Salvesen. Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Så da var det egentlig ganske poengløst å reservere bilen allerede i 2016? Ifølge Recode skal 23 % av Model 3-reservasjonene ha blitt refundert. Nei, det er en god investering for meg ift at jeg får det produktet jeg ønsker meg. Uten min(og selvfølgelig "alle" andre sin) hadde ikke dette skjedd. Om en leser artikkelen har de fortsatt 450 000 reservasjoner, tror de klarer seg greit jeg. Lenke til kommentar
molna Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 8 måneder lang ventetid? Jeg bestilte min Tesla modell 3 02.04.2016 og har blitt fortalt at jeg tidligst vil få den sommeren 2019. Muligens et år senere. Så opp til 4 år er noe mer enn fattige 8 måneder. Tesla er i særklasse når det gjelder lang ventetid, forsinkelser osv. De er et lite og ungt firma så da er de nesten unnskyldt. I tillegg er de ekstreme til å presentere nye modeller årevis før de kommer i salg. 1 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 (endret) Tesla er i særklasse når det gjelder lang ventetid, forsinkelser osv. De er et lite og ungt firma så da er de nesten unnskyldt. I tillegg er de ekstreme til å presentere nye modeller årevis før de kommer i salg. Det var ikke tilfellet da jeg bestilte min i fjor. Bestilte egenspesifisert bil i slutten av august 2017. Slutten av november 2017 kunne jeg kjøre ut av forhandleren. Syns 3 måneder var helt kurant leveringstid på en egenspesifisert bil. Har også venner/kjente som har bestilt inventory og fått biler enda fortere. Men igjen... Anekdotisk. Leser også om de som har forsinkelser. Men de gjelder ikke alle. Endret 5. juni 2018 av CaZpeR 1 Lenke til kommentar
Dag Vinter Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 venter med stor interesse på Byton som skal vise sin elektriske SUV i Oslo 28 Juni-1juli. Dette kommer til å bli en gameschanger; 4 hjulstrekk, 520 km WLTP, 475 hk og med prislapp på under 500". Får bil i begynnelsen av 2020. Med raskere lading og god plass tror jeg disse tar mye markedsandeler fra Tesla modell X og Y Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Det er forsåvidt riktig at det ikke er bindende, men har man satt seg opp bestilling så har man tatt et aktivt valg. Jeg er en av de som har bestilt, og kommer med ganske stor sannsynlighet til å gjennomføre kjøpet. Det er det nok mange av de som allerede har bestilt bil, som også gjør. Og gleder seg til levering. Om det er noen som trekker seg nå, så betyr det bare at de vil fremskynde levering for en annen kunde, så de får nok omsatt alle bilene sine. I og med at de har presisert at man ikke forskyver sin plass så lenge man bestiller før 17. Juni, så er det nok heller slik at de som er mindre sikker vil bruke litt lengre tid, og atter andre har ventet fordi man rett og slett ikke orker stresse, spesielt om man har et høyt kønummer i utgangspunktet.. Tror man allerede til neste mandag vet mer om hvor mange som faktisk vil bestille, siden jeg tror de fleste ikke utsetter valget så lenge. Spørs hvordan folk tenker. jeg har et relativt høyt kønummer, rett under 10.000. Kommer nok derfor ikke til å signere kontrakt, fordi det blir for lenge å vente. Men kommer likevel til å legge inn bestilling nå i andre runde, bare for å se hvordan jeg ligger an til levering. Tror nok flere enn meg "bestiller" bilen bare for å se hvordan de ligger an, men ikke signerer. Og vi har hele tre uker å gjøre dette på. Er godt mulig at de får inn 15.000 bestillinger, og da er vi like langt som før mtp. estimert leveringstid. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 (endret) venter med stor interesse på Byton som skal vise sin elektriske SUV i Oslo 28 Juni-1juli. Og den kommer nok også å forsyne seg grovt av hjemmekinomarkedet. Snakker om widescreen... Jeg ser for meg folk som spiller GTA i "augmented reality". Eller den gamle klassikeren Carmageddon! Endret 5. juni 2018 av Pallantir Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Med mindre Byton ender med å være et luftslott likt faraday future.... Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Tesla er i særklasse når det gjelder lang ventetid, forsinkelser osv. De er et lite og ungt firma så da er de nesten unnskyldt. I tillegg er de ekstreme til å presentere nye modeller årevis før de kommer i salg. Tja, jeg leste at Tesla har en leveringstid på Model S på 2-4 måneder. Nye Nissan Leaf må man visst vente i opp mot fem måneder på. Så hvem er det som sliter med ventetid egentlig? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Idiotisk å dra fram Model S i diskusjonen. Modellen har jo vært på markedet i årevis. Nye Nissan Leaf er vel allerede en av Norges mest solgte biler. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Tja, jeg leste at Tesla har en leveringstid på Model S på 2-4 måneder. Nye Nissan Leaf må man visst vente i opp mot fem måneder på. Så hvem er det som sliter med ventetid egentlig? Det må jo tilsi at Nissan Leaf er himla mye mer populær siden den globalt har solgt dobbelt så mye som Modell S i 2018? Lav etterspørsel = Kort leveringstid. 2 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Litt høyere (Mer som en medium SUV) samt firhjulstrekker så hadde jeg kjøpt denne. Denne er vel som en liten SUV å regne. Er dog mindre enn min gamle Toyota RAV4 som faktisk er å regne som en liten SUV. En kjørerekkevidde på 450Km for en bilpris på litt over 300K er absolutt overkommelig. Jeg planlegger å bytte ut min fossilbil om 3-4 år (etter litt oppsparing). På den tiden regner jeg med kjørerekkevidden er blitt betydelig forbedret og flere større SUV. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Jeg hadde egentlig også tenkt å bytte snart, men fant ut at for å få noe like behagelig og sikkert som XC60-en, med firehjulstrekk (som man må ha hvis man oppholder seg noe på bygda langt inne i Telemark) blir det ganske mye penger. Det måtte vel blitt enten Jaguar eller Tesla X (Audi kjøper jeg ikke etter stygge erfaringer med alt av VAG, som ruster hvis du sier bø til dem). Og da kjører jeg heller Volvoen fram til den nærmer seg pensjonsalderen. Da er det vel uansett blitt satt opp skuddpremie på dieselsjåfører... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 En kjørerekkevidde på 450Km for en bilpris på litt over 300K er absolutt overkommelig. Jeg planlegger å bytte ut min fossilbil om 3-4 år (etter litt oppsparing). På den tiden regner jeg med kjørerekkevidden er blitt betydelig forbedret og flere større SUV. Jeg ville ikke regnet med noen revolusjon innen 3-4 år. Noen nye modeller, men ingen dramatisk utvikling. En Kona til 350 tusen er et godt og økonomisk valg med lave driftskostnader og lang garantitid. Det spørs bare hvor lenge man må vente på den, og om plassen den tilbyr er stor nok for ditt behov, det er der skorter for de fleste. Også skuffende at den ikke kommer med hengerfeste, den har jo mer enn nok batteri og motorkraft til det, om så bare for 750 eller 1000 kg henger. Ufattelig at produsentene er så trege med dette, hadde gjort bilen mye mer fleksibel. F.eks kjøre hageavfall, bygningsrester, kjøpe planker til terrassen, nye møbler eller hvitevarer, kjøre en liten båt til et ferskvann en gang i uka i den varme årstiden. Det fins masse bruksområder som man blir utestengt fra når bilen ikke har hengerfeste, og det trenger ikke være tung henger eller lange avstander, for de fleste hadde det holdt med 500 kg henger på 2-3 mils turer, en og annen lengre tur selvsagt også. 1 Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 Jeg var akkurat å tegna kontrakt på min kona. Forventet leveringstid 2 kvartal 2019, så ttt. Så får vi se om elektrisk hjulvisper fungerer i Tromsø og Troms Den var såpass billig med alt ekstrautstyr og vinterdekk (375) at det vel egentlig ikke er noe særlig risiko å kjøpe den så lenge etterspørselen er større enn tilbudet. Får helt sikkert solgt den uten noe særlig tap om den ikke svarer til mine forventninger. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå