Vaniman Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Ja, det er en forskjell der. Men kommunisme og planøkonomi kan vel utøves på ulike måter i ulike land? Så kanskje det blir litt kunstig å lage et slikt skille? Men jeg ser forskjellen med tanke på hvordan de fascistiske landene drev jordbrukspolitikk i mellomkrigstiden opp mot Sovjetunionen. Norge har nok i alle tilfeller adoptert jordbrukspolitikken utenfra. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Fascismen er også i stor grad en planøkonomi. Den norske jordbrukspolitikken er blåkopi av nasjonalsosialistene såvidt jeg kan se. Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Kanskje det. Men Arbeiderpartiet hadde det med å flørte med kommunistene i øst i 1920 og -30 årene, så jeg tror snarere påvirkningen kom derfra. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Kanskje det. Men Arbeiderpartiet hadde det med å flørte med kommunistene i øst i 1920 og -30 årene, så jeg tror snarere påvirkningen kom derfra. Arbeiderpartiet brøt med kommunismen på 20-tallet, og har siden den tid vært ett fascistisk parti. 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Arbeiderpartiet brøt med kommunismen på 20-tallet, og har siden den tid vært ett fascistisk parti. Høy troll faktor der altså. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 (endret) Høy troll faktor der altså.Alle partiene på Stortinget er fascistiske ... dog demokratiske fascister. Endret 5. juni 2018 av Skatteflyktning 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2018 (endret) Må? Ja. Selv anarki er en styreform, og det er ikke fravær av tvang i Somalia hvis du tror det. Endret 5. juni 2018 av VRK18 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Ja. Selv anarki er en styreform, og det er ikke fravær av tvang i Somalia hvis du tror det. Det er ikke anarki i Somalia ... om du skulle tro det. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Alle partiene på Stortinget er fascistiske ... dog demokratiske fascister. Flyktet du fra landet, eller ble du kastet ut? 2 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2018 Det er ikke anarki i Somalia ... om du skulle tro det. Hvor er det anarki da? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Når man ser på kommunismens blodige historie, hvordan kan folk fortsatt være tilhengere av denne moderiske ideologien i 2018? Det handler ikke om uvitenhet, for all informasjon er ett tilgjengelig på internett. Er disse menneskene rett og slett maktsyke og onde? Når man ser på fascismens blodige historie, hvordan kan folk fortsatt være tilhengere av denne moderiske ideologien i 2018? Det handler ikke om uvitenhet, for all informasjon er ett tilgjengelig på internett. Er disse menneskene rett og slett maktsyke og onde? Når man ser på nazismens blodige historie, hvordan kan folk fortsatt være tilhengere av denne moderiske ideologien i 2018? Det handler ikke om uvitenhet, for all informasjon er ett tilgjengelig på internett. Er disse menneskene rett og slett maktsyke og onde? Når man ser på kristendommens blodige historie, hvordan kan folk fortsatt være tilhengere av denne moderiske ideologien i 2018? Det handler ikke om uvitenhet, for all informasjon er ett tilgjengelig på internett. Er disse menneskene rett og slett maktsyke og onde? Når man ser på islams blodige historie, hvordan kan folk fortsatt være tilhengere av denne moderiske ideologien i 2018? Det handler ikke om uvitenhet, for all informasjon er ett tilgjengelig på internett. Er disse menneskene rett og slett maktsyke og onde? Når man ser på kapitalismens blodige historie, hvordan kan folk fortsatt være tilhengere av denne moderiske ideologien i 2018? Det handler ikke om uvitenhet, for all informasjon er ett tilgjengelig på internett. Er disse menneskene rett og slett maktsyke og onde? 4 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2018 Når man ser på kapitalismens blodige historie, hvordan kan folk fortsatt være tilhengere av denne moderiske ideologien i 2018? Det handler ikke om uvitenhet, for all informasjon er ett tilgjengelig på internett. Er disse menneskene rett og slett maktsyke og onde? Kapitalismen har ikke drept noen, med mindre du har en baklengs definisjon av kapitalismen. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Kapitalismen har ikke drept noen, med mindre du har en baklengs definisjon av kapitalismen. Det "vanntette" skotte i det argumentet, overbeviser ikke meg. På tide å skotte litt her? https://en.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2018 (endret) Det "vanntette" skotte i det argumentet, overbeviser ikke meg. På tide å skotte litt her? https://en.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman Definer kapitalisme. Endret 5. juni 2018 av VRK18 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Kapitalismen har ikke drept noen, med mindre du har en baklengs definisjon av kapitalismen. Hva med når kapitalistiske land åpner kriger mot/i land som "tilfeldigvis" er oljerike? 2 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2018 Hva med når kapitalistiske land åpner kriger mot/i land som "tilfeldigvis" er oljerike? Du har fortsatt ikke definert kapitalisme. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Hvordan kan man ta noen av VRK18's tråder seriøst uten å skamme seg? 6 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2018 Hvordan kan man ta noen av VRK18's tråder seriøst uten å skamme seg? Ad homimen er så søtt. Rapportert. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Du har fortsatt ikke definert kapitalisme.Det er da heller ikke min jobb - med mindre du betaler meg en sum penger som overbeviser meg om at det er verdt for meg å gjøre den. Og den setningen belyste ett aspekt ved kapitalisme. Definer kapitalisme.Jeg tror ikke det finnes én fullgod definisjon. Kapitalisme finnes i forskjellige former som hver har forskjellige aspekter ved seg, som igjen kan sees fra flere ulike synspunkt. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2018 Jeg tror ikke det finnes én fullgod definisjon. Kapitalisme finnes i forskjellige former som hver har forskjellige aspekter ved seg, som igjen kan sees fra flere ulike synspunkt. LOL. Tidenes tåkesvar. Hvis du ikke vet hva kapitalisme er har du heller ikke grunnlag for å hevde at den dreper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå