torest Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Her deler aktørene sine erfaringer.Dette er verdens første helelektriske fergesamband [Ekstra] Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Lote-Anda kunne klart seg med mye mindre ferger dersom myndighetene hadde vært mer fremtidsrettet og laget tunnel gjennom Utvikfjellet da Kvivsvegen ble bygget. Både Lote-Anda og Volda-Folkestad kunne da blitt trafikkert med halvparten så store ferger, og alle som kjører E39 ville sluppet unna med bare dieselforbruket mellom Byrkjelo og Volda. Lenke til kommentar
HF- Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Lote-Anda kunne klart seg med mye mindre ferger dersom myndighetene hadde vært mer fremtidsrettet og laget tunnel gjennom Utvikfjellet da Kvivsvegen ble bygget. Både Lote-Anda og Volda-Folkestad kunne da blitt trafikkert med halvparten så store ferger, og alle som kjører E39 ville sluppet unna med bare dieselforbruket mellom Byrkjelo og Volda. Klart det bør kome tunnel under utvikefjellet, men først trengst det bru over nordfjorden! Veien rundt fjorden tåler ikkje meir trafikk, gangveier mangler og det er mange stygge ulykker. Sist buss mot minibuss no i helga. Lenke til kommentar
HF- Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Ellers er det vittig at elbillading på 3kw eller å vaske kle og koke poteter samtidig gjer at trafoen eksploderer, men å lade ferge på 1,5mw er ingen problem Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Klart det bør kome tunnel under utvikefjellet, men først trengst det bru over nordfjorden! Veien rundt fjorden tåler ikkje meir trafikk, gangveier mangler og det er mange stygge ulykker. Sist buss mot minibuss no i helga. Da regner jeg med at du mener broen må komme der hvor fergen Lote-Anda går. Når broen er ferdig lager en tunnel gjennom Utvikfjellet, og legger om traseen for E39. Resultatet er at broen havner på feil plass. Tunnelen burde allerede vært bygget, og E39 bør selvsagt gå mellom Byrkjelo til Volda gjennom Utvikfjellet og med bro over Nordfjorden ved Utvik et sted og videre gjennom Kvivsvegen til Volda. En bro i dette området vil korte kjøretiden mellom 20 - 30 min. på E39. Lenke til kommentar
HF- Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Da regner jeg med at du mener broen må komme der hvor fergen Lote-Anda går. Når broen er ferdig lager en tunnel gjennom Utvikfjellet, og legger om traseen for E39. Resultatet er at broen havner på feil plass. Tunnelen burde allerede vært bygget, og E39 bør selvsagt gå mellom Byrkjelo til Volda gjennom Utvikfjellet og med bro over Nordfjorden ved Utvik et sted og videre gjennom Kvivsvegen til Volda. En bro i dette området vil korte kjøretiden mellom 20 - 30 min. på E39. brua er planlagt innom Innvik, det er vel fra Hildaneset til Svarstad. Eg er en av få som meiner at E39 ikkje kan gå innom alle mjelkeramper på nordvestlandet som den mjelkeruta våre kjære politikera har vedtatt. Hvis du står på grodås og skal nordover kjøre du hornindal, stranda, stordal ørskog. Ikkje et menneske i verda som vil kjøre om eikesundtunellen og hafast, hafast er ikkje mulig å bygge en gang og leda inn i køane i breivika. Stamveia andre plassa skal vere beine, flate og gå utenom tettbygd strøk, her skal dei vere lange, gå ned i unødvendige undersjøiske tunneler og gå gjennom flest mulig byer og tettsteder. Hafast, Møreaksen... Dusteforbundet Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 brua er planlagt innom Innvik, det er vel fra Hildaneset til Svarstad. Eg er en av få som meiner at E39 ikkje kan gå innom alle mjelkeramper på nordvestlandet som den mjelkeruta våre kjære politikera har vedtatt. Hvis du står på grodås og skal nordover kjøre du hornindal, stranda, stordal ørskog. Ikkje et menneske i verda som vil kjøre om eikesundtunellen og hafast, hafast er ikkje mulig å bygge en gang og leda inn i køane i breivika. Stamveia andre plassa skal vere beine, flate og gå utenom tettbygd strøk, her skal dei vere lange, gå ned i unødvendige undersjøiske tunneler og gå gjennom flest mulig byer og tettsteder. Hafast, Møreaksen... Dusteforbundet Ja, er langt på vei enig, men samtidig er veiene til for de som bor langs veiene. I dette tilfellet knytter kryssingen av Storfjorden sammen over 100 000 mennesker, og 3 sterkt trafikkerte fergestrekninger blir berørt. E 39 er for trafikken langs kysten, helt fra Kristiansand til Trondheim, men veien må også ta hensyn til de 50 000 som bor på Søre Sunnmøre, men kanskje kryssing av Storfjorden ved Festøy - Solevåg er det alternativet som ivaretar alle hensyn best. Hafast er et kostbart og nokså håpløst prosjekt, og jeg også savner at politikerne på Stortinget tar mer ansvar for stamveitraseene. Lokale politikere ser hverken på kostnader eller interessene til gjennomgangstrafikken når de velger trase. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå