Kynxx Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Som topic sier: Jeg mottok nettopp en epost fra komplett der de skrev: Kjære kunde, Telenor gjør en endring i nettet sitt, som også vil berøre Komplett Mobil som operatør. Frem til nå har Telenor operert med en strupehastighet på 128kb/s når man har brukt opp sin inkluderte datamengde. Den 12. juni endres hastigheten til 40kb/s for nye kunder, og i starten av juli for alle eksisterende kunder. Dette påvirker kunder og selskaper som benytter Telenors sitt nett. Vi beklager ulempene dette måtte medføre. Komplett Mobil vil fortsatt tilby svært konkurransedyktige abonnement, og vi jobber kontinuerlig for å gi deg mer for pengene. Takk for at du er kunde hos oss. Med vennlig hilsen Komplett Mobil Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Jeg så starten på posten sin tittel og tenkte; yes, her kommer Telenor med et svar til "fri bruk" ved å øke strupehastighten, men så var det jo stikk motsatt. Latterlig. 6 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Stjelenor lager ris til egen bak. Jeg regner med operatører og kunder nå velger Telias nett fremfor Telenor. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Stjelenor lager ris til egen bak. Jeg regner med operatører og kunder nå velger Telias nett fremfor Telenor. Så lenge telia ikke gidder bygge ut her så er jeg "stuck" med operatører på Telenor sitt nett . Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Stjelenor lager ris til egen bak. Jeg regner med operatører og kunder nå velger Telias nett fremfor Telenor.Du er klar over at telenor ikke har lov til å gå inn for å ta over markedet? Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 4. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2018 Jeg så starten på posten sin tittel og tenkte; yes, her kommer Telenor med et svar til "fri bruk" ved å øke strupehastighten, men så var det jo stikk motsatt. Latterlig. Jeg må virkelig beklager clickbait overskriften i denne tråden. Jeg har blitt litt for mye påvirket av overskriftene på tek.no i det siste... 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 40 kb/s er bare latterlig, 128 er jo bare såvidt det går hvis det er nød. Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 40 kb/s er bare latterlig, 128 er jo bare såvidt det går hvis det er nød. De har nok valgt så lav hastighet av rent strategiske grunnet. 40 kbps betyr i praksis ingen streaming av musikk eller radio samt at applikasjoner som Facebook, Instagram og Snapchat blir veeeeldig langsomme. Blir vel bare Messenger/iMessage/WhatsUp og tilsvarende som virker med bare chat og ingen bilder. 1 Lenke til kommentar
friendsmag Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Eventuelt kommer de da med nye abonnementer 12. Juni? Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Ja fikk denne selv, latterlig av Telenor og ta dette skrittet. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Er dette et stort problem egentlig? Ofte at dere bruker opp kvota deres? Nettet er vel rimelig ubrukelig, selv på 128kb\s. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Er dette et stort problem egentlig? Ofte at dere bruker opp kvota deres? Nettet er vel rimelig ubrukelig, selv på 128kb\s. Ja, den ene måneden i året jeg bruker data, så har jeg brukt opp kvoten min. 128 kbps er akkurat brukbart, men samtidig dårlig nok til at man får et incentiv til å la mobilen ligge. (De hadde selvsagt ikke endret dette hvis ikke de opplevde at for mange tok til takke med 128 kbps, så da blir det et problem for noen.) Nå har jeg byttet abo, og har en større kvote, og for øvrig Telias nettverk. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 6. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2018 Det var igrunn vært kjekt med 128 kbit/s strupehastighet på mobildata i tiden etter FM ble slukket. Er student og bruker egen laptop på skolen med mobiltelefonen som hotspot. Selv om jeg har kommet i skade for å bruke opp kvoten på skolen, har jeg iallfall kunnet lytte til nettradio i bilen ved lav kvalitet på radio appen. Nå har Telenor vært så kjipe at de tar fra meg den muligheten, fordi at de mener kundene heller bør rykke opp i kvote istedet for å kunne seile gratis på bølgen. Typisk smålighet av Telenor, men skal man snu på flisa fra Telenors side, tror jeg de har merket økt trafikk i det segmentet «utenfor kvote» etter FM forsvant, og vil nå ha den kaka, ikke bare en bit av den. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Grunnen til at dette nedjusteres er vel fordi hele poenget er at strupingen skal gjøre nettet tilnærmet ubrukelig, og det er det allerede på 128 kbps. Det at de nedjusterer til 40 kbps er vel fordi dem måler databruk på 128 kbps som dem mener er for høye. Limp-mode var ikke avskrekkende nok, så nå er det limp-mode på limp-mode. Liker å ha mobilnettet som backup, men Telenor deaktiverer ubrukte kontantkort (med data) etter viss tid, så du må kjøpe kapasitet når du får problemer istedet for å kunne være forberedt og ha kapasitet klar på kortet. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 https://www.tek.no/artikler/komplett-mobil-hevder-seg-tvunget-av-telenor-til-a-sette-ned-farten/439202 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå