sdf123 Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Jeg har et domene som er registrert på domeneshop.no, foreløpig kun med epost tjeneste. Jeg ønsker å få et script på dette domenet som gjør at jeg kan gå inn på www.domene.no/upload og så laste opp filer der. Gjerne et hor man må skrive inn et passord for å ha lov til å laste opp. Noen som vet om noe sånt enkelt lar seg gjøre? Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Det lar seg ordne om man har litt peiling, men det krever en webtjener og lagringsplass. Lenke til kommentar
Hans_Henrik Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 hvis du kun har domene og email server, så holder ikke det. men hvis du har et "webhotell" med på kjøpet, så kan du lage en sånn side med PHP, Python, Node.js, Ruby, eller hva enn webhotellet tilbyr (de fleste tilbyr PHP)- domeneshop.no tilbyr webhotell tjenester, men det spørs om du kun har domene & email, eller om du har ett webhotell også.. nyjaktig hva har du kjøpt hos domeneshop? Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 4. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2018 Takk for svar, klar over at jeg må ha et webhotell, selv om jeg ikke fikk uttrykt det. Det er Medium jeg må ha pga CGI script: https://www.domeneshop.no/webhotel ? Må jeg da bare finne et upload script, laste det opp via ftp,editere cofig fil(er) og så er det tut og kjør? Lenke til kommentar
Khazaa Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Send meg en melding, så kan jeg hjelpe deg med dette litt senere i kveld. Lenke til kommentar
Hans_Henrik Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 korrek Takk for svar, klar over at jeg må ha et webhotell, selv om jeg ikke fikk uttrykt det.Det er Medium jeg må ha pga CGI script: https://www.domeneshop.no/webhotel ?Må jeg da bare finne et upload script, laste det opp via ftp,editere cofig fil(er) og så er det tut og kjør? korrekt. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Hvorfor ikke gjøre det veldig enkelt å bruke .htaccess? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Hvorfor ikke gjøre det veldig enkelt å bruke .htaccess? Kan du fortelle hvordan man får .htaccess til å laste opp filer? Opplastning var pri #1, passordsikring var pri #2 :-) 1 Lenke til kommentar
Hans_Henrik Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Kan du fortelle hvordan man får .htaccess til å laste opp filer? Opplastning var pri #1, passordsikring var pri #2 :-) er ganske sikker på at .htaccess ikke er nok til å laste opp filer på en vanlig web server, men det finnes sikker noen apache-plugins lar deg laste opp filer og kan konfigureres via htaccess (antar det finnes, men det er ikke en vanlig greie) - det som derrimot er vanlig, er at du kan endre max opplasting fil-størrelser til et PHP script e.l via .htaccess , eg php_value upload_max_filesize 2000M Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Kan du fortelle hvordan man får .htaccess til å laste opp filer? Opplastning var pri #1, passordsikring var pri #2 :-) i et øyeblikk så jeg for meg jeg hadde lest noe om det for en evighet siden men finner ikke noe om det når jeg prøver å finne det igjen. Kan jeg skylde på at jeg er gammel og alderen har spilt meg et puss? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå