor
Lenke til kommentar

Funnet litt på nett om folk som har gått månedsvis i påvente av "enkle" reparasjoner, og hvor mobilen som kom tilbake hadde lim som kom ut av kantene etter montering. Pratet med selger hos Elkjøp (som selv forhandler mobilen) i dag, han var tidligere HTC-frelst. Elkjøp har sendt mobiler inn for kunder, og måtte selv legge ut for kostnader som normalt ikke skal betales av kunde. Det virker som at HTC kanskje kan ha valgt et serviceapparat som ikke scorer på omdømme. Nevnte selger sa jeg ikke med dårlig samvittighet burde se på andre mobiler.

Har også lest mye på nett om at de haptiske knappene (volum og power) som i beste fall fungerer stabilt fra tid til annen. Regner med dette kan fikses med å oppdatere software. I tillegg kommer batteritiden (knappe 3 timer SOT i følge flere kilder. Denne filmen sier dog noe annet:

), og treg oppstart av kameraappen (jeg irriterer meg over alt jeg går glipp av på en 2 år gammel S7 Edge fra før).

Uansett hvor mye jeg vil at HTC skal lykkes, så tviler jeg på at de kan forlenge levetiden med 30-50% med oppdateringer (til 4-4,5 timer). Jeg har heller ikke mulighet til BT-avspilling i bilen, og uten et godt adapter, får jeg ingen avspilling i bilen for øyeblikket. Har lyst til å kjenne mobilen i hånden først, men det virker som at markedet for HTC er så lite, at det ikke er sikkert at Elkjøp har de på utstilling i butikkene en gang.

Kilder til dårlig service: Trustpilot.com, reddit.com, forum.androidcentral.com, linkedin.com, thenextweb.com.

Har riktig nok ikke lest alle artiklene selv, men i USA scorer HTC veldig dårlig på undersøkelser og forbrukerorienterte nettsider. Det ser ut som at dette også gjelder globalt, også Norge (dog, det kan like godt hende dette gjelder de som "faller mellom to stoler", og at vi ikke hører mye om solskinnshistoriene). 

Edit: Fant en film som viser oppstart av kameraapp, synes ikke den virker så treg. Se fra 9:30 og utover: 

Endret av Kristoffor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...