Zepticon Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 (endret) Kapitalismen har ikke drept noen, med mindre du har en baklengs definisjon av kapitalismen.Vi kan jo starte med de som dør av tørke, flom og andre feonomener som er en direkte konsekvens av petroleumsindustriens jag etter penger og profitt. Men jeg gjetter underbuksene mine på at du er klimafornekter, så det er vell bare å glemme. Da kan jeg jo nevne alle som døde under den store depresjonen i USA, der USA med overlegg ikke grep inn fordi de av ideologiske (kapitalistiske) grunner ikke ville kontrollere markedet. Endret 5. juni 2018 av Zepticon 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 LOL. Tidenes tåkesvar. Hvis du ikke vet hva kapitalisme er har du heller ikke grunnlag for å hevde at den dreper.Definer kommunismen. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 De som produserer våpen for rikdom, ikke fordi de selv skal kjempe med dem, må kunne sies å være et uhyggelig produkt av kapitalisme. 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Hvordan kan man ta noen av VRK18's tråder seriøst uten å skamme seg?Det er ingen som gjør det. Jeg er bare her fordi det ikke er noe morsomt på Netflix, og jeg har en halvtime å slå i hjel 4 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 De som produserer våpen for rikdom, ikke fordi de selv skal kjempe med dem, må kunne sies å være et uhyggelig produkt av kapitalisme.NRA og påvirkningen av amerikansk våpenpolitikk er et annet eksempel. Skolebarn ofres for at Beretta og komani skal ha feit bonus til aksjonærene 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2018 Definer kommunismen. Les tråden. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2018 Vi kan jo starte med de som dør av tørke, flom og andre feonomener som er en direkte konsekvens av petroleumsindustriens jag etter penger og profitt. Myter. CO2 gjør at ørkener gror igjen og planter vokser bedre. Du får definere kapitalismen før du angriper dem. Alltid en god idé å la folk vite hva du snakker om. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Definer kapitalisme.Les Wikipedia 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2018 De som produserer våpen for rikdom, ikke fordi de selv skal kjempe med dem, må kunne sies å være et uhyggelig produkt av kapitalisme. Våpen er ikke et onde. Det er i utgangspunktet et nøytralt produkt. Spørsmålet er hvem de er i hendene på. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Myter. CO2 gjør at ørkener gror igjen og planter vokser bedre.Månen er laget av ost. Nå har vi begge kommet med like faktabaserte uttalelser. 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Spørsmålet er hvem de er i hendene på.Kapitalister som bruker droneangrep for å sikre handelsruter? 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2018 NRA og påvirkningen av amerikansk våpenpolitikk er et annet eksempel. Skolebarn ofres for at Beretta og komani skal ha feit bonus til aksjonærene Skolemassakrer skyldes ikke våpen, men mentalt syke folk. Vil du forby lastebiler også? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 (endret) Skolemassakrer skyldes ikke våpen, men mentalt syke folk. Vil du forby lastebiler også?Det samme kan jeg si om kommunismen. Det er ikke ideologien det er noe galt med, men det er de syke folka som bruker den galt. Skal vi forby FRP også kanskje? (no true scotsman yay) Endret 5. juni 2018 av Zepticon 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2018 Det samme kan jeg si om kommunismen. Det er ikke ideologien det er noe galt med, men det er de syke folka som bruker den galt. Skal vi forby FRP også kanskje? (no true scotsman yay) Vær litt saklig. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Vær litt saklig.Ad hominem, rapportert. 2 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Jeg er langt i fra kommunist, men holdningen og trådene til VRK18 har gjort meg mer positiv i den retningen . Så trådene hans har kanskje motsatt effekt på de aller fleste. Nå vet jeg ikke hvordan du er når du ikke kriger bak tastaturet, men jeg tør nesten gjette på at du gjør mer for sosialismen enn mange andre. 3 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2018 (endret) Jeg er langt i fra kommunist, men holdningen og trådene til VRK18 har gjort meg mer positiv i den retningen . Så trådene hans har kanskje motsatt effekt på de aller fleste. Nå vet jeg ikke hvordan du er når du ikke kriger bak tastaturet, men jeg tør nesten gjette på at du gjør mer for sosialismen enn mange andre. Dette kan faktisk være positivt. Jo mer populær sosialismen blir, jo mer vil folk se hva sosialisme fører til Endret 5. juni 2018 av VRK18 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Våpen er ikke et onde. Det er i utgangspunktet et nøytralt produkt. Spørsmålet er hvem de er i hendene på.Det som å si at en prompepute er et nøytralt produkt. Den kan bare brukes til én ting, og den tingen er udelikat. Kapitalistproduserte våpen er i hendene på kapitalister. De selger ikke til kommunister. Skolemassakrer skyldes ikke våpen, men mentalt syke folk. Vil du forby lastebiler også?De er mentalt syke kapitalister, ikke glem det. Hvor mange skoleskytinger har du hørt om i Nord-Korea? (Eller Norge. Vi har mentalt syke her og.) 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2018 Det som å si at en prompepute er et nøytralt produkt. Den kan bare brukes til én ting, og den tingen er udelikat. Selvforsvar er meget delikat. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Selvforsvar er meget delikat.Det er i hvert fall en delikat sak at det man forsvarer seg selv mot er kapitalistproduserte våpen, holdt av kapitalistsamfunnproduserte skurker. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå