PgUp Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Elon Musk er personen som setter moonshots og satser på det som andre ser på som umulig. Tesla model S har jo eksistert siden 2012 og det er fremdeles ingen gode konkurrenter enda. Eneste er kanskje Jaguar I-Pace som først kommer nå. Tesla er innovative på en måte Apple også var da de først kom ut med iPhone. Samtidig kan nok Elon til tider omringe seg med ja menn som sier ja til alle de gode, men også mindre gode ideene hans. Foreksempel boring company og hyperloop som kan sees på som ganske lite gjennomtenkte ideer. Jeg tror Tesla trenger noen som er erfarne og flinke til å bygge opp en god produksjon. Produktet er det ikke noe problem med, det er heller produksjonen som skaper visse kvalitetsproblemer. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Da er det jo rart at Tesla nå slår "profesjonelle" Nissan med Leaf som for øyelbikket produseres i færre eksemplarer månedlig enn Model 3 (såvidt jeg vet). Merket totalt er fler enn Nissan Leaf, der har du rett. 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Da er det jo rart at Tesla nå slår "profesjonelle" Nissan med Leaf som for øyelbikket produseres i færre eksemplarer månedlig enn Model 3 (såvidt jeg vet).Merket totalt er fler enn Nissan Leaf, der har du rett. Produksjon vs salg? Er ikke hvert eksemplar fra begge merkene/modellene ferdigsolgt før produksjon? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Det er ikke mine påstander... CTW: "Over the past year, Tesla has failed to hit critical production milestones and has consequently seen its past progress toward profitability sharply reverse." GL: "Tesla has posted only two profitable quarters in its 14-year history, and losses have increased lately." ISS: "ISS notes that Palo Alto, California-based Tesla has struggled to mass manufacture the Model 3 sedan and the company’s own filings state that "failure to achieve cost and volume targets for Model 3 production, as well as quality expectations, could have a material adverse impact on the company’s business, prospects, operating results and financial condition." Tydeligvis er det ikke så mange rådgivere som er enige med deg om at Tesla er foran skjema, skulle jeg bringe mine egne tanker inn synes jeg det er langt bak skjema at de enda ikke har levert en eneste $35k modell 3 enda. Jo, det er din påstand at han "ikke leverer resultater i form av produksjon". Du siterer noen som tilsynelatende har investert i Tesla uten å skjønne selskapet eller dets strategi, men det fritar deg jo ikke for påstander du selv formulerer. CTW-sitatet er håpløst og påstår det motsatte av det som faktisk er tilfelle (spesielt etter at den tyske undersøkelsen tilsa at Model 3 er mer inntektsbringende enn man først antok). GL-sitatet viser en total mangel på kunnskap og forståelse for Teslas strategi, plan og mål. ISS-sitatet er irrelevant, da det eneste det egentlig gjengir er et risikomoment. Nå tyder imidlertid alt på at risikomomentet ikke blir relevant. Skal disse liksom være investorer i Tesla? Hvorfor investerer de i et selskap de ikke har selv grunnleggende kunnskap om, og som de åpenbart ikke gidder å bruke fem minutter daglig på å oppdatere seg på? Uansett, ditt ønske om friske hoder for å få resultatene som allerede er her blir jo også ganske merkelig... Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 (endret) Elon Musk er personen som setter moonshots og satser på det som andre ser på som umulig. ... Foreksempel boring company og hyperloop som kan sees på som ganske lite gjennomtenkte ideer. Selvmotsigelse, anyone? Jeg tror Tesla trenger noen som er erfarne og flinke til å bygge opp en god produksjon. Produktet er det ikke noe problem med, det er heller produksjonen som skaper visse kvalitetsproblemer. Det er en merkelig påstand når de produserer biler større antall enn noen annen, inkludert "storselgeren" Leaf. Endret 5. juni 2018 av hekomo Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 (...) Med tanke på at jeg har presentert mine kilder, har du noen fra de investorene som støtter hva du sier? Eller skal jeg bare ta ditt ord på dette? 3 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Det er ikke snakk om kilder her, men om meningsytringer. Du kom med en meningsytring. Jeg påpekte feil ved denne meningsytringen. Du kan ikke skjule deg bak andre som åpenbart ikke har satt seg inn i selskapet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå