Corey Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Hei. Vet ikke om dette har vært aktuelt før, men spør for det om. Kan tidligere arbeidsgivere lagre persondata om deg nå som GDPR er innført? Feks. en tidligere stor kjede jeg jobbet for (som jeg gjerne skulle jobbet for igjen), tok et rykte om meg for god fisk. Jeg har søkt der i ettertid hvor noen har sagt til meg "pga dette så får du ikke jobbe her lenger". (Kan gjerne utdype, er bare en filleting som er blåst helt ut av proporsjoner) Men, har disse fremdeles lov å oppbevare disse dataene om meg? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 (endret) Innføringen av GDPR påvirker ikke tidligere arbeidsgivers adgang til å lagre persondata, ettersom reglene for dette behandlingsformålet ikke endres fra prinsippene i någjeldende personopplysningslov. Endret 4. juni 2018 av krikkert Lenke til kommentar
V-by Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Du har vel krav om å få personopplysninger slettet hvis jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Det er kanskje forskjell på å være kunde og ansatt? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå