Gå til innhold

Du kan måtte vente helt til 2020 på å få levert en Hyundai Kona


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

8 måneder lang ventetid?

Jeg bestilte min Tesla modell 3 02.04.2016 og har blitt fortalt at jeg tidligst vil få den sommeren 2019. Muligens et år senere. Så opp til 4 år er noe mer enn fattige 8 måneder.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg forstår meg ikke på folk, jeg. Hvis jeg skal ha bil, så trenger jeg bilen når den gamle begynner å bli sliten, ikke om et ukjent antall måneder eller år (som dessuten nesten helt sikkert vil bli utsatt enda mer)! Men nå er det jo heldigvis lettere å få tak i en dieseldrevet Volvo, som faktisk kan trekke en tilhenger og brukes ute på bygda i Telemark der det er langt til ladestasjoner, (ja, jeg vet at X har hengerfeste, men jeg er dessvere ikke så rik at jeg kan bruke en mill på en bil) enn disse fancy nyvinningene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

8 måneder lang ventetid?

Jeg bestilte min Tesla modell 3 02.04.2016 og har blitt fortalt at jeg tidligst vil få den sommeren 2019. Muligens et år senere. Så opp til 4 år er noe mer enn fattige 8 måneder.

 

Nei, du reserverte en plass i køen. Vell vitende om at det kom til å ta tid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

8 måneder lang ventetid?

Jeg bestilte min Tesla modell 3 02.04.2016 og har blitt fortalt at jeg tidligst vil få den sommeren 2019. Muligens et år senere. Så opp til 4 år er noe mer enn fattige 8 måneder.

 

Nei, du reserverte en plass i køen. Vell vitende om at det kom til å ta tid. 

Ja jeg viste det ville ta lang tid. Det er ikke det jeg sier. Og jeg fortsetter og stå i kø. Jeg sier bare at en kø på 8 måneder ikke kan måles med Tesla sin kø :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg solgte en Custom USA Fender Stratocater til en kunde for mange år siden.
Den hadde 2 års leveringstid, som nesten på datoen dukket opp til en sykt fornøyd ung mann.

Slår meg i ettertid at han klaget mindre på leveringstiden av den, enn flere som ikke har tenkt å kjøpe denne bilen engang faktisk gjør.

Rart det er krig i verden.

Lenke til kommentar

Jeg forstår meg ikke på folk, jeg. Hvis jeg skal ha bil, så trenger jeg bilen når den gamle begynner å bli sliten, ikke om et ukjent antall måneder eller år (som dessuten nesten helt sikkert vil bli utsatt enda mer)! Men nå er det jo heldigvis lettere å få tak i en dieseldrevet Volvo, som faktisk kan trekke en tilhenger og brukes ute på bygda i Telemark der det er langt til ladestasjoner, (ja, jeg vet at X har hengerfeste, men jeg er dessvere ikke så rik at jeg kan bruke en mill på en bil) enn disse fancy nyvinningene.

 

Jada. Men med diesel bør du fremover forbli på bygda. Byene i Europa nå enten forbyr eller gir deg 150 Eur i bot for å krysse kameraene som vokter bykjernen.

Litt fomling og kryssing av kameraene flere ganger vil gi en himla dyr «diesel fornøyelse».

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem f... gidder kjøre noe så kjedelig som bil på Europatur? :tease:  Det er jo ikke det minste gøy! Da tar selvsagt jeg og fruen motorsyklene våre! Og hvis ungene vil være med, får de ta sine egne sykler, det har de begge to! Jeg har bodd i Oslo i ti år, og dit drar jeg bare når jeg er helt nødt, som har vært...la meg se...null ganger på de siste åtte årene. :rofl:

 

Edit: Og hvis jeg bare klarer meg i et drøyt år til, vil det problemet være løst for Oslos del. Miljøpartiet de Røde og resten av gjengen der har ifølge de siste meningsmålingene mindre sjanser til å bli gjenvalgt enn norske myndigheter har for bare å selge el- og hydrogenbiler fra 2025. Og det selv om Rødts oppblåste tall fremdeles er med i regnskapet (det var vel kommentatoren i Dagbladet som skrev at det er kult å si at man vil stemme Rødt, men på valgdagen slutter de aller fleste å tulle og gjør noe mer fornuftig.)

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar

Batteriet virker snaut, men tappes kanskje mindre enn Tesla ved å gi bilen lavere ytelse? De tenker slå Tesla på lang ventetid :-)

Rekkevidden kan da nesten måle seg med Tesla Model S, og til halve prisen. I det minste i følge EPA-tallene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å kalle dette bestillinger er en overdrivelse, på samme måte som den opprinnelige reervasjonslista.

Hyundai krevde, i motsetning til de fleste andre produsenter, ikke depositum for å "reservere". Alt du trengte var en e-post adresse for å melde interesse. Dette, sammen med masse gratis markedsføring gjennom media, førte til at 20.000 skrev seg opp, og Hyundai måtte stoppe å ta imot flere interessenter.

Nå, da man liksom skulle bestille, er det bare nok en runde med venting. "Bestillinger" kan gjøres frem til 17.juni av dem som allerede sto på lista. Men bestillingen krever fortsatt ikke depositum eller inngåelse av kontrakt. Det er til og med presisert at denne ikke er bindende på noe vis.

Altså risikerer vi at Hyundai nå får 20.000 bestillinger i løpet av juni, uten å inngå en eneste bindende avtale.
Først mot slutten av måneden vet vi hvor mange som faktisk signerer bindende kontrakt, og hvor lang ventetiden blir.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å kalle dette bestillinger er en overdrivelse, på samme måte som den opprinnelige reervasjonslista.

 

Hyundai krevde, i motsetning til de fleste andre produsenter, ikke depositum for å "reservere". Alt du trengte var en e-post adresse for å melde interesse. Dette, sammen med masse gratis markedsføring gjennom media, førte til at 20.000 skrev seg opp, og Hyundai måtte stoppe å ta imot flere interessenter.

 

Nå, da man liksom skulle bestille, er det bare nok en runde med venting. "Bestillinger" kan gjøres frem til 17.juni av dem som allerede sto på lista. Men bestillingen krever fortsatt ikke depositum eller inngåelse av kontrakt. Det er til og med presisert at denne ikke er bindende på noe vis.

 

Altså risikerer vi at Hyundai nå får 20.000 bestillinger i løpet av juni, uten å inngå en eneste bindende avtale.

Først mot slutten av måneden vet vi hvor mange som faktisk signerer bindende kontrakt, og hvor lang ventetiden blir.

Det er forsåvidt riktig at det ikke er bindende, men har man satt seg opp bestilling så har man tatt et aktivt valg.

 

Jeg er en av de som har bestilt, og kommer med ganske stor sannsynlighet til å gjennomføre kjøpet.

 

Det er det nok mange av de som allerede har bestilt bil, som også gjør. Og gleder seg til levering.

 

Om det er noen som trekker seg nå, så betyr det bare at de vil fremskynde levering for en annen kunde, så de får nok omsatt alle bilene sine.

 

I og med at de har presisert at man ikke forskyver sin plass så lenge man bestiller før 17. Juni, så er det nok heller slik at de som er mindre sikker vil bruke litt lengre tid, og atter andre har ventet fordi man rett og slett ikke orker stresse, spesielt om man har et høyt kønummer i utgangspunktet..

 

Tror man allerede til neste mandag vet mer om hvor mange som faktisk vil bestille, siden jeg tror de fleste ikke utsetter valget så lenge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja jeg viste det ville ta lang tid. Det er ikke det jeg sier. Og jeg fortsetter og stå i kø. Jeg sier bare at en kø på 8 måneder ikke kan måles med Tesla sin kø :)

 

Det står i artikkelen at hvis du bestiller nå får du den sannsynligvis uti 2020 en gang. Dette er lengre enn de 8 månedene som gjelder for en annen bil (ioniq).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...