Gå til innhold

Skjermsparer problematikk i bedrift (artig problemstilling)

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg har en meget spesiell problemstilling jeg trenger hjelp med, etter å ha feilsøkt i mange dager tenkte jeg det ikke ville skade med en tråd på diskusjon.no  :)

OS er Win7. En av våre kunder krever at skjermspareren på alle brukerpcer skal aktivere seg etter 10 minutter. Vi har pushet ut dette via GPO og alt fungerer fint på alle stasjonære pcer. Det fungerer også fint på alle bærbaer pcer - med mindre de sitter i docking. Om pcen sitter i en dockingstasjon, blir tiden til skjermspareren aktiveres forsøvet fremover i tid, avhengig av om man bruker trådløs mus/tast eller kablet. Dette skjer uavhengig av om pcen er på internt / eksternt / uten nett. 

Eksempel:

Screensaver  satt til 6 minutter

1. Med trådløs mus = Aktiverer seg ikke før 11:10

2. Med kablet mus = Aktiverer seg ikke før 11:07

3. Uten mus og tastatur / i docking = Aktiverer seg som den skal

Screensaver 10 minutter

1. Med trådløs mus = Aktiverer seg ikke før 15:10

2. Med kablet mus = Aktiverer seg ikke før 15:07

3. Uten mus og tastatur / i docking = Aktiverer seg som den skal

Screensaver 7 minutter

1. Med trådløs mus = Aktiveres ikke før etter 12:10

2. Med kablet mus = Aktiverer seg

3. Uten mus og tastatur / i docking  

Selve verdien for skjermsparer i windows er satt opp riktig. Jeg har gått gjennom innstillinger for strømplan og alt er satt opp riktig der. Feilen oppstår både på HP og Lenovo pcer. Jeg har oppdatert BIOS/Chipset/Skjermkortdrivere samt allle andre komponenter. 

Slik jeg ser det er det NOE som skjer etter ca 5min 10sek som forårsaker en utsettelse av skjermspareren. Jeg forsøker å finne noe info i even vieweren men har hittil ikke lykkes. Dette er et stort problem for oss og jeg hadde satt enorm pris på noen tips. Jeg har vært i kontakt med Dell og HP support , jeg ble tipset om at det kunne være noe med bruk av trådløst mus og tastatur men utifra testene jeg har kjørt ligger det noe mer bak det. 

Mvh

Marius

Endret av marilynliddell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...